Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan også bekrefte at det er sant, klilleng! Hørt mange historier fra foreldre og besteforeldre, og fra en som faktisk opplevde helbredelse sjøl.

5908466[/snapback]

Historier er rett og slett ikke bra nok!!

5908469[/snapback]

Hva skal til for at dere skal tro på at det er sant?

Hva med at jeg personlig har opplevd det??

Lenke til kommentar
Jeg kan også bekrefte at det er sant, klilleng! Hørt mange historier fra foreldre og besteforeldre, og fra en som faktisk opplevde helbredelse sjøl.

5908466[/snapback]

Historier er rett og slett ikke bra nok!!

5908469[/snapback]

5908506[/snapback]

Ehh, vitenskaplige beviser kanskje. :hmm:

Lenke til kommentar
For å ta det med kirkebrenningen.. For eksempel oppi Snertingdalen var det en kirke som brant, under oppbygningen ( noen år siden ). Ikke utelukket at det er satanisters verk.

Satanister driver ikke med kirkebrenning, kunne vært hvem som helst.

Fordi viljen/motivasjonen var der. Skulle gjerne sett en som kan helbrede et amputert bein eller få en blind mann til å se igjen. Sånne lille ubetydene smerter eller at man kan gå igjen etter å ha sittet i rullestol holder virkelig ikke mål.

5908475[/snapback]

Hva med tungetale da?

Folk som kommer til et ukjent land, og så plutselig taler den hellige ånd til dem og de snakker et språk de ikke forstår noen ting av... Men de de snakker til forstår det og ordene går rett i hjertene deres.

Det er veldig mange eksempler på slik tungetale...

Det kan rett og slett ikke bortforklares, det er bare sant...

Lenke til kommentar

5908506[/snapback]

Hva eksakt er det du har opplevd?

5908522[/snapback]

Folk som reiser seg opp midt under et møte i pinsemenigheten der jeg går. Og snakker et fremmed språk som de ikke kan selv eller ingen andre forstår. Og etter det hender det ofte at en annen person reiser seg opp og tyder det som ble sakt... Og det han/hun da sier kan være til oppbyggelse av menigheten eller være profetisk tale, eller bare til enkeltpersoner osv...

Lenke til kommentar
For å ta det med kirkebrenningen.. For eksempel oppi Snertingdalen var det en kirke som brant, under oppbygningen ( noen år siden ). Ikke utelukket at det er satanisters verk.

Satanister driver ikke med kirkebrenning, kunne vært hvem som helst.

Fordi viljen/motivasjonen var der. Skulle gjerne sett en som kan helbrede et amputert bein eller få en blind mann til å se igjen. Sånne lille ubetydene smerter eller at man kan gå igjen etter å ha sittet i rullestol holder virkelig ikke mål.

5908475[/snapback]

Hva med tungetale da?

Folk som kommer til et ukjent land, og så plutselig taler den hellige ånd til dem og de snakker et språk de ikke forstår noen ting av... Men de de snakker til forstår det og ordene går rett i hjertene deres.

Det kan rett og slett ikke bortforklares, det er bare sant...

5908529[/snapback]

Men, igjen, hvorfor kan dere ikke finne fram noen beviser viss det er så vanlig?

Jeg kna godt fortelle den fine historien om beinet mitt som ble kappet av og begynte å snakke, men jeg har jo ingen bevis.

Poenget mitt er, det kan godt være sant, tviler, men uten bevis er en slik påstand verdt null.

:)

Lenke til kommentar
Hva sier dere ateister til alle de nådegavene som det står omtalt om i bibelen som faktisk finnes??

Nevner noen her (står i 1.kor 12, 8-10):

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

Dette går det ikke an og bortforklare, jeg har selv hørt folk snakket i tunger, og hørt tydning av tunge, hørt mange historier om helberedelse, profeti osv...

5908266[/snapback]

du har selv hørt det?

er bare tull, og du vet det.

leger helbreder jo folk hver dag, med medisin, men ikke kom og si at ved å be for noen og legge hånden over dem så skal liksom sykdommen plutselig forsvinne.

Lenke til kommentar
Folk som reiser seg opp midt under et møte i pinsemenigheten der jeg går. Og snakker et fremmed språk som de ikke kan selv eller ingen andre forstår. Og etter det hender det ofte at en annen person reiser seg opp og tyder det som ble sakt... Og det han/hun da sier kan være til oppbyggelse av menigheten eller være profetisk tale, eller bare til enkeltpersoner osv...

5908543[/snapback]

Du skjønner at det "tolkeren" sier er noe han/hun finner på selv, og at tungetaleren sier "jaja, såklart det stemmer" uten at det faktisk gjør det?

Lenke til kommentar

5908506[/snapback]

Hva eksakt er det du har opplevd?

5908522[/snapback]

5908543[/snapback]

tror du virkelig på sånne ting?

har jo blitt bevist mange ganger at det er tull. de som "plutselig reiser seg opp av rullsestolen" har ikke vært lam fra starten av.

tror du ikke at hvis sånne folk virkelig hadde hatt en gave, så hadde de jobbet på et sykehus?

og ikke hadde stått og ropt i timesvis i en menighet, før de på slutten liksom skal få en til å gå.

er bare tull, og de gjør det for å få penger.

skriver du slikt for å provosere, eller tror du virkelig på det?

Lenke til kommentar

5908529[/snapback]

Har du sagt A, må du si B. Nevn ;)

5908540[/snapback]

Eksempel ovenfor...

5908548[/snapback]

Jeg ser ingen eksempler over. Jeg ser bare. "Folk", hvem er folk? Har du kommet til et annet land og snakket dems språk uten å egentlig kunne det?

Lenke til kommentar
Det du skrev på forrige side, wilbur626, var så forferdelig langt at jeg ikke gadd å lese det en gang. Men hva er det egentlig du prøver å bevise? Er vi ikke litt OT nå kanskje?

Jeg står for det jeg har sagt om ateister og agnostikere!

5907939[/snapback]

Hvis du ikke er villig til å lese deg til lærdom enn andre religioner enn din egen, er det jo rett og slett håpløst å diskutere emnet med deg. Det viser rett og slett at du har gjort deg opp din mening, både om kristendommen, satanismen, ateismen og agnostikerene. Det at du velger å holde fast ved disse meningene som er riv ruskende gale, og at du ignorerer folk prøver å hjelpe deg å forstå bedre, synes jeg er litt håpløst.

Lenke til kommentar
Hva sier dere ateister til alle de nådegavene som det står omtalt om i bibelen som faktisk finnes??

Nevner noen her (står i 1.kor 12, 8-10):

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

Dette går det ikke an og bortforklare, jeg har selv hørt folk snakket i tunger, og hørt tydning av tunge, hørt mange historier om helberedelse, profeti osv...

5908266[/snapback]

du har selv hørt det?

er bare tull, og du vet det.

leger helbreder jo folk hver dag, med medisin, men ikke kom og si at ved å be for noen og legge hånden over dem så skal liksom sykdommen plutselig forsvinne.

5908558[/snapback]

Det er jo akkurat det kristne VET er mulig!

Lenke til kommentar

Om tungetaling, tatt fra Paulus’ første brev til korinterne, kapittel 14 :

2 For den som taler i tunger, taler ikke for mennesker, men for Gud.

Slik er det også med dere: Bruker dere ikke tungen til å tale tydelig, hvordan kan en da oppfatte hva som blir sagt? Da snakker dere bare ut i luften! 10 Ingen vet hvor mange språk det finnes i verden, og alle språk har sin mening. 11 Men dersom jeg ikke kan språket, blir jeg en fremmed for den som snakker det, og han blir en fremmed for meg. 12 Slik er det også med dere. Når dere nå legger så stor vekt på åndsgavene, så søk å bli rike på gaver som bygger opp menigheten! 13 Derfor må den som taler i tunger, også be om å kunne tyde det. 14 For hvis jeg ber og taler i tunger, er det ånden min som ber, men forstanden har ingen nytte av det.

Kan du gi meg en liste over folk som er i stand til å tale i tunger, og folk som kan tyde det, kenzky ?

Dette bør være med også (Tatt fra samme kapittel) :

"Om nå hele menigheten kommer sammen, og alle taler i tunger, og utenforstående eller ikke-troende kommer inn, vil de ikke da si at dere er gått fra forstanden?"

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...