Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Jeg blir somregel bare sint når de begyner å fortelle meg om hvor dum jeg er som kan tro på en gud og hvor depresiv jeg er fordi jeg tror en gud styrer alle handlingene mine...

5884713[/snapback]

Han styrer dem ikke... han ser dem bare..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er moderat kristen..

Og må bare si til de som mener de VET svaret. Ingen mennesker vil kunne bevise om det finnes en "gud" eller ikkje, å påstå at man vet svaret er bare dumt.

Verden er ikkje svart og hvit. Det kan være en stor makt bak det hele, eller det er bare et stort pang.

Og alle som snakker nedlatende om noen som tror noe annet en dem, De har sonket lavt de..

Lenke til kommentar
Jeg er kristen. Jeg har kommet over flere psykiske problemer fordi jeg har følt at Gud hjelper meg. Selv om jeg skulle ta feil om at det finnes en Gud, vil jeg alikevel synes at det har vært verdt å tro!

Hva har man egentlig å tape på og tro?

Bra poeng anietsoj

Agla må si du startet tråden med artige ting =)

klilleng : Veldig enig med deg, dette jeg også tror. Bortsett fra at det ikke behøver å være så komplisert som stråling av noe slag. Det er jo så enkelt og greit som at du ikke er 100% lik din bror, og at det hele tiden skjer små variasjoner i arvestoffet. Hvem du kommer til å parre deg med avgjør også hva slags gener som skal forsterkes osv. slik at Den kyllingen med tykkere fjærdrakt kan godt ha kommet kun av små variasjoner. Det må ikke ha vært så ille som stråling eller radioaktivitet. Men skjønner poenget ditt =) Veldig bra skrevet.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor religiøse folk prøver å motbevise og ignorere ting mennesker har funnet ut om universet og jorden.

Jo, man skal være ganske naiv om man tør hevde at Universet er bygd opp av tilfeldigheter. Alt henger sammen, og det henger merkverdig bra sammen og!

Tull, vi lever i et univers med dens fysikalske lover. Det finnes milliarder av stjerner, galakser, sorte hull mm. Vi vet hva verdensrommet består av, vi vet hvordan elementene blir dannet, vi vet hvordan planeter oppstår og vi vet hvordan liv oppstår. Hvorfor skulle da gud ha skapt oss ? Hvorfor har vi flere planeter i solsystemet vårt ? men jada, kirken har jo alltid hatt rett om ting de har sakt om jorden..

1 time fysikk hadde ikke skadet noen.

Å vite hva som egentlig skjer og kunnskapen om jorden og universet.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor religiøse folk prøver å motbevise og ignorere ting mennesker har funnet ut om universet og jorden.

Jo, man skal være ganske naiv om man tør hevde at Universet er bygd opp av tilfeldigheter. Alt henger sammen, og det henger merkverdig bra sammen og!

Tull, vi lever i et univers med dens fysikalske lover. Det finnes milliarder av stjerner, galakser, sorte hull mm. Vi vet hva verdensrommet består av, vi vet hvordan elementene blir dannet, vi vet hvordan planeter oppstår og vi vet hvordan liv oppstår. Hvorfor skulle da gud ha skapt oss ? Hvorfor har vi flere planeter i solsystemet vårt ? men jada, kirken har jo alltid hatt rett om ting de har sakt om jorden..

1 time fysikk hadde ikke skadet noen.

Å vite hva som egentlig skjer og kunnskapen om jorden og universet.

5884929[/snapback]

Kunnskap var vel litt å ta i... Men det er greit å være sta og trangsynt til tider... :)
Lenke til kommentar

Jeg er vel agnostiker. Ser ingen grunn til å søke etter en kunstig menneskapt fiksjon eller leve i uskkerhet og prøve å overbevise meg selv om at det finnes noe som enkelt og brutalt kan svare på spørsmål uten at du trenger å ta oppgjør med deg selv. Men jeg er bare et menneske, og kan ikke med sikkerhet vite hva som egentlig er meningen med alt, så selv om jeg dyrker vitenskapen og logikken så utelukker jeg ikke at det finnes noe som vi ikke enda kan forklare, men jeg ser ingen grunn til å bruke tid og krefter på å fundere på det, så inntill noen kan komme opp med noe bedre og sikrere er vitenskapen min tro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Er moderat kristen..

Og må bare si til de som mener de VET svaret. Ingen mennesker vil kunne bevise om det finnes en "gud" eller ikkje, å påstå at man vet svaret er bare dumt.

Verden er ikkje svart og hvit. Det kan være en stor makt bak det hele, eller det er bare et stort pang.

Og alle som snakker nedlatende om noen som tror noe annet en dem, De har sonket lavt de..

5884742[/snapback]

hvorfor det. man må da få lov til å si hva man vil om religioner. tross alt ytringsfrihet her. dere reagerte ikke særlig på at vi trykka karikaturtegningene her til lands men med en gang jespersen brant bibelen. ja da gikk det for langt eller hva?

jeg bruker ytringsfriheten til å si hva jeg mener om religioner og gjett hva, det har jeg min fulle rett til.

jeg har nada respekt for religioner og kommer ikke til å få det heller. vi kommer nok aldri til å bli venner gjør vi vel :p

Lenke til kommentar
Er moderat kristen..

5884742[/snapback]

hvorfor det. man må da få lov til å si hva man vil om religioner. tross alt ytringsfrihet her. dere reagerte ikke særlig på at vi trykka karikaturtegningene her til lands men med en gang jespersen brant bibelen. ja da gikk det for langt eller hva?

jeg bruker ytringsfriheten til å si hva jeg mener om religioner og gjett hva, det har jeg min fulle rett til.

jeg har nada respekt for religioner og kommer ikke til å få det heller. vi kommer nok aldri til å bli venner gjør vi vel :p

5885168[/snapback]

De som snakker nedlatende om noe de bare har sånn ca peiling på har sunket lavt..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

sånn ca peiling? hva mener du med det. jeg er ateist, du er kristen.

det er jeg som har peiling, ikke du. mange vil nok være enige med meg der.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke relgiøs, tror bare at det finnes en høyere eksistens en menneske.

5882347[/snapback]

Da er du religiøs.

5884012[/snapback]

Vil det si og være religiøs? Jeg dyrker ikke noe annet en menneske. Jeg tror bare det finnes noe større en mennesker der ute i verden. Mulig det vil være religiøs.

Hva legger dere i begrepet religiøs?

Lenke til kommentar

5885193[/snapback]

Javel, fordi 90% av forumet er ikke-troende?

De som snakker nedlatende om noe de bare har sånn ca peiling på har sunket lavt..

5885178[/snapback]

Hva vet du om hans kunnskap om religion?

5885206[/snapback]

Snakker ikke om han... les bedre, gutt. Det står om de som gjør det.. Siktet ikke til noen hvis noen ble støtet... :!:
Lenke til kommentar
Jeg er ikke relgiøs, tror bare at det finnes en høyere eksistens en menneske.

5882347[/snapback]

Da er du religiøs.

5884012[/snapback]

Vil det si og være religiøs? Jeg dyrker ikke noe annet en menneske. Jeg tror bare det finnes noe større en mennesker der ute i verden. Mulig det vil være religiøs.

Hva legger dere i begrepet religiøs?

5885331[/snapback]

En religiøs er en som tror på eksistensen til en høyere makt.

Lenke til kommentar

5885193[/snapback]

Det der var ironi, right?

5885442[/snapback]

Er enig med KRAFortune jeg :)

trur nok ikke det var ironi, bare å se rundt om kring i verden, hvem er de smarte som finner opp ting og driver verden videre?

og hvem er de som sitter på bønne matter, kirker, og ber til en fantasi figur?

er nok ikke mange smarte kristne her i verden, forskere osv. som er smarte innser at det ikke finnes noe gud

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar

5885193[/snapback]

Det der var ironi, right?

5885442[/snapback]

Er enig med KRAFortune jeg :)

trur nok ikke det var ironi, bare å se rundt om kring i verden, hvem er de smarte som finner opp ting og driver verden videre?

og hvem er de som sitter på bønne matter, kirker, og ber til en fantasi figur?

er nok ikke mange smarte kristne her i verden, forskere osv. som er smarte innser at det ikke finnes noe gud

5885467[/snapback]

Haha, lol. Hold deg on-topic. Så kan vi heller ta det der i "Hvem er smarte tråden" eller på PM :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja mener jo det er on-topic. man må se på hvem som faktisk er troende.

han har rett når han sier at vitenskapens verden stort sett er ateister fordi de vet at religion er motbevist

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...