chokke Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hei. Jeg har et relativt plagsomt problem. Det er 3 PCer i huset, 2 med kabel og en med trådløs. Vi har derfor kjøpt trådløs ruter. Men deyt som da er problemet er at internetten hopper ut stadigvekk, alt blir kutta. Det skjer som regel når jeg skal åpne et spill eller no, mens jeg laster ned,sitter på IRC, msn og anbdre programmer som bruker internett. Rutern er philips wireless 11g tru turbo, eller noe sånt. Når internetten faller ut må jeg restarte begge ruterne (trådløse og NGT sin) Når jeg kobler på en "vanlig" ruter, delvis en med kun kabkler faller aldri internetten ut. Noen ideer, kan gi mer info hvis trengs Kan også nevne at det KUN skjer når jeg har på PCen... Endret 7. april 2006 av chokke Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Ville tro det er et eller annet med routeren din. Virker som om den kneler ved det minste tegn til trafikk eller mister tilkoplingen til WAN (Nextgentel). Hva står det i loggen på routeren? Hva er det eksakte navnet på routeren din? Prøvd med nyeste firmware? Jeg kjenner mange som ville sagt at det er merket på routeren din som er problemet.. Men jeg velger å ikke trekke den konklusjonen her og nå Ville bare gjøre deg oppmerksom på det Endret 7. april 2006 av Zuul Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Har jo også funnet ut at det er noe galt med rutern Men står ikke noe konkret på rutern annet enn Philips, og Wireless base station 11 g true turbo... NGT rutern er speedtouch. Det er alt som står på begge, ikke noen navn eller noe . Men dette er jo frustrerende fordi vi "må" ha den trådløse fordi søstra mi skal jokunne ha trådløs internett hele tia, men at jeg faller ut konstant er ikke så viktig... Nå vet ikke jeg om den blir "angrepet" eller noe da, men hvis det hadde vært mulig og slått av innebygde programmer ller noe hadde det vært fint. Men hvordan? Det skjer også KUN når jeg åpner et nytt program/port eller whatever. Som jeg skal gå på ventrilo, spille et random spill på internett, IRC, åpne firefox, logge på msn, osv osv... Hvordan oppgraderer man firmware? Endret 7. april 2006 av chokke Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Fant ut at rutern hetetr SNB6500. Sto i kø i 3 timer for noe, ca 1 igjen. Poff falt ut og på¨'n igjen Hørste at man ikke ksal ha ruter, men switch, hva er det? er litt hissig nå, derfor jeg skriver kort og stygt..... Finnes det noe man kan koble på en vanlig ruter/switch/whatever og få det til å funke som trådløs (siden det er den gjellende ruterdritten som er problemet?) Endret 7. april 2006 av chokke Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Skru av alt som har med routerfunksjon å gjøre. La den være en aksesspunkt (basestasjon). Da har den mindre å tenke på og virker bedre. Det skjer ofte fordi du har to routere etterhverandre, og det er desverre en dårlig ide. Kjører dere noen kryptering på det trådløse nettverket? Jeg gjorde det før. Kjørte på wep-key. Da ramla det hele tiden. Så skrudde jeg det av, da holdt det seg oppe så lenge jeg testa. Nå kjører jeg mac-adresse. Det er den fysiske adressen til hvert nettverkskort. Bruk det istede. Da kan ingen andre komme seg på nettet. Og det ramler ikke ut. -Thelle- Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) huh? hvordan slå av alt som har med ruter? Vil ha en stabil internett, ikke noe som ødelegges hele tia. Og hvordan slå av all kryptering (men hekller begrense den mulige trådløse internetten konstant)? hadde vært fint om den sendte ALT av trafikk videre og lot brannmuren på PC'en ta seg av den biten kan legge til at mange programmer ikke funker etter at jeg har restarta ruterne.... Endret 7. april 2006 av chokke Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 jeg ville kjøpt en 5 ports touter på datakjeden i byen for 200 kr, så ville jeg koblet, så vill jeg koblet NGT ROUTER--------5 ports SWITCH(koble til de pc'ene du har, som krever kabel)-------trådløsrother jeg kan sikkert komme å hjelpe deg hvis du trenger mer hjelp Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 bump! hvordan slår man av alle ruteregenskpaer i philips SNB6500? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 bump for great justice :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå