Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Superior: jeg har spurt om hva som startet bigbang? hva er opphavet til skapelsen. ikke hva er skapelsen. les hele tråden.

Er det mulig for mange religiøse folk å begynne å lese litt og lete etter informasjon, istedenfor å komme hit med null kunnskap om noe og skjønner bare at vitenskap er tull ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Kan nevne et par punkter:

- Kirkebrenning

Hvem var det som drev med det? jo, Varg Vikernes som aldri har vært en satanist, men en som tror på Ođin etc. Den andre var hannes gode kamerat Samoth fra Emperor. Jeg vet ikke om flere som har brent ned kirker i Norge.

- Ofring (av både mennesker og dyr)

Siden du nevnte de lovene til satanisme lengere ned så skal jeg vise deg noe:

"9. Do not harm little children"

"10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food"

Så. Hvor sa du ofring sto henne?

- Svart messe

må bare innrømme at jeg aldri har hørt om det der. Sånn som jeg har forstått så er satanisme en inviduell religion hvor messer ikke eksisterer, og ingen skal presse på deg holdninger og meninger.

- Den uskrevne loven (ikke ordrett): "Om en person plager deg, be han slutte, om han ikke slutter, kan du slå han ihjel...

Jeg tror du mener

"11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him"

Utdypinga av den loven går som følge:

""I do not interpret "destroy" to mean "kill", as this would be stupid to kill those who merely bother me. I interpret this to mean that you should not take any shit whilst going about your life. Don't let yourself get trampled on. "Destroy" means that you remove that person as a risk""

- Mobbing av kristne

og dere mobber ikke f.eks satanister?

Linker:

de 11 satanistiske reglene:

http://www.dpjs.co.uk/ethics.html#Rules

http://churchofsatan.com/Pages/Eleven.html

Burzum (Varg Vikernes) sin mening om satanisme:

http://burzum.org/eng/library/a_burzum_story05.shtml

og hannes mening om løgnpropagandaen:

http://burzum.org/eng/library/a_burzum_story03.shtml

Lenke til kommentar

Hva med ungdommer/voksne?

"Jeg vet ikke om flere som har brent ned kirker i Norge."

Kirker i andre land gjelds ikke de altså? Btw, selv om DU ikke veit om flere, betyr det ikke at det ikke er flere! Dette var ting som skjedde mer i gamle dager.

Lenke til kommentar
Er overbevist ateist.

fins vel fortsatt uvitende mennesker som fortsatt tror vi har blitt skapt av en gud :innocent:

5906849[/snapback]

Det var en veldig unødvendig kommentar. Du godtar altså ikke at andre har en tro? Er du også klar over at det er minst 4 milliarder religiøse mennesker i verden?

Lenke til kommentar
Er overbevist ateist.

fins vel fortsatt uvitende mennesker som fortsatt tror vi har blitt skapt av en gud :innocent:

5906849[/snapback]

Det var en veldig unødvendig kommentar. Du godtar altså ikke at andre har en tro? Er du også klar over at det er minst 4 milliarder religiøse mennesker i verden?

5907929[/snapback]

jeg benekter ikke at det fins en gud, det kan ikke bevises den ene eller den andre veien, jeg velger bare ikke å trp at det fins guder.

ja, rundt 90% av verdens befolkning (om ikke mere) har en tro. kommer an på hvordan man tolker statistikken.

men skal jeg være erlig syns jeg det er dem som har valgt "den enkle veien rundt". dem trenger ikke bry seg med hvordan universet er skapt, det står jo f.eks i bibelen og dem kan velge å tro på den.

dem prøver nå også å presse på oss teorien om "intelligent design" i biologien som skal "sidestilles" med darwins teori. syns det er helt latterlig! ingen biolog i norge med litt vett ville undervist i noe sånt.

vi må nok akseptere at universet ble til av seg selv, og at det ikke satt en og tenkte ut hvordan menneskene og dyrene skulle se ut.

fins mange forklaringer på hvordan big-bang skjedde og støttes av flere beviser. har mye mer tro på de vitenskapsfolkene, enn dem som prøver å sette alle sånne teorier under tvil.

religion og vitenskap går som regel dårlig sammen, og vil gå enda dårligere ettersom vitenskapen utvikler seg enda mere.

EDIT:

mye forskning viser jo hvordan religionene blir til. er som regel noe vi trenger for å forklare hvorfor ting er som de er. hvor vi drar når vi dør f.eks.

man kommer ikke unna at alle religioner har blitt skapt av mennesker, for mennesker. har derfor liten reell betydning når det kommer til spørsmål om hvordan universet ble skapt og hvorfor vi er som vi er i dag.

det syns jeg vitenskapen kan ta seg av, uten innblanding av religiøse som mener at en gud har skapt oss sånn som vi er i dag.

ps.

er ikke meningen å tråkke noen på tærne, men dette er jo en debatt der man enten står på den ene eller den andre siden.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Superior: jeg har spurt om hva som startet bigbang? hva er opphavet til skapelsen. ikke hva er skapelsen. les hele tråden.

Er det mulig for mange religiøse folk å begynne å lese litt og lete etter informasjon, istedenfor å komme hit med null kunnskap om noe og skjønner bare at vitenskap er tull ?

5906937[/snapback]

kan ikke du slutte å gå off-topic?

jeg tror mye på vitenskap. men kan ikke du lese de siste 5-6 sidene siden jeg ble med i tråden også.. jeg vet litt om bigbang.. men ikke hvor bigbang kommer fra.. noe (eller noen;) må ha startet det.. men det vet ikke vitenskapen heller..

skjønner? på dette punktet tror jeg Gud er vitenskapens missing link. og ingen kan bevise verken det, eller noe annet enda..

Lenke til kommentar

Hva sier dere ateister til alle de nådegavene som det står omtalt om i bibelen som faktisk finnes??

Nevner noen her (står i 1.kor 12, 8-10):

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

Dette går det ikke an og bortforklare, jeg har selv hørt folk snakket i tunger, og hørt tydning av tunge, hørt mange historier om helberedelse, profeti osv...

Lenke til kommentar
Hva sier dere ateister til alle de nådegavene som det står omtalt om i bibelen som faktisk finnes??

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

Dette går det ikke an og bortforklare, jeg har selv hørt folk snakket i tunger, og hørt tydning av tunge, hørt mange historier om helberedelse, profeti osv...

5908266[/snapback]

Enkelt: Tror d'ikke før jeg får se det... oppspinn, med andre ord.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva med ungdommer/voksne?

Satanister er ikke fritatt fra regler i land heller da...

EDIT:

Eneste jeg har hørt om satanister som ofrer folk er fra filmer. Vel, jeg tenker utelukkende på LaVey satanister nå, du finner sikkert noen få andre som er gale nok til å drepe andre.

"Jeg vet ikke om flere som har brent ned kirker i Norge."

Kirker i andre land gjelds ikke de altså? Btw, selv om DU ikke veit om flere, betyr det ikke at det ikke er flere! Dette var ting som skjedde mer i gamle dager.

5907910[/snapback]

Med den tankegangen så er bortimot alle i norge slekt med satanister (tenker nå på vikinger).

men jeg var bare helt ærlig å sa at jeg ikke visste om flere som var dømt for kirkebranner, og du kan godt være snill å vise meg til flere :)

Bare for understreking så er jeg ikke satanist :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Ett eller annet sted står det at jorden er 4 000 år eldre enn Jesus, altså 6 000 år gammel nå (kan dessverre ikke vise til kilde!). Tror de fleste vil forstå hvor feil dette egentlig er. Det står også at Gud skapte jorden på 6 dager, og at menneske var det første vesenet som noen gang satte sitt bein på jorden. Jorden er 4,3 milliarder år gammel, Homo Sapiens Sapiens (dagens menneske!) kan spores 38 000 år tilbake. De fleste vet at de første organismene på jorden var bakterier, planter, etterfulgt av dinosaurer osv. Menneskets tidsepoke er bare en liten brøk del av jordens levetid! Det står også godt forklart Jesus korsfestelse. Jesus skulle ha fått en spiker gjennom hver hånd, og begge føttene, ikke noe mer. Dette ville ikke ha holdt han oppe særlig lenge. Med en gang Jesus kropp ble slapp, og lente seg fremover, ville dette gi et enormt trykk på håndflatene, noe som ville resultere til at kjøttet rundt spikeren ville revnet, og hånden ville vært fri. Ved korsfestelse ble man spikret i underarmene, i knærne og ellers bundet fast. En vanlig mann ville henge på korset i flere dager, opptil en hel uke før han døde. Jesus skal ha død etter 6 timer, noe som er alt for kort tid! Rett før Jesus døde, fikk han litt eddik. Dette strider imot en god del regler, siden eddik er oppkvikkende, og vil forlenge levetiden din ved en stund ved utmattelse. Har dere kanskje tenkt på at det var ikke eddik han fikk, men kanskje et sovemiddel eller lignende? Kanskje det var en grunn at flere av hans tilhengere ønsket ”liket” hans? Du må tenke på at dette er over 2 000 år siden, og det første evangeliet som er ”publisert” i bibelen, er skrevet 40 år etter Jesus ”død”!

Btw.

En satanist har ingenting med djevelen å gjøre. En satanist er en som tror på naturen, mennesket og seg selv. Det er en misforståelse pga. navnet på den troen at mange tror det har med satan/djevelen å gjøre.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

5908266[/snapback]

5908283[/snapback]

ehh, det er ikke oppspinn skal jeg si det...

Lenke til kommentar

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

5908266[/snapback]

5908283[/snapback]

5908426[/snapback]

Det er oppspinn til det er bevist at stemmer..

Lenke til kommentar
Btw.

En satanist har ingenting med djevelen å gjøre. En satanist er en som tror på naturen, mennesket og seg selv. Det er en misforståelse pga. navnet på den troen at mange tror det har med satan/djevelen å gjøre.

5908398[/snapback]

Helt riktig! Sjekk det ut selv dere som er usikre. Jeg trodde satanismen bestod i å drikke blod, brenne kirker etc. til jeg sjekket ut hva det EGENTLIG dreide seg om.

Lenke til kommentar

- Profeti

- Helberedelse

- Tungetale

- Tydning av tunger

- Mektige gjerninger

- Visdom

5908266[/snapback]

5908283[/snapback]

5908426[/snapback]

Det er oppspinn til det er bevist at stemmer..

5908431[/snapback]

hmmm...

Det er nok noen flere her inne også som kan bekrefte at det er sant, spesielt visst de har vokst opp i en pinsemenighet...

Lenke til kommentar

"Satanister er ikke fritatt fra regler i land heller da..."

Hvorfor skal det da være en regel mot å skade barn? Er det lovlig kanskje det eller?

For å ta det med kirkebrenningen.. For eksempel oppi Snertingdalen var det en kirke som brant, under oppbygningen ( noen år siden ). Ikke utelukket at det er satanisters verk.

Lenke til kommentar
For å ta det med kirkebrenningen.. For eksempel oppi Snertingdalen var det en kirke som brant, under oppbygningen ( noen år siden ). Ikke utelukket at det er satanisters verk.

Satanister driver ikke med kirkebrenning, kunne vært hvem som helst.

Jeg kan også bekrefte at det er sant, klilleng! Hørt mange historier fra foreldre og besteforeldre, og fra en som faktisk opplevde helbredelse sjøl.

Fordi viljen/motivasjonen var der. Skulle gjerne sett en som kan helbrede et amputert bein eller få en blind mann til å se igjen. Sånne lille ubetydene smerter eller at man kan gå igjen etter å ha sittet i rullestol holder virkelig ikke mål.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...