Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Se på deg selv. tror du at du stammet fra støv? eller tror du at det er noen over deg som skapte deg?

9047750[/snapback]

:D

Fin trolling, både usaklig, løgnaktig og provoserende! :) Lurte bare littegranne på ovennevnte sitat: Er det ikke slik at det i 1 Mos 2, 7 står "Herren Gud formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inn i hans nese, så mannen ble til en levende skapning."?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo det står at gud blåste livets ånde inn i mennesket, det er også defor prsten sier i begravelese: fra jord er du kommet til jord skal du bli. eller noe i den dur.

mens evlusjonsteorien mener at støvet utviklet seg til encellede organismer som så ble flercellede og utvilklet seg til små "dyr" som ble mere og mere intligente før det kom masse aper og nå går det moderne mennesket på jorden.

Men jeg kan faktisk si et under som skjedde med moren min.

Når hun var mindre (12 år ca) passet hun på lille broren sin som satt i en barnevogn. De stoppet ved en bratt skroning for å plukke noen bær og satte fra seg barnevogna. Han synes det var veldig spennede å plukke bær så han begynte å gjynge på vogna og pluttseligføk vogna med han inne nedover skråningen.

Mår moren min så dette å skrek : Hjelp meg Gud! Da flyttet en telefonstople seg over en meter bort slik at den stoppet vogna, han fik ingen skader eller noe slikt.

Jeg har ingen beviser på dette men det er ikke noe JEG har diktet opp.

Lenke til kommentar

Jeg skullle gjerne ha krysset av på "Ateist", men det er ikke "min tro", så jeg får vel bare la det stå blankt for nå.

9054350[/snapback]

Nei, da er det vel noe moren din har diktet opp. (:

Lenke til kommentar
jo det står at gud blåste livets ånde inn i mennesket, det er også defor prsten sier i begravelese: fra jord er du kommet til jord skal du bli. eller noe i den dur.

mens evlusjonsteorien mener at støvet utviklet seg til encellede organismer som så ble flercellede og utvilklet seg til små "dyr" som ble mere og mere intligente før det kom masse aper og nå går det moderne mennesket på jorden.

Men jeg kan faktisk si et under som skjedde med moren min.

Når hun var mindre (12 år ca) passet hun på lille broren sin som satt i en barnevogn. De stoppet ved en bratt skroning for å plukke noen bær og satte fra seg barnevogna. Han synes det var veldig spennede å plukke bær så han begynte å gjynge på vogna og pluttseligføk vogna med han inne nedover skråningen.

Mår moren min så dette å skrek : Hjelp meg Gud! Da flyttet en telefonstople seg over en meter bort slik at den stoppet vogna, han fik ingen skader eller  noe slikt.

9054350[/snapback]

sjangsen er vel heller at stolpen aldri var i nærheten at vogna men siden moren din er kristen så lurte hjernen hennes til å tro at den flyttet seg. det er en vanlig ting som skjer. det har noe med at hjernen var ikke er perfekt(noe den ville vært om noe overmenneskelig hadde lagd den) og ting og saker kan få "liv" og bevege seg, spesielt når man er under stress. folk har forsket på dette. samme som får kristene til å se jesus og maria i mat og andre ting. hjernen er utviklet til å se ansikter så når man da ser noe som har de vi tolker som nese, øyne og munn ser vi ansikter og er man kristen ser man da "hellige" mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg er en fundamental evangelisk kristen som tror at gud skapte verden for 6000 år siden, evolusjon er bare bull og at intelligent design er ekte science mens vitenskapen bare er en dum religion. Bestemoren min var ikke en ape!

Neida, jeg bare tuller. Jeg er ateist, og jeg tror på logikk og vitenskap.

Noe jeg syns er ganske trist med mange religiøse er at de tror at mennesker er den øverste livsformen i hele universet, og at å bli sammenlignet med aper er svært negativt. vi er jo dyr. aper, på en måte.

Endret av Varen
Lenke til kommentar
Og til dere som mener det bare er en historie bok: Tror dere virkelig at mange tusen mennesker lider og blir drept for en historibok?

Med tanke på hvor mange som dør for andre religioner enn kristendommen, så er jeg ganske sikker på at du også tror akkurat det.

dersom man går dypere inn i feks. mennesken kan man se på en genial måte vi er bygd opp.

Dersom man studerer menneskelig anatomi, ser man mange likhetstrekk med andre arter, noe som antyder at vi og disse andre artene har felles avstamning. Vi har også levninger fra våre tidligere former som vi ikke har bruk for lenger.

det at du stammer fra støv for mange millioner år siden er egentlig ganske idiotisk.

Dette er typisk stråmannsargumentasjon fra folk som ikke har forstått evolusjonsteorien. Ingen hevder at vi kommer fra støv. Jeg tror forresten ikke du helt fatter hvor mange generasjoner det har vært siden den første reproduksjonen fant sted.

det at det skjer under den dag i dag er også et faktum.

Kan du komme med dokumentasjon på ett eneste av disse undrene? Du vil i så fall være den første jeg har møtt som kan det.

Evolusjonsteorien forutsetter at liv allerede er til stede, og sier ingenting om at støv plutselig ble levende.

Jeg håper virkelig du bare troller.

Lenke til kommentar
For det jeg vet, har det ikke skjedd no spesielt gudommelig på 2000 år. Og folk som tror gud hjelper dem, er det bare psykisk, eller en vitenskaplig grunn.

Hva var det som var guddommelig som skjedde for 2000 år? Avskriver du samtlige religioner som forteller om hendelser som skjedde etter år 7? Igjen, kjedelig at mange asiatiske religioner er tatt med i pollen, og alle verdens naturreligioner er utelukket.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

The flying spaghettimonster burde jo nesten være med. Siden den i det minste forklarer universets opphav mye mer detaljert enn f.eks. bibelen. Det er jo litt merkelig det, at bibelen ble skrevet på en en måte som om den ikke hadde noe mer vitenskapelig basis enn en person for et par tusen år hadde. Hvis det er guds ord som er i bibelen, så burde han jo ha vært intelligent nok til å gi rett informasjon. Tja, som f.eks. nevne at "Ja, forresten, jeg lagde flere planeter enn jorden. Også lagde jeg dinosaurer. Jorden er gamlere enn 6000 år" osv. Men bibelen er jo skrevet på en måte som indikerer på at det var mennesker uten vitenskapelig viten som hadde skrevet og redigert den.

Men jeg håper virkelig ikke at gud finnes, for fra bibelen beskries han som en ganske syk, tyrrannisk jævel som kommer til å slette oslo ved jorden hvis kongen ikke er sammarbeidsvillig (slik han gjorde med en eller annen faraoh i egypt) og vil at folk skal brenne likene fordi han liker lukten. Eller slik han gjorde med moses; gud sa moses skulle ofre barna sine, men når han skulle til å gjøre det poppet gud frem og sa "hey, det var bare en spøk!" Men like heldig var ikke en sjøfarer som gud reddet fra døden (hvis jeg ikke husker feil). Til gjengjeld måtte han drepe sin datter, men denne gangen stoppet han ikke personen.

Når jeg tenker på det er det egentlig litt rart at det skjedde såpass mange mirakler før bibelen ble skrevet, men av en eller grunn har det skjedd null og niks siden noen UTROLIG hektiske år for et par tusen år siden

Lenke til kommentar

ok jeg har kanskje ikke dukumentert meg godt nok men jeg har fulgt en del med på kent hovin(tror det var det han het) En fyr som beviser kristendommen med vitenskap. Og det at evlusjons teorien mener at vi FAKTISK stammer fra støv innrømet stor forskere som "kan alt om evelusjonsteorien". Jeg tar ikke bare ting fra løse luften og varen: litt vel idiotisk, du tar ting helt ut i fra sammenheng.

Feks moses ble bedt om å ofre sønen sin, dette gjorde Gud fordi han ville teste moses om han ville ofre alt for å leve for gud. Dette klarte moses og herren lot da moses få gå uten å ofre sønnen.

Og det at Gud gjorde mange ting før som kan virke direkte sykt på oss, Jeg tror feks ikke at Gud kommer til å utslette hele oslo bare fordi kongen ikke er medgjørlig. Varen du overdriver en del, (har vel gjort det jeg også og beklager det)

Og i amerika har det også skjedd en del under feks: det er en del folk som blir drevet av onde onder, hvor preseter (hvor gud virker hjennom presten) har drevet ut onde ånder.

og til dere andre som ikke tror på kristendommen så skal dere vite at det er folk som er psykisk svake. Det er det dummeste jeg har hørt. Vi tror at det er noen større en oss. Gud satte oss over alle dyra på jorden, derfor har vi klart alt som er gjort nå. Tror du virkelig at du faktisk stammer fra apene(ja jeg vet at dere mener det har godt mange milioner år mellom)? hvorfor utvikler ikke vi oss(og da mener jeg utvikler oss ikke tilpasser oss)

Lenke til kommentar
ok jeg har kanskje ikke dukumentert meg godt nok men jeg har fulgt en del med på kent hovin(tror det var det han het) En fyr som beviser kristendommen med vitenskap. Og det at evlusjons teorien mener at vi FAKTISK stammer fra støv innrømet stor forskere som "kan alt om evelusjonsteorien". Jeg tar ikke bare ting fra løse luften og varen: litt vel idiotisk, du tar ting helt ut i fra sammenheng.

Feks moses ble bedt om å ofre sønen sin, dette gjorde Gud fordi han ville teste moses om han ville ofre alt for å leve for gud. Dette klarte moses og herren lot da moses få gå uten å ofre sønnen.

Og det at Gud gjorde mange ting før som kan virke direkte sykt på oss, Jeg tror feks ikke at Gud kommer til å utslette hele oslo bare fordi kongen ikke er medgjørlig. Varen du overdriver en del, (har vel gjort det jeg også og beklager det)

Og i amerika har det også skjedd en del under feks: det er en del folk som blir drevet av onde onder, hvor preseter (hvor gud virker hjennom presten) har drevet ut onde ånder.

og til dere andre som ikke tror på kristendommen så skal dere vite at det er folk som er psykisk svake. Det er det dummeste jeg har hørt. Vi tror at det er noen større en oss. Gud satte oss over alle dyra på jorden, derfor har vi klart alt som er gjort nå. Tror du virkelig at du faktisk stammer fra apene(ja jeg vet at dere mener det har godt mange milioner år mellom)? hvorfor utvikler ikke vi oss(og da mener jeg utvikler oss ikke tilpasser oss)

9065555[/snapback]

det var abraham som måtte ofre sønnen sin, og han ble stoppet, et annet sted i bibelen måtte en annen kar offre ungen sin og han ble IKKE stoppet, gud lot mannen brenne sønnen sin på et bål

kjempe fin gud du har.

og religion kan ikke bevises vitenskaplig da religion er nettopp mangel på vitenskap og fornuft.

Lenke til kommentar
og til dere andre som ikke tror på kristendommen så skal dere vite at det er folk som er psykisk svake. Det er det dummeste jeg har hørt. Vi tror at det er noen større en oss. Gud satte oss over alle dyra på jorden, derfor har vi klart alt som er gjort nå.

9065555[/snapback]

Gud har ingenting med det vi har gjort, det er bare sånne som deg som tror det, fordi man ikke har funnet/bevist noen bedre forklaring. Trodde på det bullshitet engang før i tiden jeg å, til jeg begynte å bruke hodet, og skjønte at det er en annen forklaring.

Tror du virkelig at du faktisk stammer fra apene(ja jeg vet at dere mener det har godt mange milioner år mellom)? hvorfor utvikler ikke vi oss(og da mener jeg utvikler oss ikke tilpasser oss)

9065555[/snapback]

Tror du faktisk at vi stammer fra en Gud, eller Adam og Eva(som er et latterlig eventyr etter min mening)? Høres mye mer sannsynlig ut at vi stammer fra apene, enn en gud ihvertfall.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Hver eneste gang Kent Hovind åpner munnen for å snakke, så bryter han det åttende bud. Hovind er en sjarlatan og direkte uærlig, og det er synd at mange kristne tror at mannen snakker sant bare fordi han er kristen. Kent Hovind driver med psuedovitenskap, noe til og med andre kreasjonister har anklaget ham for. Det at Hovind soner en 10-årig dom for å snyte på skatten, øker ikke hans kredibilitet noe særlig.

Tror du virkelig at du faktisk stammer fra apene(ja jeg vet at dere mener det har godt mange milioner år mellom)?

Jeg vet at mennesker og dagens aper har samme stamfar. Benekt det så mye du vil, det blir ikke mindre sant av den grunn.

Lenke til kommentar
ok jeg har kanskje ikke dukumentert meg godt nok men jeg har fulgt en del med på kent hovin(tror det var det han het) En fyr som beviser kristendommen med vitenskap. Og det at evlusjons teorien mener at vi FAKTISK stammer fra støv innrømet stor forskere som "kan alt om evelusjonsteorien"

Men Evolusjon og hvor menneskene stammer fra er 2 forskjellige ting. Evolusjonsteorien handler ikke om hvor mennesker kommer fra, men hvordan arter utvikler seg. Men noe som er sikkert er at ingen vitenskapsmenn vil påstå at mennesker er laget av støv.

Vi må jo ikke glemme alt det andre som amerikanerne liksom har sett. Som, av en eller annen merkelig grunn, nesten kun skjer i amerika. Som f.eks. de som har sett Big foot, blitt kidnappet av utenomjordiske og blitt besatt av demoner.

Gud satte oss over alle dyra på jorden, derfor har vi klart alt som er gjort nå. Tror du virkelig at du faktisk stammer fra apene(ja jeg vet at dere mener det har godt mange milioner år mellom)? hvorfor utvikler ikke vi oss(og da mener jeg utvikler oss ikke tilpasser oss)

Jeg vil ikke påstå at mennesker er overlegne til alle dyr. Vi mye er mer intelligente, men mange dyr er på alle andre måter bedre enn oss (reaksjonstid, muskelmasse, fart).

Og det med apene, så kan jeg si at vi ikke stammer fra aper på den måten at en sjimpanse er lik tipp-tipp-tipp-oldefaren vår, men at vi evolverte ved siden av andre apearter. Og jeg tror nok at mennesker evolverer til stadighet. Ett eksempel er halebenet vårt. Men tilpasning er jo også en viktig del av evolusjon. Man evolverer seg etter hvor man bor og hva man gjør. Det kan man f.eks. se på forskjellen på folk som bor i kalde eller varme verdensdeler, eller folk som bor høyt oppe i fjellene eller veldig lavt

Endret av Varen
Lenke til kommentar

vel, du måtte vel ha ca. 30-50 dyr pr. dyretype for å ha nok dna matriale så de ikke blir innavel.

10 000 000 forskjellige dyr(laveste anntatt antall forskjellige dyr.

så det blir 50 x 10 000 000= 500 000 000 dyr. så trener man vann og fôr. en elefant trenger en del tonn mat i måneden ect.

så du vi kan vel si at båten måtte være litt større enn danskebåten

Lenke til kommentar
vel, du måtte vel ha ca. 30-50 dyr pr. dyretype for å ha nok dna matriale så de ikke blir innavel.

10 000 000 forskjellige dyr(laveste anntatt antall forskjellige dyr.

så det blir 50 x 10 000 000= 500 000 000 dyr. så trener man vann og fôr. en elefant trenger en del tonn mat i måneden ect.

så du vi kan vel si at båten måtte være litt større enn danskebåten

9066261[/snapback]

Kanskje båten måtte være like stor som jordens fastland? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...