Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Agnostiker. Ateister er hjernevasket, akkurat som kristne og muslimer osv.

5944657[/snapback]

Er ikke det å ta alle under en kam, noe som er ganske idiotisk?

5944708[/snapback]

Jeg tar alle under en kam jo, fordi alle er hjernevaskede.

Edit: Jeg kan legge til at det er flere forskjellige typer agnostikere, jeg er en åpen eller svak agnostiker.

5945175[/snapback]

hm, er dette ironi :hmm:

Så du mener at jeg er jerne vasket fordi jeg tror på gud, selvom jeg har melt meg ut av stats kirken og ikke skal komfirmeres fordi kirken er imot homofile og de humanetikerne jeg skulle komfirmere meg hos hatet religion så inderlig at jeg ikke kunne oppholde meg der :p

Skal dog si meg enig i at mange er hjernevaskede angående spørsmålet om religion, men så langt fra alle!

[EDIT]

Og med det går goliatmo og legger seg!

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
hvorfor er det så ille at kirken er mot homofilli?

5946009[/snapback]

Kanskje fordi han ikke deler synet med kirken på det området, så vanskelig er det vel ikke å skjønne?

:dontgetit:

Det blir akkuratt som om du er imot adopsjon, så vil du mest sannsynelig ikke støtte opp under noe som er for adopsjon.

Lenke til kommentar

joa, kan forstå det. men nå er bibelen sterkt imot homofili.. (2. mosebok, kapittelet om urenhet).. bibelen er ordet. det er hva kristne har å forholde seg til av fastsatte kristne holdninger.

det er samme grunn som at homofile ikke får gifte seg i kirken.

innenfor adopsjonsdeebatten synes jeg ikke kirken skal blandes inn.

Lenke til kommentar
joa, kan forstå det. men nå er bibelen sterkt imot homofili.. (2. mosebok, kapittelet om urenhet).. bibelen er ordet. det er hva kristne har å forholde seg til av fastsatte kristne holdninger.

5946059[/snapback]

Jo, er klart det, men goliatmo hevdet bare at han ikke støttet opp under måten kristne og kirken ser på homofili, om det er et godt syn eller ikke orker jeg ikke en debatt om nå.

Det var for øvrig ikke på noen måte et forsøk på å blande inn adopsjonsdebatt, men heller et forsøk på en brukbar sammenligning

Lenke til kommentar

5946059[/snapback]

Jo, er klart det, men goliatmo hevdet bare at han ikke støttet opp under måten kristne og kirken ser på homofili, om det er et godt syn eller ikke orker jeg ikke en debatt om nå.

Det var for øvrig ikke på noen måte et forsøk på å blande inn adopsjonsdebatt, men heller et forsøk på en brukbar sammenligning

5946098[/snapback]

Fin forklaring, men jeg må unnerstreke at jeg ikke tror at kristne generelt er imot homofili!

Jeg synes det er på tide at kirken innser at det har vert folk oppgjennom tidene som har redigert bibelen til egen vinning og at da dette ble nedtegnet så var homofili noe helt annet en det det er i dag!

Lenke til kommentar

For de som ikke begriper alvoret, så står det i Bibelen at sodomittene skal steines til døden. (for min del er løkken nok)

Å finne på hvilket som helst unnskyldning for å gå rundt dette og forklare og gjøre denne synden akseptabel er ikke lenger Kristendom, men aktiv politisk innblanding med radikal forandring av religion som mål.

Derfor også dobbeltmoralen - å skille staten og Kirken, da staten aktivt angriper Kirken men vil ikke bli så mye som kritisert med religiøse overbevisninger som grunnlag for kritikken.

Lenke til kommentar
Mannen trenger vel ikke være selvmotsigende for å se at en gitt religion preker/praktiserer fornuftig lærdom ?

5949250[/snapback]

Såvdit jeg er kjent med Budhismen så handler mye av det om overnaturlige ting, f.eks. forrandre livsstil for å oppnå et bedre liv, finne veien til frelse etc.

Å være "ateist delux", men likevel ha slike holdninger er vel selvmotsigende. Men nå er jeg ikke klar over hva det er han liker ved budhismen.

Lenke til kommentar

Litt ot, men.

Jeg har ingen fordommer mot homofile, men de må forstå at ekteskap er en hellig kristen union bestående av en mann og en kvinne.

Når de ikke får gifte seg er det i mine øyne at de ikke oppfyller kriteriene for denne unionen, og ikke fordi homofili er en synd.

De kan jo alltids inngå partnerskap.

Det er heller ingen som nekter en homofil å gifte seg, men han/hun må framdeles gjøre det med en av det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Veligst begrunn hvorfor alle ateister er hjernevasket, en så generaliserende påstand er ikke vært noe vist du ikke kan begrunne det.

5945547[/snapback]

Jeg skal prøve å forklare så godt som mulig, men jeg lover ikke at du vil komme til å forstå. Det er litt vanskelig å sette ord på for meg.

Det jeg mener er at mange ateister ateister fordi "det er kult". I det moderne samfunnet, og spesielt Norge og andre nordeuropeiske land begynner religion å skli bort fra dagliglivet til samfunnet, og med at så mange "oppdagelser" har blitt gjort de siste hundre årene, (alt fra "oppdagelsen" av DNA til big bang) virker kristendommen veldig fjernt for mange, og det virker ikke sannsynlig for mange. Og hva er deres konklusjon? Jo, det må jo være stikk motsatt, DET FINNES INGEN GUD!

Hvor ligger logikken? For noen tusen (om ikke hundre, jeg vet ikke) var alle overbevist om at jorden var flat og var universets midtpunkt, nå vet visst alle at den er rund og bare er en høyst ubetydelig flekk der ute i det gigantiske universet. Jeg forstår meg ikke på mennesker flest, de fleste er altfor trangsynte. Man må ha et åpent sinn.

Om noen ikke forsto hva jeg mente eller har et spørsmål, spør i vei.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...