Joakim Gjerde Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei! Jeg driver og lager en webside der man har muligheten til å laste opp en del ting og liste opp hva man har lastet opp. Nå prøver jeg å inplimentere at man kan slette filen. Men jeg vil at dette bare skal bli kjørt når man tar "onclick". koden som da skal kjøres er <?php unlink($myFile); ?> Spørsmålet mitt er derfor om det er en mulighet til å få til dette? Grunnen til at vil ha det sånn er fordi jeg vil at man skal kunne slette filene på samme side som de listes opp. Og da hadde det vært fint med bare en slett "knapp" bare ved siden av filen :!: Håper på svar Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 <a href="filnavn.php?myFile=heisann" onclick="document.location='filnavn.php?myFile=heisann'">Slett</a> kanskje? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 jeg har tenkt på den der jeg å men går den når både filnavn og mappenavn skal hentes om med verdier? Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 I alle dager... Du bruker selfølgelig en helt vanlig link, men legger til variabelen slett=filnavn. Øverst i listen over filer putter du følgende: if(isset($_GET['slett']) && $!empty($_GET['slett'])) { unlink($_GET['slett']); } Da viser man fremdeles listen over filer, MEN det er ganske på tryne fordi hvem som helst kan slette filer. Though nå kjenner du prinsippet. Joakim: Skjønner ikke hva du mener. Men du har samme etternavn som min kusine. Har du slekt fra Trondheim eller oppover? Til alle: Det er enklere for de som svarer å fortelle problemet i tillegg til forslap på løsning, jeg aner jo igrunn ikke om jeg har svart på det som lures på. Ha en fin dag alle sammen Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Alle kan nok ikke slette filene da det står en session før slette koden. Men hvordan skriver jeg denne a hrefen når det er 2 verdier som skal inn i den? <?php echo '<a href="vise.php?slett=$dirpath$file">Slett</a><br>' ?> Eller hvordan blir det? Endret 7. april 2006 av joakim@hortensgutta Lenke til kommentar
trondes Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 For å sende flere varibler skriver du slik www.url/script.php?nr1=noe&nr2=noe&nr3=noe osv. for å hente dem ut bruker du $_GET feks print $_GET['nr1']; Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Husk å bruke ampersands. Feil: <a href="http://example.org/?g=hei&h=iei&i=jei">Alfabet</a> Riktig: <a href="http://example.org/?g=hei&h=iei&i=jei">Alfabet</a> Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Ikke bruk get i slike kommandoer. F.eks hvis noen cacher den siden / en robot følger linken så har du et problem bruk post i steden Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Allyse, det er jo ikke noe problem hvis du må ha logget inn i en session, som han sa tidligere Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Allyse, det er jo ikke noe problem hvis du må ha logget inn i en session,som han sa tidligere 5887084[/snapback] Jo, det er det. Hvis du bruker Google Web Accelerator e.l så vil du fort merke at den cacher opp alle mulige linker den kommer over. At du må være logget inn er ikke noe problem, den er jo logget inn den også siden den er integrert i nettleseren. Den ignorerer forøvrig js så noen alert på onclick funker dårlig. Kort sagt: GET skal ALDRI, ALDRI, ALDRI endre noe direkte. Det finnes mer enn nok av de som har tabbet seg ut her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå