Gå til innhold

Høy nok hastighet på USB2.0 til HDTV avspilling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Lacie 250 Gb ekstern HD tilkoblet via USB2.0

 

Har USB2.0 nok hastighet til å spille av HD-videofiler?

 

Jeg opplever endel hakking ved avspilling av WMVHD-filer, AVI 720p går til en viss grad greit med Zoomplayer, men ikke helt bra der heller. Alle videofiler ligger på den eksterne HD.

 

Ville bare sjekke om hastigheten var stor nok på USB før jeg begynner og ta drastiske grep på maskinvaren...

 

Pentium4 2GHz, 768Mb RAM, GForce 6600GT 256Mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn nok..

When USB 2.0 introduced Hi-Speed USB mode, it boosted bandwidth to 480Mbit/s or 60Mbyte/s. The forty-fold jump from the original USB's 12Mbit/s has paved way for a number of improved devices. As we've seen, there is a dual SDTV tuner, each of the tuners consumes 8Mbit/s after the MPEG-2 conversion. For DVB-T/B USB tuners, each HDTV stream requires 55Mbit/s or 11% of what USB 2.0 offers. Technically, Certified Wireless USB can handle several HDTV channels simultaneously. For a few USB Video Class-enabled camcorders available, DV mandates 3.6Mbyte/s (or 43Mbit/s) for the linear video stream; it fills up a hard drive at a rate of 13GB per hour.

Lenke til kommentar

Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

5881100[/snapback]

Sikkert Mbyte/s og ikke Mbit/sdu mener...

Lenke til kommentar
jeg ville valgt en som støtter Firewire ^^

5881273[/snapback]

Usb2.0 er teoretisk raskere en FireWire.. FireWire ligger på 400Mbit/s mens usb 2.0 har 480Mbit/s. Men uansett Hardisken klarer ikke og skrive/lese så fort som 480Mbit/s så USB vil ikke være noen begrensning der. SÅ det vil funke helt fint

Lenke til kommentar
Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

5881100[/snapback]

Sikkert Mbyte/s og ikke Mbit/sdu mener...

5881148[/snapback]

Nei ærligtalt! Jeg veit godt hva jeg mener, og det var i dette tilfellet Mbit/s.

Lenke til kommentar
Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

5881100[/snapback]

Sikkert Mbyte/s og ikke Mbit/sdu mener...

5881148[/snapback]

Nei ærligtalt! Jeg veit godt hva jeg mener, og det var i dette tilfellet Mbit/s.

5881662[/snapback]

 

Altså at en disk greier mellom 3 og 4MB/sec? Neida, det er nok megabyte pr sekund, og ikkje megabit.

Lenke til kommentar
Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

5881100[/snapback]

Sikkert Mbyte/s og ikke Mbit/sdu mener...

5881148[/snapback]

Nei ærligtalt! Jeg veit godt hva jeg mener, og det var i dette tilfellet Mbit/s.

5881662[/snapback]

 

Altså at en disk greier mellom 3 og 4MB/sec? Neida, det er nok megabyte pr sekund, og ikkje megabit.

5882931[/snapback]

HD = High-definition

Er det oppgitt i MB/s så hadde det vært noe av historiens mest elendige komprimering.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Jeg tror full HD skal ha en peak på 28Mbit/s og normalt ligge mellom 25 og 27Mbit/s. Med andre ord skal det gå meget greit å kjøre det over USB :hmm:

 

Edit: Enkelte kilder skal ha det til at det er 19Mbit/s :hm: Men altså uannsett, USB skal ikke være noen begrensning.

5881100[/snapback]

HD = High-definition

Er det oppgitt i MB/s så hadde det vært noe av historiens mest elendige komprimering.

5882952[/snapback]

 

OK:) Då forstår eg. Vanlegvis når folk skriv HD er det harddisk ;)

Orsak for posten min då!

Lenke til kommentar
USB er kjappere enn både IDE og Sata, så det er nok ikke problemet.

 

USB takler derimot max 480 MBit/s totalt, ikke per enhet som kobles til. Dette er linket til hovedkortet og kontrolleren. 2 USB disker må dele på 480 MBit/s, og da kan ytelsen falle stort.

5883116[/snapback]

 

Det stemmer nok ikke :!: USB er MYE tregere enn IDE og SATA.

USB er 400 Mbit/s mens IDE og SATA er henholdsvis 133 og 150 MByte/s.

Lenke til kommentar
USB er kjappere enn både IDE og Sata, så det er nok ikke problemet.

 

USB takler derimot max 480 MBit/s totalt, ikke per enhet som kobles til. Dette er linket til hovedkortet og kontrolleren. 2 USB disker må dele på 480 MBit/s, og da kan ytelsen falle stort.

5883116[/snapback]

 

Det stemmer nok ikke :!: USB er MYE tregere enn IDE og SATA.

USB er 400 Mbit/s mens IDE og SATA er henholdsvis 133 og 150 MByte/s.

5883858[/snapback]

Teoretisk hastighet. Finn en disk som gir 133MB/sec...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...