Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Jo, man skal være ganske naiv om man tør hevde at Universet er bygd opp av tilfeldigheter. Alt henger sammen, og det henger merkverdig bra sammen og!

5882498[/snapback]

Hva med da å prøve å finne ut av hvordan universet henger sammen, istedet for å avskrive det som "nah, det skyldes noe 'mer mellom himmel og jord'". Latterlig tankemåte.

5884021[/snapback]

haha, jeg er ingen 90år gammel pensjonist som begynner å få øynene opp for noe annet og drar dram den setningen. Jeg er en student av esoterismen, thaumaturgien og svarte vet alle de fine ordene man har til rådighet. For min del er jeg på god vei til å avsløre universets mekanikk for min egen del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

du Agla kan du skrive det en gang til slik at jeg forstår det.

og kan noen si meg hva agnostiker er for noe?

Lenke til kommentar

Veldig merkelig at noen trur på gud, noen på allah og 1000 vis av andre religioner, og mange av dem er så forskjellige som det går ann å bli. Norrøn mytologi feks. ser ikke jeg på som noe mer usansynlig en alle andre reiligoner og norrøn kom da før kristendommen.

Alle de forskjellige religionene beviser jo bare EN ting, at alt er oppdiktet!

hvorfor finnes det så mange? hvorfor er religioner fra land til land lik kulturen i det landet?, hvorfor trur ikke alle på en ting?

fordi religioner blir skapt i hode til folk som er for redd til å inse sannheten at man dør en gang og liker ikke livet sånn som det er.

hvorfor er det ingen som ser alle disse gudene lengre? nå er det ufoer?

tenkt for 2000 år siden, folk hadde ikke akkurat mye kunnskap mellom ørene da, hvis dem så en komet regnet vell de med det var tegn fra gud. og noen kjedet seg vell litt så dem diktet opp noe greier og gikk rundt å sa det til folk (religioner)

finnes mange av de folka i dag også, vær dag kommer det nye religioner og ikke si dem er noe mer usannsynlig enn andre religioner. er jo like sannsynlig at det sitter en diger potet i himmelen som har skapt jorda som gud, ikke det?

bevis det!

jeg har like mye bevis på at det sitter en potet der som om at det er enn annen gud som er der.

Lenke til kommentar

Min "tro" er vel egentlig objektivisme. Jeg tror at det jeg ser er det som eksisterer. Jeg mener at min bevisthets oppgave er å oppfatte virkeligheten, ikke skape den. A er A, ikke noe mer. Jeg mener at min evne til å oppfatte virkeligheten grenser seg til sansene mine. Å definere virkeligheten utifra det jeg kan observere er virkelighet for meg. Jeg har ikke noe tro på noe overnaturlig, og jeg tror at mennesker kan skaffe seg full og sikker kunnskap ved bruk av sansene.

Lenke til kommentar
Jo, man skal være ganske naiv om man tør hevde at Universet er bygd opp av tilfeldigheter. Alt henger sammen, og det henger merkverdig bra sammen og!

5882498[/snapback]

Hva med da å prøve å finne ut av hvordan universet henger sammen, istedet for å avskrive det som "nah, det skyldes noe 'mer mellom himmel og jord'". Latterlig tankemåte.

5884021[/snapback]

haha, jeg er ingen 90år gammel pensjonist som begynner å få øynene opp for noe annet og drar dram den setningen. Jeg er en student av esoterismen, thaumaturgien og svarte vet alle de fine ordene man har til rådighet. For min del er jeg på god vei til å avsløre universets mekanikk for min egen del.

5884056[/snapback]

Hva snakker du om?

Jeg er troende. Nærmere bestemt kristen. Jeg digger det! :D

Jeg og Jostein som sitter ved siden av meg nå drar ofte på leirer sammen. Det er drit bra... høre om Jesus osv :p

Bør prøves...

Meld deg på Action 06 :p

5884480[/snapback]

Sukk. Få et grep om virkeligheten, er du snill.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Jeg er kristen. Jeg har kommet over flere psykiske problemer fordi jeg har følt at Gud hjelper meg. Selv om jeg skulle ta feil om at det finnes en Gud, vil jeg alikevel synes at det har vært verdt å tro!

Hva har man egentlig å tape på og tro?

5884499[/snapback]

respekten for seg selv og det å tro bare for å tro at livet ikke er forgjeves

Lenke til kommentar
Jeg er troende. Nærmere bestemt kristen. Jeg digger det! :D

Jeg og Jostein som sitter ved siden av meg nå drar ofte på leirer sammen. Det er drit bra... høre om Jesus osv :p

Bør prøves...

Meld deg på Action 06 :p

5884480[/snapback]

Sukk. Få et grep om virkeligheten, er du snill.

5884492[/snapback]

Hva meiner du med det da?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Dag Erik _ sikkert fordi du skriver litt fjortiss. du skal likksom være kristen fordi det er så mange kule leirer og at du digger det!! hva digger du egentlig? tror ikke man kan digge gud eller kan man det?

Lenke til kommentar
Dag Erik _ sikkert fordi du skriver litt fjortiss. du skal likksom være kristen fordi det er så mange kule leirer og at du digger det!! hva digger du egentlig? tror ikke man kan digge gud eller kan man det?

5884575[/snapback]

Du så nok hva jeg skreiv! :mad:

Endret av anietsoj
Lenke til kommentar
Jeg er kristen. Jeg har kommet over flere psykiske problemer fordi jeg har følt at Gud hjelper meg. Selv om jeg skulle ta feil om at det finnes en Gud, vil jeg alikevel synes at det har vært verdt å tro!

5884499[/snapback]

5884558[/snapback]

Livet er ikke forgjeves. Jeg taper ikke noe på at jeg er kristen. Jeg får heller et godt fellesskap med andre troende... :)

5884575[/snapback]

Joda, det kan man. Jeg digger gud! :D
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

5884499[/snapback]

5884558[/snapback]

Livet er ikke forgjeves. Jeg taper ikke noe på at jeg er kristen. Jeg får heller et godt fellesskap med andre troende... :)

5884575[/snapback]

Joda, det kan man. Jeg digger gud! :D

5884603[/snapback]

å være kristen er ønske om at det er noe etter døden. er man ikke kristen vet man at det ikke er noe etter døden og det var med forgjeves jeg prøvde å forklare

forskjellen på det :)

anietsoj: deg gidder jeg ikke bruke tida mi på en gang.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på noe paradis, men når jeg ser på verden så klaerer jeg ikke å få meg til å tro at den er bygd på tilfeldigheter som (jeg mener) er høyst usansynlige!

Også er det som de kristene her sier, man har ingenting å tape på å tro på gud, jeg tror jo ikke at gud sitter med en stor fjernkontroll og styrer alle menneskene :p

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke på noe paradis, men når jeg ser på verden så klaerer jeg ikke å få meg til å tro at den er bygd på tilfeldigheter som (jeg mener) er høyst usansynlige!

Også er det som de kristene her sier, man har ingenting å tape på å tro på gud, jeg tror jo ikke at gud sitter med en stor fjernkontroll og styrer alle menneskene :p

5884684[/snapback]

Det tror ikke jeg heller... for han skapte oss med fri vilje. Med valget til å tro eller ikke tro..

Hvis alle hadde vært "innstilt" til å tro... ville det jo ikke vært noe gøy :p

- Alltid gøy å diskutere

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...