Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du utdype "ting som har med satanisme å gjøre" ?

Som du sikkert vet, bruker flere satanisker guder som stammer fra religioner før kristendommen ble oppfunnet.

Som du også sikkert vet, stammer din Gud (Yahweh) fra de samme religionene.

Å påstå at din gud er bedre enn satanistenes gud/guder, er litt dumt, da disse faktisk kan ha samme opprinnelse. Gudene i Sumeriansk/Mesopotamiansk gudelære er noen av gudene som er brukt for å skape både din og satanistenes gud(er).

At du som kristen misliker tilbedelsen av Satan (den bibelske Satan, eller slangen i paradis), er forståelig.. Men du burde virkelig vite mer før du uttaler deg skarpt i mot en trosretning. Kanskje det finnes flere sider av satanisme enn de du hører om på søndagsskolen ?

At ateister ser på satanisme som mer atraktivt, er forståelig, da flere satanister ser seg selv som sin egen gud.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar

Kan nevne et par punkter:

- Kirkebrenning

- Ofring (av både mennesker og dyr)

- Svart messe

- Den uskrevne loven (ikke ordrett): "Om en person plager deg, be han slutte, om han ikke slutter, kan du slå han ihjel...

- Mobbing av kristne

Bare for å nevne noe :shrug:

Lenke til kommentar
At du som kristen misliker tilbedelsen av Satan (den bibelske Satan, eller slangen i paradis), er forståelig.. Men du burde virkelig vite mer før du uttaler deg skarpt i mot en trosretning. Kanskje det finnes flere sider av satanisme enn de du hører om på søndagsskolen ?

5904314[/snapback]

Nå er det vel sjelden du får høre om satanisme i søndagsskolen da.. :roll:

Skjønner ikke hvorfor enkelte av dere rakker så ned på søndagsskolen.. :shrug:

Lenke til kommentar

- Kirkebrenning

- Svart messe

- Den uskrevne loven (ikke ordrett): "Om en person plager deg, be han slutte, om han ikke slutter, kan du slå han ihjel...

- Mobbing av kristne

5904816[/snapback]

Mesteparten av det du skriver har mer med okkultisme enn satanisme å gjøre.

Kirkebrenning ville være helt feil fra en satanist sitt synspunkt da respekt for eiendom(eller revir så de kaller det) er noe som står høyt. Men det stemmer nok at satanister står for hevn i steden for forsoning/tilgivelse. Og det har en nedskreven lov som sier det du skriver... men denne tolkes nok ikke bokstavelig.

Det er noe jeg ikke skjønner med søndagsskolen. Det står i de 10 bud at du skal holde hviledagen hellig, men lærerne på søndagsskolen jobber jo da faktisk på søndager.

5904874[/snapback]

Billig og dårlig poeng. (For the record: ateister som kommer med teite utalelser er akkurat like latterlige som kristne som gjør det.)

Det er ikke lærere som jobber på søndagsskolen, det er frivllige kristne som vil lære andre om kristendom. Å lære andre om krdom er misjon. En som vet litt om kristendom vet at det aldri finnes tider der det er galt med misjonering. (ifølge kristendommen)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

" Men du burde virkelig vite mer før du uttaler deg skarpt i mot en trosretning."

Hei! Jeg er kristen, men har ikke noe imot satanisme!

Skjønner du ikke at kristendom og satanisme er som Manchester og Arsenal?! Mitt syn på satanisme er det samme som Dag-Erik har. Helt motsatt fra de kristnes. Hvordan mener du at jeg skal godta satanismen?

Lenke til kommentar

- Kirkebrenning

- Svart messe

- Mobbing av kristne

5904816[/snapback]

Kirkebrenning ville være helt feil fra en satanist sitt synspunkt da respekt for eiendom(eller revir så de kaller det) er noe som står høyt. Men det stemmer nok at satanister står for hevn i steden for forsoning/tilgivelse. Og det har en nedskreven lov som sier det du skriver... men denne tolkes nok ikke bokstavelig.

Jeg vil si at kirkebrenning, svart messe og mobbing har mer med satanisme enn okkultisme.. Som du sikkert veit så er svart messe det motsatte av en "vanlig" kristen Gudstjeneste. Kirkebrenning er noe "ekstremister" som jeg velger å kalle det begynte med fra gammelt av. Mobbing er kjent og jeg har opplevd dette ofte i min klasse.

Det med den loven var nok en nedskreven ja.. I noe sånt som 10 lover eller noe. (motsatte av 10 bud)

Det er noe jeg ikke skjønner med søndagsskolen. Det står i de 10 bud at du skal holde hviledagen hellig, men lærerne på søndagsskolen jobber jo da faktisk på søndager.

5904874[/snapback]

Billig og dårlig poeng. (For the record: ateister som kommer med teite utalelser er akkurat like latterlige som kristne som gjør det.)

Det er ikke lærere som jobber på søndagsskolen, det er frivllige kristne som vil lære andre om kristendom. Å lære andre om krdom er misjon. En som vet litt om kristendom vet at det aldri finnes tider der det er galt med misjonering. (ifølge kristendommen)

5904886[/snapback]

Det er helt riktig TLZ :yes:
Lenke til kommentar

Jeg vil si at kirkebrenning, svart messe og mobbing har mer med satanisme enn okkultisme.. Som du sikkert veit så er svart messe det motsatte av en "vanlig" kristen Gudstjeneste. Kirkebrenning er noe "ekstremister" som jeg velger å kalle det begynte med fra gammelt av. Mobbing er kjent og jeg har opplevd dette ofte i min klasse.

Du bør virkelig sette deg ned og lese litt om forskjellige religioner/trosretninger, spesielt satanisme og okkultisme. Du har helt klart ingen peiling på emnet, og før du uttaler deg videre bør du tilegne deg peiling.

Lenke til kommentar

Du bør virkelig sette deg ned og lese litt om forskjellige religioner/trosretninger, spesielt satanisme og okkultisme. Du har helt klart ingen peiling på emnet, og før du uttaler deg videre bør du tilegne deg peiling.

5905134[/snapback]

Beklager. Svart messe, kirkebrenning og mobbind er noe jeg veit litt om. Kan du forklare meg hva som er galt? For etter de kildene jeg har så har jeg ikke skrevet noe som er helt idiotisk å skrive... Forklar meg hva som er galt er du snill, du som er den eneste som veit alt... :)
Lenke til kommentar
anietsoj, det du sier er altså at du ikke godtar andre religioner enn din egen ?

5905056[/snapback]

Jeg godtar alle religioner, bortsett fra satanisme. Er det ikke heller du som har problemer med å godta religioner?

5905120[/snapback]

Jeg godtar samtlige religioner, og at folk velger å tro. Det at jeg påpeker at kristendommens lærdom fremstår som like troverdig som at Jenna Jameson er jomfru, er en annen sak.

Lenke til kommentar

5905134[/snapback]

Igjen vil jeg dra Manchester og Arsenal inn i bilde. Jeg heier på Manchester, og HATER Arsenal. Hvorfor? Fordi lagene er naturlige fiender. Sånn har det alltid vært, og det kommer alltid til å være sånn.. Samme med kristendom og satanisme! JO, det går an å sammeligne med fotball-lagene.

Lenke til kommentar

- Kirkebrenning

- Svart messe

- Mobbing av kristne

5904816[/snapback]

5904874[/snapback]

5904886[/snapback]

Hva mener du med billig poeng? det var ment som et emne jeg ville lære mer om. Du trenger ikke begynne å rakke ned på meg for det vel?
Lenke til kommentar
Igjen vil jeg dra Manchester og Arsenal inn i bilde. Jeg heier på Manchester, og HATER Arsenal. Hvorfor? Fordi lagene er naturlige fiender. Sånn har det alltid vært, og det kommer alltid til å være sånn.. Samme med kristendom og satanisme! JO, det går an å sammeligne med fotball-lagene.

Da sier vi at manchester er kristendommen, og arsenal er ett lag bestående av disse lagene :

1. Filosofisk Satanisme

2. LaVeyans Satanisme

3. Religiøs Satanisme

4. Set Satanisme

5. Sat/Tan Satanisme

Arsenal blir av manchester tvunget til å ha med disse (egentlig uønskede) enhetene i laget sitt :

6. En eller annet satanisk kult, gjerne med en noe forvridd oppfatning av virkeligheten

7. Djeveldyrkere

8. Okkultister

Dette kan bli en noe avansert fotballkamp, da det ene laget består av 5 forskellige lag som ikke er helt enige med hverandre. Som om ikke det er nok, blir arsenal tvunget til å ha med 3 totalt uønskede lag i sitt lag.

Jeg ville ikke ha vært i Arne Scheies sko under den tippekampen

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Enig at det var litt dårlig gjort å svare sånn, men han svarte riktig for det!  Men syns det er merkelig at du ikke tenkte på presten først, for han "jobber" jo på søndager han også! :p

5905180[/snapback]

Prestens oppgave blir nok sett på som en del av det å holde hviledagen hellig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...