Gå til innhold

CRC feil på sata disker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om denne hører under lagringsmedier, så moderator, flytt tråden dersom den "fortjener" det.. :)

EDIT, NY INFO:

Er ikke helt korrekt det jeg har skrevet her.. Internal error hos meg :)

Dersom jeg laster ned fra internett til SATA diskene, får jeg nevnte CRC feil ved utpakking. Laster jeg ned de samme filene til PATA diskenene, får jeg ingen feil ved utpakking. Kopierer jeg fra PATA til SATA, får jeg ingen feil ved utpakking.

Lastet ned 100051 driveren fra silicon image og la den inn, selv om det var 100051 som var inne fra før. Det jeg lurer på er om den "gamle" 100051 kan ha kommet fra windows update? Jeg husker ikke at jeg har lagt inn den driveren, og kan ikke finne den på driver-mappa. Skal se om det hjelper i det hele tatt.

Tydeligvis samme problem som han typen her

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe

Sil 3112 raid driver:1.0.0.51

SATA HD: Hitachi T7K250 250 GB, Samsung SP2504C

Har da et problem. Dersom jeg kopierer inn et program som er pakket til program.rar til en av disse 2 diskene, så får jeg stadig feilmeldinger som dette:

U:\programmer\Program.r19: Pakket CRC-data sviktet i program.exe. Volumet er skadet.

Ok, så langt kan man jo tro det er noe galt med pakkingen. Men, jeg har nemlig 2 andre PATA disker. Kopierer jeg samme program til en av disse PATA diskene, fungerer alt helt topp.

Bortsett fra dette "bizarre" problemet virker diskene fint..

Noen som har vært borti dette problemet ?? Takknemmelig for alle forslag ! :)

Tor Christian

Endret av tokki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om denne hører under lagringsmedier, så moderator, flytt tråden dersom den "fortjener" det.. :)

Hovedkort: Asus A7N8X Deluxe

Sil 3112 raid driver:1.0.0.51

SATA HD: Hitachi T7K250 250 GB, Samsung SP2504C

Har da et problem. Dersom jeg kopierer inn et program som er pakket til program.rar til en av disse 2 diskene, så får jeg stadig feilmeldinger som dette: 

U:\programmer\Program.r19: Pakket CRC-data sviktet i program.exe. Volumet er skadet.

Ok, så langt kan man jo tro det er noe galt med pakkingen. Men, jeg har nemlig 2 andre  PATA disker. Kopierer jeg samme program til en av disse PATA diskene, fungerer alt helt topp.

Bortsett fra dette "bizarre" problemet virker diskene fint..

Noen som har vært borti dette problemet ?? Takknemmelig for alle forslag ! :)

Tor Christian

5880187[/snapback]

Disken din er herpet. Kjør en read/write test. Du finner det på hjemmesiden til disk-produsenten.

Lenke til kommentar

Dette minner mistenkelig på noe jeg har vært borti. Feilen er høyst sannsynligvis BIOS-virus. I mitt tilfelle kunne jeg iallfall se bort fra følgende:

- HD

- Kontroller

- Kabler

- OS

- MBR (wipeout hjalp en stund, men typisk bare minutter)

- RAM

Edit: Ved nærmere ettertanke er ikke dette likt mitt tilfellet. Jeg hadde CRC-problemet selv ved kopiering til/fra IDE-disk

Edit#2: Kortet var forøvrig et Asus A7N8X-E Deluxe

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...