Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det du skrev på forrige side, wilbur626, var så forferdelig langt at jeg ikke gadd å lese det en gang. Men hva er det egentlig du prøver å bevise? Er vi ikke litt OT nå kanskje?

Jeg står for det jeg har sagt om ateister og agnostikere!

5907939[/snapback]

Hvis du ikke er villig til å lese deg til lærdom enn andre religioner enn din egen, er det jo rett og slett håpløst å diskutere emnet med deg. Det viser rett og slett at du har gjort deg opp din mening, både om kristendommen, satanismen, ateismen og agnostikerene. Det at du velger å holde fast ved disse meningene som er riv ruskende gale, og at du ignorerer folk prøver å hjelpe deg å forstå bedre, synes jeg er litt håpløst.

5908569[/snapback]

Var det du som skulle få meg til å forstå bedre?

Og du har ikke bestemte meninger om kristendom ? :!: Vær så snill da!

Lenke til kommentar

Jeg har en bestemt mening om kristendommen, og jeg kan argumentere for hvorfor jeg velger å tro at deres hellige skrift, bibelen, inneholder pissprat og "revisjoner" av eldre tekster. Hvis du leser hva jeg skriver i mine poster i denne tråden, finner du mer om den saken.

Det at du kommer med totalt ubegrunnede utsagn (selvfølgelig i negativ retning) om andre religioner enn din egen, synes ikke jeg er noe særlig.

Lenke til kommentar
Det du skrev på forrige side, wilbur626, var så forferdelig langt at jeg ikke gadd å lese det en gang. Men hva er det egentlig du prøver å bevise? Er vi ikke litt OT nå kanskje?

Jeg står for det jeg har sagt om ateister og agnostikere!

5907939[/snapback]

Hvis du ikke er villig til å lese deg til lærdom enn andre religioner enn din egen, er det jo rett og slett håpløst å diskutere emnet med deg. Det viser rett og slett at du har gjort deg opp din mening, både om kristendommen, satanismen, ateismen og agnostikerene. Det at du velger å holde fast ved disse meningene som er riv ruskende gale, og at du ignorerer folk prøver å hjelpe deg å forstå bedre, synes jeg er litt håpløst.

5908569[/snapback]

Var det du som skulle få meg til å forstå bedre?

Og du har ikke bestemte meninger om kristendom ? :!: Vær så snill da!

5908634[/snapback]

Dårlig med argumenter i dag?

Siden du bare avfeier våre med å si at vi ikke har greie på det.

Men kan ikke du fortelle en uviten hva som er så spesielt og flott i kristendommen?

Lenke til kommentar

Vel, godt og sosialt liv, god psykisk helse, evig liv etter døden.....

Kan du fortelle meg som er kristen (og har det veldig bra forresten) hva som er så forferdelig negativt med kristendommen? Gi meg noen gode argumenter for det! Hva har man å tape på å være kristen?

Akkurat som det ikke er noen beviser for at det finnes en Gud, er det heller ingen beviser for at det IKKE finnes en Gud. Hvorfor velge å ikke tro, warpig?

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg som er kristen (og har det veldig bra forresten) hva som er så forferdelig negativt med kristendommen? Gi meg noen gode argumenter for det! Hva har man å tape på å være kristen?

5908741[/snapback]

Tja, du taper muligheten til å strebe etter å finne ut hvordan ting EGENTLIG henger sammen.

Lenke til kommentar
Vel, godt og sosialt liv, god psykisk helse, evig liv etter døden.....

Akkurat som det ikke er noen beviser for at det finnes en Gud, er det heller ingen beviser for at det IKKE finnes en Gud. Hvorfor velge å ikke tro, warpig?

5908741[/snapback]

Jeg har da et godt og sosialt liv uten gud, jeg har både god psykisk og fysisk helse, og jeg tror ikke du eller jeg får et evig liv etter døden...

Men, er det ikke slik i alle relgioner da?

Så hvorfor valgte du akkuratt kristendommen, de fleste velger kristendommen kun fordi de blir født inn i en kristen familie, og derfor kanskje aldri egentlig tar noe valg, hvorfor valgte du den relgionen?

Jeg har da ikke sagt det er noe forferdelig negativt med kristendommen, men det er ikke noe som er fabelaktig positivt heller, og skal jeg vie mitt liv til en relgion så forlanger jeg at det skal være noe helt fabelaktig med den.

Som sagt før i tråden, det er på dere bevisbyrden ligger, det er dere som påstår det finnes en gud, og det er alltid vanskelig å motbevise en negativ påstand.

Lenke til kommentar
hehe! Tror ikke du kommer til å finne det ut, killeng, hvis du da ikke leser Bibelen! ;)

5908790[/snapback]

Det er dette du taper på å være kristen, eller religiøs for den saks skyld. Du søker etter svar i en bok, du søker etter kunnskap andre har gitt deg og det eneste du gjør når du søker etter svar er å lete i et "leksikon" som sier at "slik er det". Du taper muligheten til å tenke nytt, til å tenke på andre måter ingen har tenkt før. Du mister muligheten til å skape fremskritt. Dette er ikke bare negativt for deg, men også samfunnet rundt deg som kunne ha dratt nytte av den nyskapningen du kanskje hadde kommet med. Men istedet velger du å fordumme deg selv ved å søke svar i en bok.

Lenke til kommentar

Okey, warpig! For første så staves det RELIGION. Joda, det stemmer at jeg har vokst opp i en kristen familie, men valget tok jeg selv. Det skjedde for ca. 2 år siden. Grunnen er personlig, så jeg ønsker ikke skrive den her.

Du kaller det å "vie ditt liv til en religion". Hva mener du egentlig at det innebærer å være kristen? Jeg går ikke rundt og tenker at jeg er kristen, og at jeg ikke må gjøre dumme ting. Jeg kan ikke engang alle 10 budene! Det eneste jeg gjør er å TRO, og om det lønner seg vil vi alle finnne ut engang.

Lenke til kommentar

Det er dette du taper på å være kristen, eller religiøs for den saks skyld. Du søker etter svar i en bok, du søker etter kunnskap andre har gitt deg og det eneste du gjør når du søker etter svar er å lete i et "leksikon" som sier at "slik er det". Du taper muligheten til å tenke nytt, til å tenke på andre måter ingen har tenkt før. Du mister muligheten til å skape fremskritt. Dette er ikke bare negativt for deg, men også samfunnet rundt deg som kunne ha dratt nytte av den nyskapningen du kanskje hadde kommet med. Men istedet velger du å fordumme deg selv ved å søke svar i en bok.

Applaus! :D

Dette er hovedpunktet i mitt syn på religion, og grunnen til at jeg velger å være ateist.

Jeg vil også nenve at religion misbrukes av maktpersoner i alle stillinger, og på den måte kun fører med seg elendighet. De kristne nå tildags er skarpe i sin kritikk av muslimer som velger å føre hellig krig mot vesten. Man skal ikke bla så forferdelig langt tilbake i historiebøkene før man finner at situasjonen var stikk motsatt, og vesten førte en hellig krig mot arabere,jøder og andre folkegrupper fra midtøsten/asia.

Som jeg har sagt før, respekterer jeg de som velger å tilhøre en religion, men jeg skulle ønske de kunne sette seg inn i andre religioners budskap, før de slengte rundt seg med skjellsord mot dem...

Lenke til kommentar
Okey, warpig! For første så staves det RELIGION. Joda, det stemmer at jeg har vokst opp i en kristen familie, men valget tok jeg selv. Det skjedde for ca. 2 år siden. Grunnen er personlig, så jeg ønsker ikke skrive den her.

Du kaller det å "vie ditt liv til en religion". Hva mener du egentlig at det innebærer å være kristen? Jeg går ikke rundt og tenker at jeg er kristen, og at jeg ikke må gjøre dumme ting. Jeg kan ikke engang alle 10 budene! Det eneste jeg gjør er å TRO, og om det lønner seg vil vi alle finnne ut engang.

5908828[/snapback]

Kan du som kristen beskrive enheten du velger å kalle "Gud" ? Hva gjør denne personen/tingen/dingsen for deg i hverdagen ? Påvirker guden dine valg her i livet ?

Lenke til kommentar

5908803[/snapback]

Tja, det er vel vanskeleg å koma bort frå at kristne (og religiøse elles) har stått bak mange av dei verkeleg store framstega i historia, innan både kunst, politikk, filosofi og vitskap.

Lenke til kommentar
Tja, det er vel vanskeleg å koma bort frå at kristne (og religiøse elles) har stått bak mange av dei verkeleg store framstega i historia, innan både kunst, politikk, filosofi og vitskap.

5910707[/snapback]

Det kan ha sammenheng med at det helst var teologer som fikk utdannelse før i tiden.

Lenke til kommentar

5910707[/snapback]

Det kan ha sammenheng med at det helst var teologer som fikk utdannelse før i tiden.

5910786[/snapback]

Og at på den tiden så var det ikke sosial akseptabelt å være ikke-troende. Jeg er helt overbevist om at de fleste vitenskapsmenn fra slike tider kun var overfladisk kristne slik at de ble "latt være i fred".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...