Gå til innhold

NyttSkjermkort-GeForce7900GTX eller RadeonX1900XTX

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og muligens blir det i morgen. :thumbup:

Det står mellom GeForce 7900 GTX eller Radeon X1900XTX.

Jeg har lest mye her på (hardware.no forum) og andre steder, men er fremdeles usikker på hva jeg skal velge...

Jeg spiller alt mulig, men spiller mest Oblivion, BF2 og CSS.

Håper på noen objektive og gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller du mye BF2 og Oblivion så gå for X1900XTX. Jeg fikk mitt Sapphire i dag, og det er helt overlegent! Fikk 10401 3DMark05 på 1600X1200 uklokka. Dette kortet blir agressivt ved høye oppløsninger og med AA og AF osv. Battlefield 2 ser helt nydelig ut i 1600X1200 og smooth som f...! Anbefales!

*edit* Vet ikke om jeg var så objektiv nå? :roll:

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

jeg har 1900xtx selv, og er veldig fornøyd. det er vel kortet som trekker såvidt det lengste strået når alt av AA, AF, HDR osv. kommer på. til gjengjeld bråker det mest.

jeg vet at det er en kjempetråd om 1900 xtx vs. 7900gtx her et sted. søk lit, så finner du den. der har det blitt diskutert over mange sider

Lenke til kommentar

Jeg hadde en link hvor kortet blir testa sammen med GeForce 7900GTX opp mot Oblivion, skal se om jeg klarer å rote den frem igjen. I mellomtiden slenger jeg like gjerne opp noen andre benchmarks.. AnandTech. Jeg synes egentlig ikke at kortet bråker så veldig mye, bare når maskinen booter. Da høres det ut som en sirene på en måte, så roer det seg til et behagelig nivå. Skvatt litt første gang jeg fyrte det i gang!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Ok ler litt for meg selv nå.... Tenker dama mi som jeg bor sammens med blir nok veldig glad for RadeonX1900XTX :!: Den blir sikkert litt bråkete i hennes ører, men da får hun

bare kjøpe meg en bedre kjøler så er det løst he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...