Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle dere ateister:

Hvordan tror dere jorden ble til?

Tror dere jorden ble til av en eksplosjon, har jeg faktisk en overbevisende vitenskapelig film (ikke noen religiøs film) som rett og slett beviser at big bang teorien er feil :D

Filmen heter "fingerprints og creation"... her er et sitat fra noe jeg leste om den:

Fingerprints of Creation is a 33 minute VHS/DVD video detailing the evidence polonium halos offer that the Earth was rapidly formed and did not cool over millions of years.

Tenk på den du ;)

Lenke til kommentar
Alle dere ateister:

Tror dere jorden ble til av en eksplosjon, har jeg faktisk en overbevisende vitenskapelig film (ikke noen religiøs film) som rett og slett beviser at big bang teorien er feil :D

Filmen heter "fingerprints og creation"... her er et sitat fra noe jeg leste om den:

Fingerprints of Creation is a 33 minute VHS/DVD video detailing the evidence polonium halos offer that the Earth was rapidly formed and did not cool over millions of years.

Tenk på den du ;)

5895776[/snapback]

Rapidly formed, som i én dag da, eller? Haha.

Big Bang teorien sier ikke noe om hvor lang tid det tok for jorden å bli dannet i det hele tatt.

Lenke til kommentar

kenzky: Ennda en ting som irriterer meg ved mange relegiøse. Der ser på det som enten så tror man på big bang eller så er man kristen.

Det er nemmlig ikke så enkelt. Selv er jeg ikke overbevist om big bang teorien. Jeg blir ikke automatisk kristen av den grunn.

Lenke til kommentar

Hvorfor må en aboslutt tro at alle de som er tilhengere av Big Bang teorien tror at alt ble skapt ved et stort smell? Hvilken forvridd konlusjon er det? Ønsker dere i det heletatt å framstå som seriøse kan dere vel være litt saklig og vise at dere vet hva dere snakker om?

Virker også som at det er en del "unge kristne" her inne som ikke er helt klar over alle dogmene kirken har skapt opp igjenom tiden, kun for å øke sin egen makt. Katolikken er ikke lengre kristendom, men et utspring fra kristendomen som den katolske kirken selv har skapt.

Lenke til kommentar
Sitter her å lær meg ihjel av mange av innleggene til de religiøse! :!:

5895620[/snapback]

Ja det er ateister gode på har jeg inntrykk av. :hmm:

Får jeg spørre om en ting, hvor mange relegiøse har du snakket med.?

Vist vi ser bort fra dette forumet, som er upersonlig og rotete..

Og den beskrivelsen noen av dere har av kristne synes jeg er merkelig. Ok, jeg har møtt noen kristne ungdomsgrupper den kan passe til, men eller er den bare dum. :hmm:

Og det Smoothie sa litt over her, er noe av det beste i diskusjonen så langt.. :thumbup:

Endret av The Norwegian Pikie
Lenke til kommentar
kenzky: Ennda en ting som irriterer meg ved mange relegiøse. Der ser på det som enten så tror man på big bang eller så er man kristen.

5895793[/snapback]

Nei, selvfølgelig finnes det andre ting og tro på også :hmm:

Men når det gjelder hvordan jorden ble til så trakk jeg bare frem big bang teorien siden det er mangen som tror på dn...

Lenke til kommentar
Alle dere ateister:

Tenk på den du ;)

5895776[/snapback]

Joa, flott, hvor vanskelig tror du det er å "Motbevise" kristendommen med vitenskapelige metoder? Vitenskapsmenn har allerede klart å skape den følelsen religiøse føler når de får "kontakt" med gud, kunstig. I tillegg er ca alle de overnatrulige hendelsene som er beskrevet i bibelen motbevist og man har funnet en logisk forklaring. Poenget er, vist du prøver å motbevise ateister ved hjelp av vitenskap har du tatt en fulstendig skivebom.

Lenke til kommentar
Virker også som at det er en del "unge kristne" her inne som ikke er helt klar over alle dogmene kirken har skapt opp igjenom tiden, kun for å øke sin egen makt. Katolikken er ikke lengre kristendom, men et utspring fra kristendomen som den katolske kirken selv har skapt.

5895832[/snapback]

:dribble::dribble::dribble:

Endret av kenzky
Lenke til kommentar

5895832[/snapback]

5895862[/snapback]

Jaha?

treenighetsdogmet, dogmet om de to naturer i kristus og arvesyndsdogmet ble alle 3 vedtatt av kriken rundt år 300. Ingenting av dette kan finnes igjen i bibelen, med mindre du tar noen steninger helt ute av kontekst og tolker de på en vridd måte som passer sitausjonen best. Himmel og helvete er jo også kun et dogme! Er kristendommen idag det den prøvde å være for 2000 år siden?

Lenke til kommentar

5895832[/snapback]

5895862[/snapback]

Flott måte å si at du tapte debatten og ikke har peiling på hva du snakker om! :thumbup:

Lenke til kommentar
I tillegg er ca alle de overnatrulige hendelsene som er beskrevet i bibelen motbevist og man har funnet en logisk forklaring.

5895860[/snapback]

Ehh, hehe *funny* :dribble:

Finn motbevis for eksempel på at Jesus gikk på vannet :tease:

Lenke til kommentar
I tillegg er ca alle de overnatrulige hendelsene som er beskrevet i bibelen motbevist og man har funnet en logisk forklaring.

5895860[/snapback]

5895974[/snapback]

Kan ikke du først finne et bevis på det?

Lenke til kommentar

5895860[/snapback]

5895974[/snapback]

Finn bevis på at jesus gikk på vannet, så skal jeg konvertere til kristendommen. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke du først finne et bevis på det?

5895975[/snapback]

Beviset er at det står i bibelen at det har skjedd.

Og alt det som står i bibelen er jo sant ;)

5895985[/snapback]

Okey, men da kan jo jeg bare gi ut en bok hvor det står det ikke er sant, så vil det altså bli sant at det ikke er sant.

For alt som står i bøker må jo være sant.

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...