Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med flere routere


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har et par problemer.. Jeg har 2 Routere, og vet ikke helt hvordan jeg skal få forwarda porter riktig for å få diverse programmer til å fungere. F.eks Bit Torrent (Eller Bit Tornado som jeg bruker).

Jeg har ADSL, og måten nettverket er satt opp på er slik:

ADSL Modem: Westell A90-620099-07B DSL Router -192.168.1.1 - Herved (1)

Det er selvsagt fra den jeg får nett, og som fordeler DHCP.

Trådløs Router: Linksys WRT54FC - 192.168.1.5 - Herved (2)

Har deaktivert DHCP på denne.

(1) er koblet til (2) fra Ethernet i (1) til port 1 i (2).

Jeg bruker ikke trådløs til min PC, jeg har bare en TCP fra den trådløste til min PC.

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal forwarde. Slik jeg har det nå så forwarder jeg porter som 10000-10010 fra (1) til (2) og fra (2) til min PC's lokale IP.

Jeg har også prøvd til min IP fra både (1) og (2). Men jeg verken sender eller får i BT, selv om jeg blir kobla opp mot andre brukere.

 

Jeg har også testa upload farten min som burde vært på rundt 350kbit, men som kun ligger på 160kbit. Noe jeg har hørt rett og slett er fordi det er kobla slik.

Har sett litt rundt på portforward.com, men fikk ikke så mye ut av det:\

 

Takk på forhånd. Bare spør om noen trenger mer informasjon for å hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å sette ADSL-modeme ditt i bridge-modus, så kan du ha både DHCP og NAT fra Linksys-routern. Da trenger du bare å åpne porter i Linksys-routern. Alle pakker vil bli sendt rett gjennom ADSL-modemet.

Se i dokumentasjonen til ADSL-modemet for instruksjoner om bridge-modus.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg å sette ADSL-modeme ditt i bridge-modus, så kan du ha både DHCP og NAT fra Linksys-routern. Da trenger du bare å åpne porter i Linksys-routern. Alle pakker vil bli sendt rett gjennom ADSL-modemet.

Se i dokumentasjonen til ADSL-modemet for instruksjoner om bridge-modus.

5881932[/snapback]

 

Dette er ikke nødvendig med det oppsettet han har. Som han skriver så har han koblet den første routeren i en LAN port på Linksysen, så den egentlig bare blir brukt som en switch/ap. Det han må gjøre er å forwarde portene i den første routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...