:---{D Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 - Braindead (1992) Jeg var 7-8 år da jeg så disse filmene for første gang. De satte dype spor. 5882548[/snapback] Tror jeg på. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 1. Bare telefonscenen alene i Requiem For A Dream satt et spor i meg. 2. Pianisten. 3. Braveheart. Teit? Får tårer i øynene hver gang slutten nærmer seg. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Edit: Redigert ned til 2 filmer: The last temptation of Christ Hvorfor: Fordi Willem Defoe leverer en særdeles sterk rolletolkning av en alternativ (om du vil) versjon av den mest berømte delen av Jesus liv. Once we were warriors Hvorfor: Historien om en ektemann som preges av falmende tradisjoner, og som slites i stykker innvendig av konflikter, noe som går utover familie og venner. Veldig sterk film. Filmanmeldelser overlater jeg til folk som kan det Endret 8. april 2006 av Sundiver Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Shindler's List og Saving Private Ryan har vel satt sine spor... vannvittig fine filmer begge to. Og kan man nevne en serie ville jeg valgt Band of Brothers. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Noen filmer som har hatt mye å si for meg: - Evil dead (Som LarsP så så jeg denne filmen når jeg var rundt 8-9 og det satte dype spor ) - Donnie Darko - Matrix (enern!) - Memento - Den Sjette Sansen Lenke til kommentar
haarod Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Grunnen til at jeg sa en film per post, er fordi at da vil folk tenke seg litt mer om før de poster. Tomat-Ulf: Du kan i det minste linke til filmene? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Cidade de Deus Requiem for a dream Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Saving Private Ryan Lord of War Matrix Disse filmene her fikk meg til og tenke meg om noen ganger Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Ai, ai, kom på en film som er virkelig sterk; "Dancer in the dark" med Bjørk. Utrolig gripende film, av mesteren Lars Von Trier, - som forøvrig også har laget den gripende og fantastiske "Breaking the waves" Endret 7. april 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Ai, ai, kom på en film som er virkelig sterk; "Dancer in the dark" med Bjørk.Utrolig gripende film, av mesteren Lars Von Trier, - som forøvrig også har laget den gripende og fantastiske "Breaking the waves" 5885717[/snapback] Jeg gråt vel fler ganger i løpet av den filmen. Veldig sterk indeed. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 2001: A Space Odyssey Den eneste filmen som faktisk har forandret livet mitt på en merkbar måte. Den klarte å vrenge hele synet mitt på eksistens, tilværelse, tanker, følelser, menneskets utvikling og kunstig intelligens. Dette er ikke en "Oi, dette var trist"-film, slik som Requiem/Schindler's/Pianist/osv. Dette er et helt annet nivå. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kanskje litt off-topic, men noen filmer som er middelmådige kan ha noen bra scener. Det finnes en scene i Matrix 3 som er en klassiker: Når de flygende robotene flyr inn i hulen i en sånn mengde at de blir som en "arm/ståle". Følelsen av avmakt var til å føle på i kinosalen da Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Dette er ikke en "Oi, dette var trist"-film, slik som Requiem/Schindler's/Pianist/osv. Dette er et helt annet nivå. 5886781[/snapback] Var dette det du følte da du hadde sett disse filmene? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Dette er ikke en "Oi, dette var trist"-film, slik som Requiem/Schindler's/Pianist/osv. Dette er et helt annet nivå. 5886781[/snapback] Var dette det du følte da du hadde sett disse filmene? 5887782[/snapback] Vel, la oss ta Schindler's List som et eksempel; godt laget, den viser alt det forferdelige nazistene gjorde, men den gjør ingenting med meg. Jeg gråter av reklamer, så det er ingenting stort. Det er sterke bilder, men det eneste den forandret synet mitt på var hvor fæle nazistene var. Selvfølgelig, det er trist, men det er langt, langt, langt ifra 2001. De eneste filmene som nærmer seg er Koyaanisqatsi, Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom og til en viss grad Blade Runner, selv om jeg ikke har satt meg nok inn i den til å få hele opplevelsen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Superman - The movie Hvorfor? Tja en fin rollemodell og filmen leverte det den lovet - You'll Believe a Man Can Fly! Bra gjort med tanke på at filmen er fra 1978. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå