Gå til innhold

Filmer som setter spor.. Les reglene!

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Redigert ned til 2 filmer:

The last temptation of Christ

Hvorfor:

Fordi Willem Defoe leverer en særdeles sterk rolletolkning av en alternativ (om du vil) versjon av den mest berømte delen av Jesus liv.

Once we were warriors

Hvorfor:

Historien om en ektemann som preges av falmende tradisjoner, og som slites i stykker innvendig av konflikter, noe som går utover familie og venner. Veldig sterk film.

Filmanmeldelser overlater jeg til folk som kan det :)

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Ai, ai, kom på en film som er virkelig sterk; "Dancer in the dark" med Bjørk.

Utrolig gripende film, av mesteren Lars Von Trier, - som forøvrig også har laget den gripende og fantastiske "Breaking the waves"

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Ai, ai, kom på en film som er virkelig sterk; "Dancer in the dark" med Bjørk.

Utrolig gripende film, av mesteren Lars Von Trier, - som forøvrig også har laget den gripende og fantastiske "Breaking the waves"

5885717[/snapback]

Jeg gråt vel fler ganger i løpet av den filmen. Veldig sterk indeed.

Lenke til kommentar

Kanskje litt off-topic, men noen filmer som er middelmådige kan ha noen bra scener.

Det finnes en scene i Matrix 3 som er en klassiker:

Når de flygende robotene flyr inn i hulen i en sånn mengde at de blir som en "arm/ståle". Følelsen av avmakt var til å føle på i kinosalen da :roll:

Lenke til kommentar
Dette er ikke en "Oi, dette var trist"-film, slik som Requiem/Schindler's/Pianist/osv. Dette er et helt annet nivå.

5886781[/snapback]

Var dette det du følte da du hadde sett disse filmene? :hrm:

5887782[/snapback]

Vel, la oss ta Schindler's List som et eksempel; godt laget, den viser alt det forferdelige nazistene gjorde, men den gjør ingenting med meg. Jeg gråter av reklamer, så det er ingenting stort. Det er sterke bilder, men det eneste den forandret synet mitt på var hvor fæle nazistene var.

Selvfølgelig, det er trist, men det er langt, langt, langt ifra 2001. De eneste filmene som nærmer seg er Koyaanisqatsi, Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom og til en viss grad Blade Runner, selv om jeg ikke har satt meg nok inn i den til å få hele opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...