Gå til innhold

Filmer som setter spor.. Les reglene!

haarod

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen av dere har sett filmer som dere aldri glemmer. Da tenker jeg på filmer som dere aldri glemmer pga at de hadde en spesiell innvirkning på deg. At de endret livet ditt på en måte (litt sterkt)

Selv må jeg si at "Frihetens Regn er en sånn film (fant den ikke på imdb)

Den handler om en mann som ble uskyldig dømt for et dobbeltdrap, på kona si og elskeren hennes. Han blir satt i fengsel, og hans liv i fengselet. Et sitat fra filmen som jeg aldri glemmer er "Get busy living, or get busy dying". Anbefales på det sterkeste! Er den klart beste filmen jeg har sett.

Regler:

-Bare en film per post.

-Link til filmen hvis det er mulig

-Legg gjerne til en liten oppsummering av filmens handling og hvorfor gjorde et såpass sterkt inntrykk på deg

EDIt: Takk kris

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Swingers, en ærlig film dating.

" You are so money that you dont even know it!"

link i IMDB http://imdb.com/title/tt0117802/

Husk folkens kun EN film per innlegg!

Litt om filmene som andre har valgt:

Shawnshank Redemption er utrolig bra ja, får meg til å skikkelig være glad i livet fordi jeg er fri til å gjøre hva jeg vil og ikke innesperret som de folka.

Matrix er kult med Morpheus og alle filosofiene hans.

"There is no spoon"

"Blue pill, red pill"

American History X synes jeg ikke er noe spesielt tankevekkende, det er jo voldelig men ikke noe jeg ikke har sett før. Og nyrasisme er jo ikke noe nytt.

Livet er herlig og Pianisten, er kjedelige for min del.

Desperado og Edward Scissorhands klarte ikke å vekke nok interesse hos meg til se en gang.

Endret av Squy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534

Må si at The Believer med Ryan Gosling er en veldig bra film.

Har også mange andre filmer å komme med, men regelen er 1 film, og da bøyer jeg meg for den.

Filmen er fra 2001, men er fortsatt verdt å se.

Lenke til kommentar

Requiem for a Dream (2000) - syns filmen var litt langtekkelig den første timen, skjønte ikke hvorfor folk likte den SÅ godt. Når filmen var ferdig satt jeg igjen i sofaen uten pust og livsvilje.

Jurassic Park (1993) - ikke verdens sterkeste film, men den filmen jeg desidert har sett på kino flest ganger. Datidens største effektfyrverkeri kombinert med at Crichton/Spielberg klarte å lage monsterfilm med god historie og gode skuespillere, uten at dinosaurene så ut som menn i monsterdrakter.

E.T. the Extra-Terrestrial (1982) - så den første gang da jeg var fem år, og gråt sammenhengende i tre og en halv time. Så den igjen for en stund siden, og skjønner ikke hvorfor.

Alien (1979) - tør fremdeles ikke se den uten å ha låst gatedøra og funnet en pute å holde rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...