Gå til innhold

Ubuntu: Suspend to RAM

Anbefalte innlegg

Hei, installert Ubuntu for noen dager siden, er strålende fornøyd hitill. Er dog noen småproblemer jeg skulle blitt kvitt :(

Suspend to RAM er mitt største problem no, da jeg var flittig bruker av den funksjonen i mine Windows dager. Har søkt litt på nettet og her, og ser at det er flere som sliter med dette. Men ser også at det er flere med samme pc som meg som det fungerer fint for.

Når jeg klikker på Suspend to RAM går maskinen i ventemodus uten problemer. Men og få den på er en annen sak. Virker som maskinen slår seg på fint, men skjermen holder seg av uansett hvor febrilsk jeg trykker på tastaturet. Har hørt om at det er noen drivere som kanskje må avsluttes/startes på nytt elns? Noen andre geniale løsninger?

Er forresten en Aopen 1557, med Ubuntu 5.10. Har innstallert xorg-fglrx-driverne til skjermkortet (Radeon 9600 64mb).

Det var dette problemet, sparer de andre til en annen dag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uten og være helt sikker tror jeg kanskje det kan hjelpe og avslutte fglrx-driveren og starte den på nytt igjen under oppstart?

Men hvordan gjør man det?

Har helst ikke lyst til og bytte ut grafikkdriverne enda...

5881433[/snapback]

Det kan bli problematisk med mindre du ønsker å restarte X samtidig.

Lenke til kommentar

Mas på ATI. Driverne deres støtter ikke suspend skikkelig, og de er lukkede - og det er ingen ting i hele verden noen andre enn ATI kan gjøre med dette.

Ellers så fungerer 3d og suspend på de frie driverne. Ytelsen er kansje ikke fult så god, men herregud - de virker!

Hva skjer om du istedet suspender til disken?

Lenke til kommentar
Mas på ATI. Driverne deres støtter ikke suspend skikkelig, og de er lukkede - og det er ingen ting i hele verden noen andre enn ATI kan gjøre med dette.

Ellers så fungerer 3d og suspend på de frie driverne. Ytelsen er kansje ikke fult så god, men herregud - de virker!

Hva skjer om du istedet suspender til disken?

5883053[/snapback]

Hvilke frie drivere er det du snakker om? De som følger med Ubuntu? De hadde ihvertfall elending 3d-ytelse :(

Hvis jeg suspender til disken feiler den under oppstart igjen. Husker ikke helt hva som skjedde, men den frøs ihvertfall.

Er ikke krise dette her altså, men hadde vært kjekt og få ventemodus til og fungere skikkelig.

Takk for hjelpen hittil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...