Gå til innhold

En liten foto-narkohistorie

Anbefalte innlegg

En litt morsom historie:

I dag jobber jeg dobbelt skift. Tok meg litt pause mellom skiftene, ruslet litt rundt i byen med LC-Aen. Fant ut at jeg skulle fotografere en eller annen spritflaske i en busk. Jeg setter med ned på huk, tar bildet, og skriver ned innstillingene jeg brukte.

Så kommer det morsomme: I det jeg reiser med opp, spør en guttunge (okei, sikkert 16-17 år): "har du någe greier"?. Dette tolker jeg som en forespørsel om narkotika. Neste gang jeg tusler rundt i byen velger jeg meg en litt mindre belastet hjørne å fotografere :D

(og nei, jeg hadde ikke noen greier :roll: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En litt morsom historie:

I dag jobber jeg dobbelt skift. Tok meg litt pause mellom skiftene, ruslet litt rundt i byen med LC-Aen. Fant ut at jeg skulle fotografere en eller annen spritflaske i en busk. Jeg setter med ned på huk, tar bildet, og skriver ned innstillingene jeg brukte.

Så kommer det morsomme: I det jeg reiser med opp, spør en guttunge (okei, sikkert 16-17 år): "har du någe greier"?. Dette tolker jeg som en forespørsel om narkotika. Neste gang jeg tusler rundt i byen velger jeg meg en litt mindre belastet hjørne å fotografere :D

5880233[/snapback]

Hehe, men alvorlig talt det er faktisk også bra å gå ut slike steder og vise at du er interesert, uten nødvendigvis å ta bilder av menneskene uten å spørre dem først akkurat da. Noen av de mest interesante bildene er jo gjerne dem som er tatt av samfunnet lavere klasse, selv synes jeg det i hvertfall det er veldig spennende å se bilder som har et slags white trash preg. Hvis du skjønner hva jeg mener, bilder fra USA med mennesker litt rare dumme sørstatsfolk som bor i utslitte kampingvogner.

Har bestilt min egen russiske klassikker nå da! En fed2, så nå er det bare å få tak i en lysmåler å kjøpe svart hvit film og fremkallingsveske på Chlas Ohlson, og gå ut i gata for å se om jeg finner noen sprøytespisser å ta bilder av :)

Lenke til kommentar
Hehe, men alvorlig talt det er faktisk også bra å gå ut slike steder og vise at du er interesert, uten nødvendigvis å ta bilder av menneskene uten å spørre dem først akkurat da. Noen av de mest interesante bildene er jo gjerne dem som er tatt av samfunnet lavere klasse, selv synes jeg det i hvertfall det er veldig spennende å se bilder som har et slags white trash preg. Hvis du skjønner hva jeg mener, bilder fra USA med mennesker litt rare dumme sørstatsfolk som bor i utslitte kampingvogner.

Har bestilt min egen russiske klassikker nå da! En fed2, så nå er det bare å få tak i en lysmåler å kjøpe svart hvit film og fremkallingsveske på Chlas Ohlson, og gå ut i gata for å se om jeg finner noen sprøytespisser å ta bilder av :)

5886488[/snapback]

Trenger da vel ikke lysmåler?

Pugg disse lette reglene:

Sunny-16

Hazy-11

Cloudy-8

Rainy-5.6

Deretter setter du lukkertiden til omtrent det samme som filmens ISO-rating (jeg bruker vanligvis ISO400 og 1/250sek) og velger blender ut ifra hvilket lys som treffer motivet. Dette har vært mer enn nok for meg i de fleste utendørssituasjoner det siste årene med Zorki/Kiev/Moskva-kamera (ingen FED-er ennå, men hvem vet :)). Vis oss noen sprøytespisser når tiden er moden ;)

Mvh

Kjetil

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar
En litt morsom historie:

5880233[/snapback]

5886488[/snapback]

Husk å poste bilder her da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...