Gå til innhold

Hva er den ultimate klinesangen?

haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Haltan sier. Som jeg har sagt før, klinemusikk skal primært fungere for damene. Å spille metall i den settingen er steinaldertankegang, dagens ekvivalent av å slå damen i hodet med noe hardt og dra henne bak en busk.

Selv jenter som liker mørk musikk bruker det ikke som klinemusikk, når Nemi går hjem setter hun på Tori Amos, ikke Satyricon... ;)

Når det gjelder den ultimate klinesangen skal jeg holde kjeft, de som virket i min tid er sikkert utgått på dato...

Geir :)

Lenke til kommentar

Litt på siden, men jeg hadde stor suksess med Turboneger for noen år siden. Det var vel mer pulemusikk enn klinemusikk, men i jøssenamn så bra det passa.. "Rock against ass" og "I got erection". Kjempegreier, så ha det i bakhodet om klinelåten funker og det går over til neste steg :p

Lenke til kommentar
Det er så usannsynelig utbrukt og tåpelig å foreslå ekstremmetall hver eneste gang noen ber om en kosesang at jeg spyr.

5881261[/snapback]

Enig. Satyricon og Darkthrone er virkelig ikke klinesanger.

edit:

Forslaget til TLZ er også veldig bra, men jeg synes den er litt mer depressiv enn romantisk så jeg lot vær å nevne den.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Når det gjelder den ultimate klinesangen skal jeg holde kjeft, de som virket i min tid er sikkert utgått på dato...

Isj, kom med dem! God musikk går ikke ut på dato! :)

Det skal nevnes at bla. Opeth har laget death metal som er av veldig romantisk art, men den er mer typen som kunne blitt soundtrack til scenen der romeo(eller var det juliet?) tar et romantisk selvmord enn typen som passer til kosing. ;P

Legger til ennda et forslag:

Dave's True Story - Crazy Eyes

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke death/black eller lignende er det minste romantisk jeg. Killswitch Engage har mange sanger om hjertesorg og kjærlighet med strofer som "my love for you is everlasting" etc, men musikken blir ikke romantisk av den grunn.

Growling og trommesjending er ikke romantisk :)

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke death/black eller lignende er det minste romantisk jeg. Killswitch Engage har mange sanger om hjertesorg og kjærlighet med strofer som "my love for you is everlasting" etc, men musikken blir ikke romantisk av den grunn.

Growling og trommesjending er ikke romantisk :)

5881770[/snapback]

Ren deathmetal blir nok ikke romantisk da denne sjangeren ikke forteller denne typen følelser, men Opeth er trossalt ikke "streit" death metal men en blanding av ting. Jeg synes absolutt Still Life er en romantisk plate. Historien er i platen kan sammenlignes med Rome og Juliet.

Jeg synes også det er litt tull å vås at kjærlighet alltid blir beskrevet som noe så "forsiktig" osv. Jeg vil tørre å påstå at det kan være ganske ekstreme og voldsomme følelser.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...