Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Det kan du mene, men det er er uansett religiøse som dytter sin tro over på andre.

5903415[/snapback]

joa.. men ikke sett meg til ansvar for andre religiøse fordi jeg er religiøs. dette er et svært begrenset antall av verdens religiøse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan du mene, men det er er uansett religiøse som dytter sin tro over på andre.

5903415[/snapback]

joa.. men ikke sett meg til ansvar for andre religiøse fordi jeg er religiøs. dette er et svært begrenset antall av verdens religiøse..

5903422[/snapback]

Det har jeg da ikke gjort, du spurte bare etter et konkret eksempel.

Lenke til kommentar
Det har jeg da ikke gjort, du spurte bare etter et konkret eksempel.

5903429[/snapback]

beklager. men uansett pålegger ikke religionen sharia-styre.. det gjør gale menn.. det er dem som bør være fienden, ikke religion i seg selv..

5903436[/snapback]

Men i all verden da. Du spurte "hvem dytter troen sin på andre". Og da svarer jeg på det. Religion er ikke noe problem så lenge man holder den for seg selv, det er det vel ikke mange som er uenige i. Problemet er alle som skal overbevise andre om hva som er riktig tro. Som regel med vold.

Lenke til kommentar
Hva er new age egentlig??

ha r hørt om det før, men hva går dn religionen ut på :hmm:??

5903658[/snapback]

new age går ut på å kombinere religioner.. jeg ville ikke kalt det en religion i det hele tatt egentlig. man velger seg elemter fra forskjellige religioner som det passer seg.. jeg ville heller kalt dette en livvstil eller kunstnerisk retning..

eks: tro på Gud, drive med yoga/meditere (yoga har blitt alternativ medisin type nå strengt tatt), ha en statue av den hindiske guden ganesha osv osv.. bare rot..

Lenke til kommentar
Hva er new age egentlig??

ha r hørt om det før, men hva går dn religionen ut på :hmm:??

5903658[/snapback]

New Age kan nok ikke defineres så lett, da det er en salig miks av forskjellige elementer fra de "gamle" religionene, og ny "viten". Det finnes utallige undergrupper tilhørende det man kaller New Age religionen, hvor flere har totalt forsjellige meninger.

Felles for de alle er nok troen på sammenhengen mellom sinn, kropp og sjel.

De fleste tilhengere av New Age er enige om at alle levende vesner er knyttet til hverandre åndelig (på samme måte som noen indianere kunne være i slekt med trær). Energien som knytter levende vesner sammen, kalles av noen "Gud".

Karma er også et viktig element.

Dette er iallefall det jeg har klart å få med meg om denne noe "rare" religionen. :p

Lenke til kommentar
Ja, men så dreit jeg i din mening da.. Andre som har noe å si om dette?

5904182[/snapback]

Ja, kristne bekymrer seg unødig mye for satanisme. I likhet med f.eks. Vigrid er satanisme et helt utrolig lite og snevert fenomen som ingen bryr seg noe særlig om uansett.

Forøvrig har vel satanisme i sin egentlige form (dvs, ikke djeveldyrking) mer til felles med ateisme enn kristendommen har.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Ja, men så dreit jeg i din mening da.. Andre som har noe å si om dette?

5904182[/snapback]

Du skal få lov til å drite mine meninger, det er opp til deg, men det virker kanskje litt rart at du driter i meningene til noen straks dem stiller seg kritisk til dine påstander.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...