Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Hvordan tror dere jorden ble til?

Tror dere jorden ble til av en eksplosjon, har jeg faktisk en overbevisende vitenskapelig film (ikke noen religiøs film) som rett og slett beviser at big bang teorien er feil

Når er det kristne folk endelig skjønner at det ikke er jorden som har blitt til av den eksplosjonen, men selve universet?

Den bedre teorien av hvordan jorden ble til er at 2 planeter som liknet jorden kræsjet i hverandre. Dette ble da en jord og en måne som stabiliserte aksen til jorden til 22* slik at vi får natt og dag, og sommer og vinter.

Leste forresten om en forsker som hadde funnet Ferskt Kjøtt inne i et Dinosaur-bein. Og man finner ikke det i en skapning som vi tror levde for 65millioner år siden. Kanskje man finner det i et dyr som levde for 2000 år siden men ikke for 65 millioner år siden .

Nei, fordi man har jo bare funnet det ene beinet du nevnte ? Nei istid, Neanderthaler og dinosaurier har vi ikke sett.

Nei jeg gidder ikke sette meg inn i all vitenskap og fysikk på dette område for jeg har funnet ut hva sannheten er

Nettopp, du svarer deg selv.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det kanskje ha noe med at han ikke bestemmer om vi skal være kristne, at han faktisk ikke finnest i det hele tatt. Alt er resultat av tilfeldigheter, siden du er kristen, kan jeg for eksempel vedde en hundre lapp at du er oppvokst i en kristen familie og/eller et kristent milø med kristne venner.

Hva for deg til å tro at kristendommen er mer rett enn hinuismen? Du er vel klar over at vist du hadde vært oppvokst i et hinduistisk land hadde du sansynligvis vært hinduist og brukt tid på å forsvare hinduismen på et talmisk diskusjonsforum. Eneste grunnen til at du er kristen er at du ble født i Norge.

Hva med alle de som var født før kristendommen kom til jorda, kom de til himmelen? De fikk jo aldri sjansen til å tro på jesus eller den kristne gud, bestemte gud at alle de som var født før kristus fødsel skulle komme til helvette?

5896149[/snapback]

Du har veldig mange bra synspunkter Goz , Må jeg si .. Jeg klarer ikke svare på mange av disse . Men går du til en Menighets Pastor e.l. Så kan du få svar .. Jeg kjenner mange Ungdomsprester som man kan totalt åpne seg for. De synes ikke det blir dumt eller teit.

Jeg har opplevd så mye bra som Kristen. Jeg tror ikke , Jeg VET !. :D

Selv om jeg bare er en 10 klassing så går jeg på Filladelfia (Her jeg hører til) fire ganger i uken . den femte samles vi hos hverandre for sosialt o.l.

Lenke til kommentar

Når er det kristne folk endelig skjønner at det ikke er jorden som har blitt til av den eksplosjonen, men selve universet?

Den bedre teorien av hvordan jorden ble til er at 2 planeter som liknet jorden kræsjet i hverandre. Dette ble da en jord og en måne som stabiliserte aksen til jorden til 22* slik at vi får natt og dag, og sommer og vinter.

Det med at natt , dag,sommer og vinter blir til er greit nok .. Men hva med alle verdens skapninger , Byer , kunnskap, tanker , drømmer , følelser , dyr , planter også videre .. Jeg fatter ikke hvordan man kan tro at alt dette stammer fra en liten bakterie ?

Lenke til kommentar

Når er det kristne folk endelig skjønner at det ikke

er jorden som har blitt til av den eksplosjonen, men selve universet?

Det med at natt , dag,sommer og vinter blir til er greit nok .. Men hva med alle verdens skapninger , Byer , kunnskap, tanker , drømmer , følelser , dyr , planter også videre .. Jeg fatter ikke hvordan man kan tro at alt dette stammer fra en liten bakterie ?

5896346[/snapback]

Jeg sier en ting, evolusjon.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

5896346[/snapback]

Men; sier det mest om din intellektuelle kapasitet til å fatte 'store' tanker, eller sier det at samtlige vitenskapsmenn som støtter evolusjonsteorien tar feil?

Lenke til kommentar

Uhm, byer ? Vel, mange hus er laget av tre og stein og mange hus blir til en by.

Du kan jo bare se på hvordan mugg blir til, eller rust på jern. Hva med at du legget er frø nedi bakken og ser om noen dager hva som har skjedd. Et eksempel forskere lager bakterier.

PROBIOS-Bakterien-PFERD-auf0302.jpg

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Alle som sier "jeg skjønner ikke" er egentlig nok til å vite at de ikke har peiling.

De som har mye kunnskap om universet og jorden og livet -> agnostikker/ateist

De som ikke skjønner noe -> kristendom les inkompetanse.

(Jeg skjønner ikke det, da må det være gud. Og jeg vil heller ikke se på vitenskap eller fakta fordi det er imot gud osv).

Endret av _M@ts_
Lenke til kommentar

Nåja, finnes relegiøse som ikke er helt dumme heller da. (Men tolkningen deres er ofte ikke helt likt den til den gjennomsnittlige kristne og er som regel en smule mer gjennomtenkt)

Forøvrig så tror jeg det ikke er mangel på intelligens som er det som gjør at relegiøse kan virke dumme for noen, men heller mangel på vilje til å bruke fornuften i sammenheng med religion. (Litt klønete formulert setning, men satser på at folk forstår det. :p)

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte tidligere i tråden;

Hvis dere (kristne) ønsker å framstille dere selv som seriøse bør dere kanskje vurdere å ordlegge dere på en annen måte som kanskje skuler deres inkompetanse innfor generell fysikk, evolusjonsteori og selve Big-Bang teorien. Jeg gjentar atter engang; Big Bang handler om universets dannelse, ikke noe mer. Big Bang teorien handler ikke om mennesker, menneskers vilje, menneskers utvikling.

Lenke til kommentar
Religion er jo roten til alt develskap..

Og dem som kommer til meg å preker om gud gjør meg rimlig forbanna! Fordi om det finnes en gud så er han/hun/det en STOR sadist!

5896680[/snapback]

Anbefaler filmen The Root of All Evil? med Richard Dawkins. Fyren er en knakende god forkjemper for rasjonalisme og logikk.

Lenke til kommentar
Big Bang teorien handler ikke om mennesker, menneskers vilje, menneskers utvikling.

Innenfor kristne kretser og gjerne med dyttekraft av Kent Hovind, så er Big Bang første ledd i evolusjonslæren. De kaller det 'kosmisk evolusjon'.

Er veldig mye fantastisk som skjer innenfor kreasjonismen for tiden, igrunn.

Blant annet er hele evolusjonslæren visstnok blitt en religion. Det er altså måten de kristne velger å forkjempe evolusjonslæren på. Ved å forsøksvis senke læren fra vitenskap til religion(deres eget nivå), for deretter å kunne sidestille det med kreasjonismen.

Hovind har også lovd 100.000$ for de som kan bevise makroevolusjon.

Han mener også at dinosaurene bare levde for noen få tusen år siden, og at det lever mange enda. Selv Loch-Ness monsteret blir brukt som bevismateriale. :)

S,

Lenke til kommentar

Ok, jeg hører vell til de mer moderate kristne.. Jeg tror at Big bang eller noe i den duren skapte jorden. Hvordan det skjedde eller om noen står bak veit jeg selfølgelig ikkje.

Når det gjelder bibelen er det en bok, der noen mennesker har skrevet ned noe som er fortalt fra munn til munn. Og vi snakker hele tiden om mennesker, og alle har hørt om fjøra som ble til ti høns..!?

La oss si at Jesus gikk på is, når han skal ha gått på vannet. En teori som kansje ikkje er så dum. Når disse fiskerne i sin glede får å overleve skal fortelle dette sier de at han gikk på vannet. Kansje så de ikkje isen. Ho know.?!

Tenk deg at du får besøk av ditt idol, noen fra Idol, Harrald Eia, Bjørndalen, Hank Von Helvette, hvem som helst..

Du møtar han og har det kjempe kult, når du så sak l fortelle videre ville sikkert de fleste smørt litt på deler av historien.

Lenke til kommentar

"La oss si at Jesus gikk på is, når han skal ha gått på vannet. En teori som kansje ikkje er så dum. Når disse fiskerne i sin glede får å overleve skal fortelle dette sier de at han gikk på vannet. Kansje så de ikkje isen. WHO knowS.?!"

En teori som kanskje ikke er så dum? Jeg håper virkelig du tullet.. For det første er det veldig varmt neddi der, for det andre var fiskerne ute i en båt. Les Bibelen din!

Lenke til kommentar
Religion er jo roten til alt develskap..

Og dem som kommer til meg å preker om gud gjør meg rimlig forbanna! Fordi om det finnes en gud så er han/hun/det en STOR sadist!

5896680[/snapback]

Anbefaler filmen The Root of All Evil? med Richard Dawkins. Fyren er en knakende god forkjemper for rasjonalisme og logikk.

5896692[/snapback]

Roten til alt ondt er politikk og grådighet, ikke religion. Både Hitler og Stalin var ateister, og alle som kan litt om historie vet hva de gjorde.

Lenke til kommentar
"La oss si at Jesus gikk på is, når han skal ha gått på vannet. En teori som kansje ikkje er så dum. Når disse fiskerne i sin glede får å overleve skal fortelle dette sier de at han gikk på vannet. Kansje så de ikkje isen. WHO knowS.?!"

En teori som kanskje ikke er så dum? Jeg håper virkelig du tullet.. For det første er det veldig varmt neddi der, for det andre var fiskerne ute i en båt. Les Bibelen din!

5897365[/snapback]

Hvis du leser lenken som hører til den saken, så ser du at temperaturen muligens var en del lavere der for 2000 år siden. Om fiskerne var ute i en båt eller ikke er det heller ingen som vet. Untatt fundamentalister som leser teksten som en lovbok..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...