haarod Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg lurte på om noen av dere har sett filmer som dere aldri glemmer. Da tenker jeg på filmer som dere aldri glemmer pga at de hadde en spesiell innvirkning på deg. At de endret livet ditt på en måte (litt sterkt) Selv må jeg si at "Frihetens Regn er en sånn film (fant den ikke på imdb) Den handler om en mann som ble uskyldig dømt for et dobbeltdrap, på kona si og elskeren hennes. Han blir satt i fengsel, og hans liv i fengselet. Et sitat fra filmen som jeg aldri glemmer er "Get busy living, or get busy dying". Anbefales på det sterkeste! Er den klart beste filmen jeg har sett. Regler: -Bare en film per post. -Link til filmen hvis det er mulig -Legg gjerne til en liten oppsummering av filmens handling og hvorfor gjorde et såpass sterkt inntrykk på deg EDIt: Takk kris Endret 7. april 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Her er linken til filme din på imdb: her Min film må være "American History X". Husker vi så den på skolen for mange år tilbake. Den var brutal og virkelig. Satte et støkk i meg hvertfall. Edit:Imdb link Endret 6. april 2006 av krizkriz Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Tror den filmen som har sat størst spor hos meg, er The Pianist. Fantastisk fin historie Lenke til kommentar
andesam Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) du finner frihetens regn på imdb's top 250 liste, på andre plass! Edward Scissorhands - En utrolig bra stilisering av mennesklige følelser, bra understreket av musikken til Danny Elfman ( ). Livet er herlig - Rett og slett en vakker film. Desperado - Faktisk verdens kuleste film Endret 6. april 2006 av andesam Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Eternal Sunshine on the Spotless Mind The Matrix American Beauty Man on the Moon Endret 6. april 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Swingers, en ærlig film dating. " You are so money that you dont even know it!" link i IMDB http://imdb.com/title/tt0117802/ Husk folkens kun EN film per innlegg! Litt om filmene som andre har valgt: Shawnshank Redemption er utrolig bra ja, får meg til å skikkelig være glad i livet fordi jeg er fri til å gjøre hva jeg vil og ikke innesperret som de folka. Matrix er kult med Morpheus og alle filosofiene hans. "There is no spoon" "Blue pill, red pill" American History X synes jeg ikke er noe spesielt tankevekkende, det er jo voldelig men ikke noe jeg ikke har sett før. Og nyrasisme er jo ikke noe nytt. Livet er herlig og Pianisten, er kjedelige for min del. Desperado og Edward Scissorhands klarte ikke å vekke nok interesse hos meg til se en gang. Endret 6. april 2006 av Squy Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Husk folkens kun EN film per innlegg! Litt om filmene som andre har valgt: 5881150[/snapback] Øhm. Yes da. Du får lov? Hva var meninga med den regenlen uansett? Lenke til kommentar
reds Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Selv må jeg si at "Frihetens Regn er en sånn film 5880493[/snapback] Jeg tenkte på den med en gang jeg så tråden! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Requiem For A Dream Ein veldig sterk film om livet til 4 personar som er avhengige av russtoffer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Må si at The Believer med Ryan Gosling er en veldig bra film. Har også mange andre filmer å komme med, men regelen er 1 film, og da bøyer jeg meg for den. Filmen er fra 2001, men er fortsatt verdt å se. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hotaru no haka (1988) Skal man se en krigsfilm så ser man denne. Uten tvil det mest emosjonelle stykke film som noensinne har blitt laget. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Filmer med en trist slutt gir som regel dypere følelsesmessig inntrykk Endret 7. april 2006 av Spartan Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Requiem for a Dream (2000) - syns filmen var litt langtekkelig den første timen, skjønte ikke hvorfor folk likte den SÅ godt. Når filmen var ferdig satt jeg igjen i sofaen uten pust og livsvilje. Jurassic Park (1993) - ikke verdens sterkeste film, men den filmen jeg desidert har sett på kino flest ganger. Datidens største effektfyrverkeri kombinert med at Crichton/Spielberg klarte å lage monsterfilm med god historie og gode skuespillere, uten at dinosaurene så ut som menn i monsterdrakter. E.T. the Extra-Terrestrial (1982) - så den første gang da jeg var fem år, og gråt sammenhengende i tre og en halv time. Så den igjen for en stund siden, og skjønner ikke hvorfor. Alien (1979) - tør fremdeles ikke se den uten å ha låst gatedøra og funnet en pute å holde rundt. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Filmen er fra 2001, men er fortsatt verdt å se. 5881815[/snapback] hva skal det bety? Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) The Green Mile Edit:Cidade de Deus Endret 7. april 2006 av kfz Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Rart at ingen har nevnt verken Schindlers Liste eller The Deer Hunter... To utrolig sterke filmer! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Good Will Hunting har filmhistoriens vakreste kjærlighetsscener. Jeg blir rørt langt inn i sjela hver gang jeg ser filmen Lenke til kommentar
reds Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Hotel Rwanda ga sterkt inntrykk på meg. Kom på den nå. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Filmer som satte spor i et tandert barnesinn: - Dr. Giggles (1992) - Indiana Jones and the Temple of Doom (1984) - Candyman (1992) - The Serpent and the Rainbow (1988) - Braindead (1992) Jeg var 7-8 år da jeg så disse filmene for første gang. De satte dype spor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå