christt Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Da jeg kom på jobb i dag og skrudde på maskina begynte den ene harddisken å klikke... Den booten windows, men fikk så blåskjerm i XP. Bootet opp igjen, fortsatt klikkelyder. RAID kontrolleren finner ikke den ene disken i arrayet. Kjører striping. Er det noe vist å spare på diskene for å senere kunne gjennopprette data, eller er det håpløst? Har backup av det meste, så det er egentlig ikke noe veldig stort problem. Men har selvfølgelig ting jeg ikke har backup av også, så det kunne vært greit å hatt muligheten til å finne igjen de dataene. Tips? Lenke til kommentar
christt Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Skal jeg bare ta å installere Windows på nytt på den 40Gb disken som fortsatt funker? Eller skal jeg spare på begge diskene som stod i RAID i håp om å finne igjen data? Setter pris på svar da jeg evt tenker å begynne med installasjon. Takk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Tror det er gnske håpløst å lage backup. Betal IBAS så kanskje. Husk at striping er at windows kombinerer hardiskene til en, dermed ligger deler av filer på den ene og andre deler på den andre... Håper jeg har gjort leksa mi. Lenke til kommentar
christt Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Kjører striping på en onboard promise raid kontroller... Tror egentlig saken er grei... Sender disken til reklamasjon installerer windows på nytt på den disken som enda virker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 RAID kan være litt dumt, i og med at hvis en av harddiskene tar kvelden, så mister du all data på begge diskene ettersom de deler på de. Men som sagt kan du få diverse firma til å gjenopprette data, men det koster masse penger. Så hvis du ikke er helt avhengig av RAID, så kan det være en idé å ikke bruke det. Eventuelt bruke det til speiling, slik at hvis en harddisk slutter å virke så har du all data intakt på den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå