Gå til innhold

Løsning med lanterne i GH11

Anbefalte innlegg

Hei. Har ei lanterne som eg vil ha ibruk iår, på min GH11. Er ikkje strømuttak på motoren min, ein Tohatsu 15 hk 2005 modell. Litt surt, men slik er det. Kan eg eventuelt bruke ei glødepære, og ha ein 10 pakning med batteri i båten, eller er det noke anna eg bør/kan gjere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Tohatsu 9,9, og er ganske sikker på at der er strømuttak på den. 15hk'eren og 9,9hk'eren er samme motoren så.

Sjekk under dekselet om du ser en løs ledning med noe gummigreier forran. Er ihvertfall det jeg har forstått som er strømuttaket.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til den motoren, men èn løsning er å kjøpe et lite "gelebatteri" på Biltema. Fåes i forskjellige Ampère-størrelser. Bare å regne ut hvor mange timer du behøver strøm det, så finner du rett batteri. Men da må du selvfølgelig ha tilgang til lading.

Lenke til kommentar

Var nere og såg på motoren no. Såg to ledingar med noko gummi utpå. Veit at forhandlaren sa at det ikkje var strømuttak på motoren, men kan henda han meinte at det var ferdig utbygd og "støpsel" i dekselet. Noko meiningar om det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...