sphrenos Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hei jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort og muligens blir det i morgen. Det står mellom GeForce 7900 GTX eller Radeon X1900XTX. Jeg har lest mye her på (hardware.no forum) og andre steder, men er fremdeles usikker på hva jeg skal velge... Jeg spiller alt mulig, men spiller mest Oblivion, BF2 og CSS. Håper på noen objektive og gode svar. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Spiller du mye BF2 og Oblivion så gå for X1900XTX. Jeg fikk mitt Sapphire i dag, og det er helt overlegent! Fikk 10401 3DMark05 på 1600X1200 uklokka. Dette kortet blir agressivt ved høye oppløsninger og med AA og AF osv. Battlefield 2 ser helt nydelig ut i 1600X1200 og smooth som f...! Anbefales! *edit* Vet ikke om jeg var så objektiv nå? Endret 6. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
sphrenos Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Det er ikke dumt å høre fra en som har korte selv nei. De fleste sover vel nå eller er for opptatte med andre ting til og gi meg noen gode råd... Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 jeg har 1900xtx selv, og er veldig fornøyd. det er vel kortet som trekker såvidt det lengste strået når alt av AA, AF, HDR osv. kommer på. til gjengjeld bråker det mest. jeg vet at det er en kjempetråd om 1900 xtx vs. 7900gtx her et sted. søk lit, så finner du den. der har det blitt diskutert over mange sider Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Jeg hadde en link hvor kortet blir testa sammen med GeForce 7900GTX opp mot Oblivion, skal se om jeg klarer å rote den frem igjen. I mellomtiden slenger jeg like gjerne opp noen andre benchmarks.. AnandTech. Jeg synes egentlig ikke at kortet bråker så veldig mye, bare når maskinen booter. Da høres det ut som en sirene på en måte, så roer det seg til et behagelig nivå. Skvatt litt første gang jeg fyrte det i gang! Endret 6. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Problemet med 7900GTX er jo at ingen ser ut til å ha det på lager. ATI-kortene finner du derimot overalt, men husk at disse må du bytte kjøler på hvis du ønsker effektiv kjøling og lite støy. Zalman er å anbefale. Lenke til kommentar
sphrenos Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Ok ler litt for meg selv nå.... Tenker dama mi som jeg bor sammens med blir nok veldig glad for RadeonX1900XTX :!: Den blir sikkert litt bråkete i hennes ører, men da får hun bare kjøpe meg en bedre kjøler så er det løst he he. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Husker i bedøk vi lærte om grenseverdier. Om de siste 3 fps er verdt et par hundrelapper funker vel 1900xtx greit. Jeg tenker bare kaste meg over det første kortet på weekendtilbud... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Det var nettopp det jeg gjorde i påvente av 7900GT. Kjøpte X1900XTX på weekendtilbud til litt over 4 laken. Endret 6. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Kanskje det er bedre å spørre "Hva er best av 4000 kroner og et 1900XTX ?" i stedet for disse evindelige spørsmålene om praktisk talt like pcb-plater Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Det beste av 4000,- og X1900XTX er X1900XTX. Penger investert i varige verdier er alltid best. Jeg har alt for mange ganger sølt bort slike summer i øl, brennevin, kvinnfolk osv. Endret 7. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Selv XT slår jo 7900 GTX i Oblivion, og jeg tipper den trenden vil fortsette i mange framtidige spill. 48 pixel shader units = teh win!! Men støyen er jo også et viktig punkt, jeg kunne aldri tenke meg å bruke standard kjøler på X1900 (eller 7900 GT). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Jeg hører faktisk ikke forskjell på dette kortet og det gamle 7800GT, men jeg har et kabinett som er godt isolert for støy 2 lag alu og 1 lag plast, så for meg går det helt fint med standard kjøler. Endret 8. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå