CinToX Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Heisann, Vil gjerne kjøre et par tester på servern jeg skal sette opp slik at jeg vet at den er rimelig stabil.. Da gjøre dette i linux / unix. Skulle også gjerne ha testa rammen, funnet fram memtest 86, noe annet som er bedre? -CinToX Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 cat /dev/urandom > /dev/null ? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Du kan prøve mprime, det har en del torturtester som er bra. http://www.mersenne.org/ Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Kjør dette i bash: ) {:|:&}; : Endret 7. april 2006 av magikern Lenke til kommentar
grimzy Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kjør dette i bash: ) {:|:&}; : 5882330[/snapback] Syns du ikke det er en idè å forklare trådstarteren hva den kommandoen faktisk gjør? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Kjør dette i bash: ) {:|:&}; : 5882330[/snapback] Syns du ikke det er en idè å forklare trådstarteren hva den kommandoen faktisk gjør? 5882668[/snapback] skal vi se om jeg husker dette riktig: ) deklarer funksjonen ":" {:|:&}; kroppen til funksjonen ":", det den gjør er å kalle på seg selv og piper kalling tilbake til seg selv til en bakgrunnsprosess : kaller funksjonen ":" på nytt når den er ferdig... kortere sagt er dette en "fork bomb" eller "gaffel-bombe" om du vil, som igjen vil si at den lager nye prosesser av seg selv helt til den enten blir avbrutt eller om man lar den gå lenge nok maskinen henger seg... Endret 7. april 2006 av magikern Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 "gaffelbombe" Årets Muhaha! Jeg kommer og tar deg med skjetrøkken min Men den der bør seriøst sendes inn til språkrådet. Genialt <-- Fjesing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå