Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Er ikke akkurat med i diskusjonen her, men jeg sier bare at man må ikke tolke bibelen som at den er sann for å kunne tro på Gud eller hva som helst som passer for deg. Men uansett hvor avansert menneskehjernen er i dag, og smarte vi blir, hindrer ikke det oss i å ta dumme valg, være onde eller være deprimerte (mange i denne generasjonen er deprimerte uten grunn). Men likevel har ikke verden gått til grunne ennå, og vi utvikler oss til å bli f. eks. mer og mer rettferdige nå (kvinnerettigheter osv.)

BTW gunfreak og bluebench dere skriver bra :thumbup:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo klart at bibelen har blitt redigert av mennesker. Det var ikke bare noen som skrev ned noe, så bare klæsjet de sammen alt ihopa. Det er jo folk som har bestemt hva som skal bli tatt med og hva som ikke var bra nok

Lenke til kommentar

Da misforstod jeg spørsmålet.

Jeg vet ikke hva som er tatt vekk, jeg bare husker å ha sett noen dokumentarer på discovery channel om at de hadde funnet noen skrifter som de mente egentlig skulle ha vært med i bibelen. Men jeg har ikke noe mer kunnskap om det

Lenke til kommentar
nå synes jeg du begynner og ble litt useriøs her, for det første selv om noen ikke greier og blir 600IDAG! betyr det ikke at dette ikke var umulig for 6000år siden kanskje ting var anndeledes, altså en hund og en ulv er to forskjellige ARTER mens de er en og samme SORT altså, og variasjoner skjer ganske fort (dette tror jeg på variasjoner i en art endre nedd fasong osv ikke endre sort) og en ting som er kjekt før du begynner og argumentere er og  vite hav du argumenterer imot, i bibelen så står det at de kom inn i arken av seg selv.

edit: fjerner du alle innsektene og fiskene og bare teller med selve sorten og ikke alle artene så er det ikke så mange millioner dyr som du tror det er

9074324[/snapback]

jo det blir fremdeles mange millioner dyr.

og hunder er ikke en enn annen sort, hund er en underart av ulv. og for 6000 år siden var det ikke så mange forskjellige hunde raser.

insekter overlever ikke druking noe bedre enn mennesker så du måtte ha med de også,

det finnes 3 forskjellige elefant underarter

5 forskjellige nesehorn osv.

og nei det er klin umulig å bli 600år spesielt for 6000 år siden da de fleste ikke ble mer enn 30. 120ish er max for et menneske i dag, det ser ut til at det er en innebygd death switch som slår seg på da.

eneste måten mennesker kan bli eldre er om, vi tukkler med DNA og fjerner denne death switch saken, eller finner en "kur" for alderdom

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

ja en hund og ulv er samme sort, innsekter kan overleve en flom helt greit, mange insekter kan grave seg under jorda og være der en stund, ta med seg en luftboble, og lage et hi under vann, og de 3 elefantene er samme SORT de er en elefant tro det eller ei, selv om de er forskjellige arter er de samme sort, og åssen vet du at de ikke levde mer enn 30år for 6000 år siden?

Lenke til kommentar
Men vis du ikke har noe mer kunnskap om det skal du ikke komme med slike påstander, Jeg vet faktisk hva jeg snakker om, vær så snill å ikke kom med mange påstandre når dere egentlig ikke vet hva dere snakker om :ermm:

9076188[/snapback]

Men jeg har alldeles ikke kommet med noe spesifikt om hva det inneholder. Jeg har kun fortalt det jeg har fått hørt fra ting som discovery channel, som er at det er ting som er blitt utelatt fra bibelen

Lenke til kommentar
ja en hund og ulv er samme sort, innsekter kan overleve en flom helt greit, mange insekter kan grave seg under jorda og være der en stund, ta med seg en luftboble, og lage et hi under vann,  og de 3 elefantene er samme SORT de er en elefant tro det eller ei, selv om de er forskjellige arter er de samme sort, og åssen vet du at de ikke levde mer enn 30år for 6000 år siden?

9076282[/snapback]

fordi vi har grav opp skjeleter fra den tiden og der er nesten ingen over 30 år.

og nei, 3 elefanter er ikke samme sort, det er bare et ord du har funnet opp som ikke er noe vitenskaplig, de 3 elefantene er så forskjellige at de ville ikke kunnet komme fra samme type elfant de siste 6000 årene har tatt 100 000vis om ikke millioner av år for dem å utvilke seg.

og en liten luft boble er ikke noe for et insekt å overleve flere måneder med flom. vannet ville gått gjennom jorda og druktet alle insekter som gjemte seg der.

Lenke til kommentar

Er du virkelig nøtt til å måtte forstå alt du hører for å tro det? tenk på feks på hjernen din hvordan kan den virke så perfekt kroppen din hvordan kan alt det virke så bra bare ved hjelp av at en "suppe" ble levende? Det er selv hva vitenskaps folk mener. At det kom en suppe som ble levende etter mange mange år. fårstår du det? antagelig ikke men det tror du på. Men at mennesker kunne bli 600 år er det enda mer usansynlig?

Endret av dozer300
Lenke til kommentar

sort er ikke et ord jeg har funnet på det engelske ordet "kind" betyr "sort" en sort er en hovedgruppe med dyr, dyr som kan pare sammen som kan få barn som kan få barn, en ulv og en hund er da samme sort siden de kan få barn sammen mens en hest og et esel kan pare seg og få barn men barne er som regel hankjønn og sterilt, og er da pr definisjon ikke samme sort, men alaska harer og florida harer kan ikke parre sammen, men alaska og florida harer kan parre seg sammen med california harer(husker ikke dette helt, men var noe i den dur) og åssen kan man vite alderen på et skjellet? viss du sier c14 datering må jeg beklage og si at dette ikke funker

Lenke til kommentar

ja, fordi kroppen er langt fra perfekt, den er akurrat slik som man forventer den skule være om den hadde kommet til via evolujon.

og ja, at en menneske blir 600år er usansynlig da man som sagt aldri har funnet et menneske som har blitt over 122år

det pattedyret som vi tror kan leve lengst er viss hvaler som kan bli så gammle som 250-300år.

altså langt fra 600år. og hvis du faktisk tror at mennsker ble 600år for 6000år siden og at man får plass til alle dyrene på en båt, syns jeg synd på deg, og håper du blir prest eller noe annet, der du ikke kan skade andre mennesker.

det er sykt at slike folk lever i norge, usa ja, der bor de langt andre mennesker, sikkert mye innavel og de er idioter, men i lille norge, med så mye utdannelse der folk bør vite bedre, er bare skummelt

Lenke til kommentar

hvordan blir disse datert som sagt så funker ikke c14 datering, og det er skummel og vite at folk faktisk tror at de stammer fra en forhistorisk suppe for et par milliarder år siden, og viss vi stammer fra aper hvor er bevisene?

Lenke til kommentar

eller som kan tyde på at samme fyr lagde alle sammen, og som sagt er en forskjell på bare 2& en forskjell på 48.000.000 nukleotider, og en endring på kun 3 er dødelig

og åssen daterers skjelletene?

Endret av jealei
Lenke til kommentar
eh? hva er det som har blitt redigert bort i bibelen?

9074664[/snapback]

Thomasevangeliet, blant annet. Der han stiller spørsmål ved hvorvidt Jesus faktisk var guds sønn. Det kunne de jo ikke ha noe av, så det forsvant på mystisk vis. Absolutt alt i testamentene som kunne indikere noe som helst som at Gud kanskje ikke var så allmektig som det han er, ble fjernet. Derav alle de motstridende utsagnene Bibelen sitter igjen med i dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...