Gå til innhold

Hva er din tro?

Hva er din tro?  

1 007 stemmer

1. 1. Hva er din tro?

• Buddhisme
      15
    • Kristendom
      205
    • hinduisme
      4
    • islam
      17
    • jødedommen
      3
    • Bahá'í
      6
    • Ateist
      493
    • Agnostiker
      176
    • New Age
      46
    • Andre som ikke er nevnt
      42

Anbefalte innlegg

Kan ikke du først finne et bevis på det?

5895975[/snapback]

Beviset er at det står i bibelen at det har skjedd.

Og alt det som står i bibelen er jo sant ;)

5895985[/snapback]

Er du egentlig kristen eller bare tuller du med oss?

5896003[/snapback]

Tenkte tanken jeg og, med den gladkristne holdningen og den avataren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dag-Erik: Syntes nå jeg formulerte meg relativt enkelt, men prøver igjen. :)

Først må jeg forklare noe. Når noe skjer, så skjer noe annet. Fks. jeg tar handen min mot en ball så vil den rulle fremover.

Gud har all makt. Det betyr jo at han også kan vite ALT!

Gud har laget alt. Han vet alt. Derfor vet han også alt som kommer til å skje. Alt som kommer til å skje bestemmes av hvordan verden(som gud har laget) er.

For å si det enkelt: Hvis gud har all makt så har han bestemt alt. Inkludert at en del folk ikke vil tro på ham. (Men det vil han jo ikke? Her ligger den logiske bristen)

5895548[/snapback]

Hvis alle hadde blitt "programert" til å tro på Gud så hadde det ikke vært kalt tro lenger..

Og vår Far vil at di skal tro.. enkelt og greit. Men gir oss fri vilje til å takke nei.

Han har skapt alt. Han har all makt og vet derfor alt. Derfor vet han konsekvensene av alt han gjør. Derfor har han allerede bestemt alt som skal har, og skal skje. Dette inkluderer alle som ikke tror på ham.

Skjønner ikke problemet ditt heller... :hm:

5895438[/snapback]

Problemet er at Gud vil at vi skal tro på ham mens han selv allerede vet om du kommer til å gjøre det. sammtidig som han kan ved hjelp av dine omgivelser og hans makt over deg tvinge deg til å tro på ham. Derfor hvis han har alll makt kan vi ikke besteme selv om vi vil tro på ham eller ikke. noe som igjen gjør ham like ille som satan (i mine øyne)

5895461[/snapback]

Han har allmakt og gir oss fri vilje...

Men for ville helvete da. Fatter du ikke at hvis du kan bestemme selv hva du vil. Har ikke Gud all makt? Du er virkelig trangsynt.

5895555[/snapback]

Gud har all makt og har gitt oss fri vilje.. Kanskje er jeg trangsynt, men det er "person" og ikke "sak"... hold deg til emnet.. Eller snakk med meg på PM

Sitter her å ler meg ihjel av mange av innleggene til de religiøse! :!:

5895620[/snapback]

Ok, meningsfylt innlegg.

kenzky: Ennda en ting som irriterer meg ved mange relegiøse. Der ser på det som enten så tror man på big bang eller så er man kristen.

5895793[/snapback]

Mhm, jeg er enig... Endret av DE1
Lenke til kommentar
Dag-Erik: Syntes nå jeg formulerte meg relativt enkelt, men prøver igjen. :)

Først må jeg forklare noe. Når noe skjer, så skjer noe annet. Fks. jeg tar handen min mot en ball så vil den rulle fremover.

Gud har all makt. Det betyr jo at han også kan vite ALT!

Gud har laget alt. Han vet alt. Derfor vet han også alt som kommer til å skje. Alt som kommer til å skje bestemmes av hvordan verden(som gud har laget) er.

For å si det enkelt: Hvis gud har all makt så har han bestemt alt. Inkludert at en del folk ikke vil tro på ham. (Men det vil han jo ikke? Her ligger den logiske bristen)

5895548[/snapback]

Hvis alle hadde blitt "programert" til å tro på Gud så hadde det ikke vært kalt tro lenger..

Og vår Far vil at di skal tro.. enkelt og greit. Men gir oss fri vilje til å takke nei.

Han har skapt alt. Han har all makt og vet derfor alt. Derfor vet han konsekvensene av alt han gjør. Derfor har han allerede bestemt alt som skal har, og skal skje. Dette inkluderer alle som ikke tror på ham.

Skjønner ikke problemet ditt heller... :hm:

5895438[/snapback]

Problemet er at Gud vil at vi skal tro på ham mens han selv allerede vet om du kommer til å gjøre det. sammtidig som han kan ved hjelp av dine omgivelser og hans makt over deg tvinge deg til å tro på ham. Derfor hvis han har alll makt kan vi ikke besteme selv om vi vil tro på ham eller ikke. noe som igjen gjør ham like ille som satan (i mine øyne)

5895461[/snapback]

Han har allmakt og gir oss fri vilje...

5895519[/snapback]

Men for ville helvete da. Fatter du ikke at hvis du kan bestemme selv hva du vil. Har ikke Gud all makt? Du er virkelig trangsynt.

5895555[/snapback]

Gud har all makt og har gitt oss fri vilje.. Kanskje er jeg trangsynt, men det er "person" og ikke "sak"... hold deg til emnet.. Eller snakk med meg på PM

5896056[/snapback]

Men hva skal det være godt for? Han vet jo om du blir kristen eller ikke, han bestemmer faktisk om du skal være kristen eller ikke. Hva er vitsen med å bestemme at så mange mennesker skal brenne i helvette?

Lenke til kommentar
Men hva skal det være godt for? Han vet jo om du blir kristen eller ikke, han bestemmer faktisk om du skal være kristen eller ikke. Hva er vitsen med å bestemme at så mange mennesker skal brenne i helvette?

5896078[/snapback]

Veit ikke jeg... :)

Dag-Erik: Hvorfor ignoerer du plett deler av innlegget mitt? Leste du i det hele tatt det jeg skrev om at vilje, dvs. det vi bestemmer oss for er et resultat av oss selv og våre omgivelser?

5896084[/snapback]

Veit ikke hvilket innlegg du sikter til men leste det sikkert. Og kommer ikke på noen grunn til hvorfor jeg skulle ignorert det :shrug:
Lenke til kommentar

5896003[/snapback]

Hvorfor skulle jeg tulle med det??

Jeg er stolt av det :innocent:

5896018[/snapback]

Fordi du kommer med mer ekstreme meninger enn det kristne tradisjonelt står for.

F.eks at du ikke tror på Big Bang, jeg tolker i hvertfall ditt inlegg #163 slik. det er nemlig litt spesielt siden en av støttespillerne til Big Bang er Kristendommen.

Du sier også at alt som står i Biebelen er sant når det er feil se linken

http://home.powertech.no/haraldfa/mot-xx.html

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

5896078[/snapback]

Han har gitt deg fri vilje til og velge om du vil brenne i helvete eller komme til himmelen ;) han bestemmer ikke om du skal være kristen eller ikke...

Lenke til kommentar

Dag-Erik: Hva er vilje?

Jeg vil si at vilje er menneskets evne til å bestemme hva som de tror er mest sant eller lurest. Vi bestemmer oss for ting utifra det som er rundt oss og oss selv.

Dette betyr at oss selv og verden rundt oss indirekte "bestemmer" valgene våre. Det betyr ikke at vi ikke kan velge, men at valgene vi tar har rot i verden rundt oss og oss selv.

Siden gud har skapt verden så har han skapt grunnlaget for viljen vår. Han har mao. indirekte bestemt hva vi bestemmer oss for?

(Uten at han tvinger/tar fra oss viljen vår. Viljen er der uansett, men hva den velger er styrt av oss selv og omgivelsene.)

Kan du:

1. Bekrefte at du har lest dette.

2. Bekrefte at du har forstått dette.

3. Si deg enig eller argumenter i mot.

Lenke til kommentar

5896003[/snapback]

Hvorfor skulle jeg tulle med det??

Jeg er stolt av det :innocent:

5896018[/snapback]

Fordi du kommer med mer ekstreme meninger enn det kristne tradisjonelt står for.

F.eks at du ikke tror på Big Bang, jeg tolker i hvertfall ditt inlegg #163 slik. det er nemlig litt spesielt siden en av støttespillerne til Big Bang er Kristendommen.

Du sier også at alt som står i Biebelen er sant når det er feil se linken

http://home.powertech.no/haraldfa/mot-xx.html

5896108[/snapback]

Veldig mange ikke-troende som tror at vi kristne veit alt og er perfekte.. :shrug: Merkelig, det er nettopp derfor jeg søker Gud. Fordi jeg IKKE er perfekt og veit svært lite vil jeg si... :yes:
Lenke til kommentar
synker ikke så lavt at jeg trur det finnes gud og sånt, bare sinnsykt teit å tro noe sånt!!

5882279[/snapback]

Fy skamme seg ... Sier du dette kun for du er med i "gjengen" og for de synes det er kult , Har du noen gang vært på et møte i en menighet ? Tenker kanskje ikke den vanlige Kirken passer for deg . Men heller Betania , Filladelfia , Frikirka , Noe mer ungt.

Sier deg bare at hvis du engang får tid og åpner opp for Gud , Så skjønner du at det ikke er å synke lavt ...

Jeg har selv opplevd Gud mange ganger , Jeg har dratt med mine bestevenner på Møter og de har blitt frelst . Før trodde de på big bang etc. Nå lever de kun for kristendommen.

Og til dere som tror på Bigbang .. Jeg respekterer deres tromåte. Men jeg synes nå det blir litt for sykt , å tenke at alt på jorden er utviklet fra en liten bakterie.

Hørte forresten om en forsker som hadde funnet Ferskt Kjøtt inne i et Dinosaur-bein. Og man finner ikke det i en skapning som vi tror levde for 65millioner år siden. Kanskje man finner det i et dyr som levde for 2000 år siden men ikke for 65 millioner år siden .

Det finnes også veldig mange bevis på at Kristendommen er en realitet , Hvis man bare vil lete !

(Jeg er kristen for dere med iq på under 20 :p )

(Liker meget godt å diskutere religion, Kom med synspunkter , skal jeg svare så godt jeg kan.)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

5896078[/snapback]

Veit ikke jeg... :)

Kan det kanskje ha noe med at han ikke bestemmer om vi skal være kristne, at han faktisk ikke finnest i det hele tatt. Alt er resultat av tilfeldigheter, siden du er kristen, kan jeg for eksempel vedde en hundre lapp at du er oppvokst i en kristen familie og/eller et kristent milø med kristne venner.

Hva for deg til å tro at kristendommen er mer rett enn hinuismen? Du er vel klar over at vist du hadde vært oppvokst i et hinduistisk land hadde du sansynligvis vært hinduist og brukt tid på å forsvare hinduismen på et talmisk diskusjonsforum. Eneste grunnen til at du er kristen er at du ble født i Norge.

Hva med alle de som var født før kristendommen kom til jorda, kom de til himmelen? De fikk jo aldri sjansen til å tro på jesus eller den kristne gud, bestemte gud at alle de som var født før kristus fødsel skulle komme til helvette?

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Dag-Erik: Hva er vilje?

Jeg vil si at vilje er menneskets evne til å bestemme hva som de tror er mest sant eller lurest. Vi bestemmer oss for ting utifra det som er rundt oss og oss selv.

Dette betyr at oss selv og verden rundt oss indirekte "bestemmer" valgene våre. Det betyr ikke at vi ikke kan velge, men at valgene vi tar har rot i verden rundt oss og oss selv.

Siden gud har skapt verden så har han skapt grunnlaget for viljen vår. Han har mao. indirekte bestemt hva vi bestemmer oss for?

(Uten at han tvinger/tar fra oss viljen vår. Viljen er der uansett, men hva den velger er styrt av oss selv og omgivelsene.)

Kan du:

1. Bekrefte at du har lest dette.

2. Bekrefte at du har forstått dette.

3. Si deg enig eller argumenter i mot.

5896134[/snapback]

1. Jeg bekrefter o store allvitende at jeg har lest det

2. Jeg bekrefter at jeg ikke forstod en dritt men skal lese mer på det i morgen når jeg er mer våken for nå legger jeg meg, natta!

3. Det får du på PM i morgen eller her..

Natta :)

Lenke til kommentar
1. Jeg bekrefter o store allvitende at jeg har lest det

2. Jeg bekrefter at jeg ikke forstod en dritt men skal lese mer på det i morgen når jeg er mer våken for nå legger jeg meg, natta!

Altvitende? Det jeg skrev er så enkelt og fundamentalt at en kan være alt annet en altvitende for å forstå det. Det er knallenkel logikk. (Og jeg er forøvrig langt langt ifra altvitende, beklager hvis jeg virker litt arrogant... men jeg blir så frustrert over at noen ikke kan forstå noe så enkelt).

Egentlig så tror jeg de fleste er i fult stand til å fatte det, men at de ikke har lyst da det muligens ville utfodre verdiene deres.

Det finnes også veldig mange bevis på at Kristendommen er en realitet , Hvis man bare vil lete !

Fyr løs.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ehh, hehe *funny*  :dribble:

Finn motbevis for eksempel på at Jesus gikk på vannet  :tease:

5895974[/snapback]

Nå er gjerne umulig å motbevise en negativ påstand. («Bevis at vi ikke er omgitt av usynlige, flygende elefanter.» :roll: )

Dette er uansett en av de siste teoriene om hva som faktisk skjedde:

- Jesus gikk på isen, ikke vannet

Lenke til kommentar
Vanvittig bra skrevet Phinex, det skal du ha  ;)

Ta med dere "gjengen" og kom dere i en menighet  ;)

5896196[/snapback]

Jeg har faktisk vært med på en sånn forsamling, menighet greie, endte om med at jeg ga alle gladkristne tullingene som ikke hadde peiling på hva de snakket om verbal juling. :)

Propagandaen deres detter raskt sammen når noen stiller seg kritisk til ting på et sånt møte, fordi de som holder det veldig ofte er arrogante tullinger som bare ignorerer alt kritikk som kommer mot troen deres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...