Gå til innhold

AoE3, et bra strategi spill?

Anbefalte innlegg

Lurer på om hva folket egentlig syns om AoE3? altså Age Of Empires 3.

Har spillet vært en stor skuffelse eller? hva mener du?

Fikk nemlig litt lyst til å gå til innkjøp av det, fordi jeg tror jeg er i en fase nå hvor jeg har blitt litt vill etter strategi spill :p kjøpte meg BFME2 igår og har storkost meg med spillet så langt.

Uansett grunnen til at jeg lurer er fordi jeg husker hvor kult jeg hadde det med AoE 2, og AoE 3 kan vel ikke akkurat bli noe dårligere?

Eller hva mener du?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte det rett og slett ikke. Føltes så mye tregere enn AoE og AoM. Litt for mye grafikk som gjorde det hele vakkert, men uten å få riktig spillopplevelse til strategispill. Regner med at jeg og kameratene mine skal spille AoEII nå i påsken. 4 år siden vi sist spilte det mye, og har ikke glemt forskjellige stats i det ennå.

Lenke til kommentar

Får inntrykket av at spillprodusenter fokuserer for mye på grafikk for tiden, uten samtidig å gi et spill god spillbarhet. Grafikk er ikke alt. Jeg har ikke spilt AoE I/II på nett, men jeg likte begge mye bedre enn III. Har kun spilt det litt, ettersom jeg gikk lei relativt fort. Er helt enig med zeltex.

Ser noe av de samme tendensene i TES IV: Oblivion, der et ubalansert level-system ødelegger mye i et ellers så vakkert rollespill, men dette er en annen diskusjon.

Det er der jeg håper Chris Taylor vil komme tilbake med Supreme Commander og vise alle RTS-produsentene hvordan man lager et spill som holder koken helt inntil en form for oppfølger eventuelt kommer, om det så tar 10 år. :p Gameplay er viktigst, grafikk kommer langt ned på lista! Hvis du vil ha uslåelig grafikk, så gå deg en tur i skogen. :p

Lenke til kommentar
Får inntrykket av at spillprodusenter fokuserer for mye på grafikk for tiden, uten samtidig å gi et spill god spillbarhet. Grafikk er ikke alt. Jeg har ikke spilt AoE I/II på nett, men jeg likte begge mye bedre enn III. Har kun spilt det litt, ettersom jeg gikk lei relativt fort. Er helt enig med zeltex.

Ser noe av de samme tendensene i TES IV: Oblivion, der et ubalansert level-system ødelegger mye i et ellers så vakkert rollespill, men dette er en annen diskusjon.

Det er der jeg håper Chris Taylor vil komme tilbake med Supreme Commander og vise alle RTS-produsentene hvordan man lager et spill som holder koken helt inntil en form for oppfølger eventuelt kommer, om det så tar 10 år. :p Gameplay er viktigst, grafikk kommer langt ned på lista! Hvis du vil ha uslåelig grafikk, så gå deg en tur i skogen. :p

5883179[/snapback]

Greit men det spillet kommer jo ikke enda, har testet AoE3 litt og det er ikke det dårligste spillet jeg har prøvd, vurdere å gå til innkjøp av det slik at jeg har det :p

Uansett har du noe mer å si kom gjerne med det.

Lenke til kommentar

Aoe3 er et bra spill, men du kan ikke forvente deg den samme følelsen som med Aoe2. Aoe3 et helt nytt spill.

Jeg liker det godt, men som sagt det gir ikke den samme gode gleden slik som Aoe2 gjorde i sin tid, men det kan jo være alderen min nå også. Uansett så synes jeg du burde kjøpe Aoe3. Det er det beste real time strategi spillet for øyenblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...