ponnihest Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 En litt morsom historie: I dag jobber jeg dobbelt skift. Tok meg litt pause mellom skiftene, ruslet litt rundt i byen med LC-Aen. Fant ut at jeg skulle fotografere en eller annen spritflaske i en busk. Jeg setter med ned på huk, tar bildet, og skriver ned innstillingene jeg brukte. Så kommer det morsomme: I det jeg reiser med opp, spør en guttunge (okei, sikkert 16-17 år): "har du någe greier"?. Dette tolker jeg som en forespørsel om narkotika. Neste gang jeg tusler rundt i byen velger jeg meg en litt mindre belastet hjørne å fotografere (og nei, jeg hadde ikke noen greier ) Lenke til kommentar
modin Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 En litt morsom historie: I dag jobber jeg dobbelt skift. Tok meg litt pause mellom skiftene, ruslet litt rundt i byen med LC-Aen. Fant ut at jeg skulle fotografere en eller annen spritflaske i en busk. Jeg setter med ned på huk, tar bildet, og skriver ned innstillingene jeg brukte. Så kommer det morsomme: I det jeg reiser med opp, spør en guttunge (okei, sikkert 16-17 år): "har du någe greier"?. Dette tolker jeg som en forespørsel om narkotika. Neste gang jeg tusler rundt i byen velger jeg meg en litt mindre belastet hjørne å fotografere (og nei, jeg hadde ikke noen greier ) 5880233[/snapback] Hehe, men alvorlig talt det er faktisk også bra å gå ut slike steder og vise at du er interesert, uten nødvendigvis å ta bilder av menneskene uten å spørre dem først akkurat da. Noen av de mest interesante bildene er jo gjerne dem som er tatt av samfunnet lavere klasse, selv synes jeg det i hvertfall det er veldig spennende å se bilder som har et slags white trash preg. Hvis du skjønner hva jeg mener, bilder fra USA med mennesker litt rare dumme sørstatsfolk som bor i utslitte kampingvogner. Har bestilt min egen russiske klassikker nå da! En fed2, så nå er det bare å få tak i en lysmåler å kjøpe svart hvit film og fremkallingsveske på Chlas Ohlson, og gå ut i gata for å se om jeg finner noen sprøytespisser å ta bilder av Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Det skjer mye i Haugesund. Ellers må jeg bare få ønske deg velkommen i klubben, modin. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Hehe, men alvorlig talt det er faktisk også bra å gå ut slike steder og vise at du er interesert, uten nødvendigvis å ta bilder av menneskene uten å spørre dem først akkurat da. Noen av de mest interesante bildene er jo gjerne dem som er tatt av samfunnet lavere klasse, selv synes jeg det i hvertfall det er veldig spennende å se bilder som har et slags white trash preg. Hvis du skjønner hva jeg mener, bilder fra USA med mennesker litt rare dumme sørstatsfolk som bor i utslitte kampingvogner. Har bestilt min egen russiske klassikker nå da! En fed2, så nå er det bare å få tak i en lysmåler å kjøpe svart hvit film og fremkallingsveske på Chlas Ohlson, og gå ut i gata for å se om jeg finner noen sprøytespisser å ta bilder av 5886488[/snapback] Trenger da vel ikke lysmåler?Pugg disse lette reglene: Sunny-16 Hazy-11 Cloudy-8 Rainy-5.6 Deretter setter du lukkertiden til omtrent det samme som filmens ISO-rating (jeg bruker vanligvis ISO400 og 1/250sek) og velger blender ut ifra hvilket lys som treffer motivet. Dette har vært mer enn nok for meg i de fleste utendørssituasjoner det siste årene med Zorki/Kiev/Moskva-kamera (ingen FED-er ennå, men hvem vet ). Vis oss noen sprøytespisser når tiden er moden Mvh Kjetil Endret 7. april 2006 av rotekaizer Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 En litt morsom historie: I dag jobber jeg dobbelt skift. Tok meg litt pause mellom skiftene, ruslet litt rundt i byen med LC-Aen. Fant ut at jeg skulle fotografere en eller annen spritflaske i en busk. Jeg setter med ned på huk, tar bildet, og skriver ned innstillingene jeg brukte. Så kommer det morsomme: I det jeg reiser med opp, spør en guttunge (okei, sikkert 16-17 år): "har du någe greier"?. Dette tolker jeg som en forespørsel om narkotika. Neste gang jeg tusler rundt i byen velger jeg meg en litt mindre belastet hjørne å fotografere (og nei, jeg hadde ikke noen greier ) 5880233[/snapback] Har bestilt min egen russiske klassikker nå da! En fed2, så nå er det bare å få tak i en lysmåler å kjøpe svart hvit film og fremkallingsveske på Chlas Ohlson, og gå ut i gata for å se om jeg finner noen sprøytespisser å ta bilder av 5886488[/snapback] Husk å poste bilder her da Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 (endret) Husk å kjøpe fremkallingstank også, men det har du kanskje fra før. Dette blir spennende, for det er flotte resultater å få ut av en FED med s/h-film. Da holder ikke gråtonene fra aps-c lenger. Endret 9. april 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå