Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
warpig, du er sannsynligvis den største drittungen jeg noensinne har truffet på. Ikke vær så utrolig pirkete!

Takk ! :)

5911166[/snapback]

Det må være såpass skal en kunne opprettholde et vist nivå på en slik diskusjon. Ingen gidder å diskutere med folk som kun anntar hva motparten sier, slik kommer en ingen vei av. Personangrep er også høyst unødvendig og viter kun om at personen som kommer med slike angrep er tom for argumenter og burde holde seg for god til å diskutere vidre.

Lenke til kommentar
warpig, du er sannsynligvis den største drittungen jeg noensinne har truffet på. Ikke vær så utrolig pirkete!

Takk ! :)

5911166[/snapback]

Åltså, han svarer bare på det du skrev. Pirkete betyr bare at han finner ut hva som egentlig er, eller tar du alt ting for gitt .. "Jaja, siden presten sa at det er gud, må det da være riktig"

Ordnung muss sein.

Lenke til kommentar
Jeg vil også nenve at religion misbrukes av maktpersoner i alle stillinger, og på den måte kun fører med seg elendighet.

Det gjeld vel for ateisme også.

5910718[/snapback]

Jaha?

Hvordan skulle ateismen misbrukes av folk? Ateismen er jo ingen religon på samme måte som kristendom. Ateismen har ingen bestemte ledere som sier at folk skal gjøre ditt og datt og tro på ditt og datt.

Forklar hvordan dette også gjelder ateisme.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det kristne VET er mulig!

5908580[/snapback]

Oh Yeah :thumbup:

Kan du gi meg en liste over folk som er i stand til å tale i tunger, og folk som kan tyde det, kenzky ?

5908606[/snapback]

Kan nok desverre ikke det, hva er pointet i og nevne noen navn?

Kjenner mange som kan snakke i tunge i menigheten (har også hørt mange) Men det blir for personlig og legge ut noen navn på det her på en plass der hele verden kan lese det...

Og jeg kan si at dere som tror de bare finner opp et språk tar fullstendig feil... Det er ånden som snakker i personene, derfor er det mulig :w00t:

Lenke til kommentar
Og jeg kan si at dere som tror de bare finner opp et språk tar fullstendig feil... Det er ånden som snakker i personene, derfor er det mulig  :w00t:

5913556[/snapback]

Hallaluja, and God bless us every one!

Maken til tullball. Det er ganske utrolig at tilsynelatende mentalt oppegående mennesker faller for sånt vissvass.

Lenke til kommentar

Jeg er ateist fordi jeg mener at hvis Gud virkelig ville jeg skulle tro på han må han da greie bedre enn å koke sammen en bok. Fyren er jo allmektig! Kan han ikke gi et tegn?

Jeg har ikke tenkt til å sirkulere mye av mitt liv rundt en mann som det ikke finnes noe bevis på at finnes.

Edit: Og til anietsoj. Skjerp deg. Du snakker veldig dårlig for din sak ved å bare anta hva motparten mener :thumbdown:

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Og jeg kan si at dere som tror de bare finner opp et språk tar fullstendig feil... Det er ånden som snakker i personene, derfor er det mulig  :w00t:

5913556[/snapback]

Maken til tullball. Det er ganske utrolig at tilsynelatende mentalt oppegående mennesker faller for sånt vissvass.

5913579[/snapback]

ehh, en ting som er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant :mad: Dere tror sikkert det er noe galt med meg, eller at jeg feiler noe :mad: Men jeg er rett og slett et helt vanlig menneske jeg og :thumbup:

Lenke til kommentar
ehh, en ting som er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant  :mad: Dere tror sikkert det er noe galt med meg, eller at jeg feiler noe :mad: Men jeg er rett og slett et helt vanlig menneske jeg og  :thumbup:

5913635[/snapback]

Det er sant at du tror, men det du tror på er ikke sant.

Disse tungetalerne du snakker om. Hvordan VET du at "tolken" oversetter og ikke finner på det selv? Svaret er at det VET du slett ikke! Hvis man skal VITE det må man foreta gjentatte forsøk i kontrollerte miljøer. Og i en slik setting er det INGEN som har klart å foreta verken "undere", helbredelser eller noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg er ateist fordi jeg mener at hvis Gud virkelig ville jeg skulle tro på han må han da greie bedre enn å koke sammen en bok. Fyren er jo allmektig! Kan han ikke gi et tegn?

Jeg har ikke tenkt til å sirkulere mye av mitt liv rundt en mann som det ikke finnes noe bevis på at finnes.

5913602[/snapback]

Hehe, godt poeng, men det finnes religioner som ikke bygger på at det finnes en Gud osv. F.eks. buddhismen handler om å leve et godt liv for så å komme inn i Nirvana, den gode evigheten osv.

Den Guden du snakker om er kjent som Allah. Den kristne Gud skrev ikke bok.

Lenke til kommentar
ehh, en ting som er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant  :mad: Dere tror sikkert det er noe galt med meg, eller at jeg feiler noe :mad: Men jeg er rett og slett et helt vanlig menneske jeg og  :thumbup:

5913635[/snapback]

Det er sant at du tror, men det du tror på er ikke sant.

Disse tungetalerne du snakker om. Hvordan VET du at "tolken" oversetter og ikke finner på det selv? Svaret er at det VET du slett ikke! Hvis man skal VITE det må man foreta gjentatte forsøk i kontrollerte miljøer. Og i en slik setting er det INGEN som har klart å foreta verken "undere", helbredelser eller noe annet.

5913658[/snapback]

Jo det jeg tror på er sant, det vet jeg :thumbup:

Der er rett og slett bare sånt en vet :w00t:

Det er forskjellige personer som snakker i tunge og tyder de... Og visst en/ei som nesten aldri sier noe plutselig reiser seg opp og begynner og tyde, vet jeg bare at det er fra Gud... Men det går også an og finne sammenheng mellom tungetalen og tydningen selv om jeg ikkje kan det ene språket. En gang hørte jeg tydelig han/hun sa noe om messias... Og når hun var ferdig reiste en til person seg opp og tydet det som var sagt, Og da kunne jeg høre at det stemte for han/hun sa også noe om messias, og hele pakken :w00t:

Lenke til kommentar
ehh, en ting som er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant  :mad:
Det er et sunnhetstegn at folk ikke tror på ting uten bevis.

Du må passe deg når du går ut døren i dag. Der er flygende, usynlige, bevæpnede rosa elefanter utenfor. Tror du meg ikke? Det "er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant :mad: ".

Dere tror sikkert det er noe galt med meg, eller at jeg feiler noe :mad: Men jeg er rett og slett et helt vanlig menneske jeg og  :thumbup:

5913635[/snapback]

Tja, du bare har litt for lett for å tro på ting uten bevis. Også har du fått det for deg at andre er like slepphendte.
Lenke til kommentar
Den Guden du snakker om er kjent som Allah. Den kristne Gud skrev ikke bok.

5913682[/snapback]

Han klarte mao ikke dét engang.. Allmektig, jau.. :p

5913683[/snapback]

Vel, nå tror jeg du skal gå og lese litt om kristendommen før du uttaler deg sånn om den.

Den bygger faktisk på en del mer enn Himmel og Helvete, Gud og Djevelen, Jesus og folket.

Jeg er ikke kristen selv, så dette er ikke et forsøk på å kristne deg. ;)

Lenke til kommentar

5913556[/snapback]

5913579[/snapback]

ehh, en ting som er syykt irriterende er når dere nekter og tro på at det jeg forteller er sant :mad: Dere tror sikkert det er noe galt med meg, eller at jeg feiler noe :mad: Men jeg er rett og slett et helt vanlig menneske jeg og :thumbup:

5913635[/snapback]

Det å snakke i tunger blir for lett og dikte opp mener hvertfall jeg. Ingen andre som kan sjekke om du faktisk snakker i tunger eller om du bare bløffer :hmm:

Lenke til kommentar
Det er forskjellige personer som snakker i tunge og tyder de... Og visst en/ei som nesten aldri sier noe plutselig reiser seg opp og begynner og tyde, vet jeg bare at det er fra Gud... Men det går også an og finne sammenheng mellom tungetalen og tydningen selv om jeg ikkje kan det ene språket. En gang hørte jeg tydelig han/hun sa noe om messias... Og når hun var ferdig reiste en til person seg opp og tydet det som var sagt, Og da kunne jeg høre at det stemte for han/hun sa også noe om messias, og hele pakken  :w00t:

5913701[/snapback]

No offence, men du er temmelig lettlurt..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...