Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, jeg får ikke kontakt med skriveren på LAN

Anbefalte innlegg

Jeg har et hjemme nettverk, og har mista kontakten med skriveren. Det skjedde etter jeg kobla om til NGT, og gjorde noen forandringer.

Det jeg hadde var et modem, som var koblet til en router, som hadde 1 datamaskin tilkoblet til hver av de fire portene.

Da jeg fikk NGT, sette jeg modem/router først, og koblet denne til den ene maskina som har direkte tilkobling til skriveren. Den andre LAN porten på samme maskin, er tilkoblet min andre router som nå har tre datamaskiner tilkoblet tre av portene.

Disse datamaskinene som er koblet til sistnevnte router, har ingen kontakt med skriver. hva skal jeg gjøre?

Jeg har prøvd å installere den ved å skrive \\gateway til router\navn på datamaskinen som er tilkoblet skriveren\navn på skriveren

Er dette måten det gjøres på, eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bridgingen fungerer ellers?

Hvorfor bruker du ikke den gamle ruteren din i brigd modus?

Hvis du ikke behøver å bridge nettverket via PC'n og fortsatt har ruteren din, ville jeg heller satt opp denne i brigd mode og kuttet ut bridgen på PC.

Hvilken type ruter har du isåfall liggende?

Endret av hval
Lenke til kommentar
Bridgingen fungerer ellers?

Hvorfor bruker du ikke den gamle ruteren din i brigd modus?

Hvis du ikke behøver å bridge nettverket via PC'n og fortsatt har ruteren din, ville jeg heller satt opp denne i brigd mode og kuttet ut bridgen på PC.

Hvilken type ruter har du isåfall liggende?

5880761[/snapback]

Jeg har en d-link 604, og jeg tror ikke jeg har noe bridge modus...?

Routeren til NGT er en netopia 3351, tror jeg den heter. Jeg skulle åpne noen porter skjønner du, men det fikk jeg ikke til når jeg hadde begge routerene mellom maskinene og WAN.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Har du fått det til?

Hvis du bruker 2 nettverksporter på PC må du vel ha en form for bridging mellom dem, det var det jeg tenkte på.

Hvis du kobler lan kontakten på netiopian i den ene lan konktaken på d-linken din, slår av DHCP på D-linken og kobler alle maskinene til D-linken bør vel dette fungerer uten så mye mer problemer!?! Dette kalles vel å sette D-linken i bridge modus..... :hmm:

Har du prøvd dette?

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Har du fått det til?

Hvis du bruker 2 nettverksporter på PC må du vel ha en form for bridging mellom dem, det var det jeg tenkte på.

Hvis du kobler lan kontakten på netiopian i den ene lan konktaken på d-linken din, slår av DHCP på D-linken og kobler alle maskinene til D-linken bør vel dette fungerer uten så mye mer problemer!?! Dette kalles vel å sette D-linken i bridge modus..... :hmm:

Har du prøvd dette?

5885394[/snapback]

Hei sann. Jeg har fått en ny router/modem fra NGT(Thomson 585, med 4 porter), så da er det ikke noe problem lengre. :w00t:

Takk for hjelpen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...