Elena_S Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg er en russisk student og lærer norsk. Kan noen hjelpe meg med Norges nasjonalsang? Hva betyr linjen "men det kom igjen"? Landet kom seg igjen etter dårlige tider? Kanskje det er dumt å spørre om dette, men... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Norges nasjonalsang Hvis du tenker på siste linje i 3. vers så er jeg neimen ikke sikker... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dette blir litt spekulasjon, men jeg ser Tordenskiold er nevnt. Han var med på å slå tilbake Karl 12. første felttog (i 1716, Tordenskiold vant et sjøslag som var med på å stoppe svenskene), og Karl 12. prøvde seg igjen to år senere, med samme resultat (dvs. mislykket). Ellers er det stort sett kun første og siste vers som synges. Lenke til kommentar
Elena_S Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Dette blir litt spekulasjon, men jeg ser Tordenskiold er nevnt. Han var med på å slå tilbake Karl 12. første felttog (i 1716, Tordenskiold vant et sjøslag som var med på å stoppe svenskene), og Karl 12. prøvde seg igjen to år senere, med samme resultat (dvs. mislykket). Ellers er det stort sett kun første og siste vers som synges. 5880113[/snapback] Mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Dette blir litt spekulasjon, men jeg ser Tordenskiold er nevnt. Han var med på å slå tilbake Karl 12. første felttog (i 1716, Tordenskiold vant et sjøslag som var med på å stoppe svenskene), og Karl 12. prøvde seg igjen to år senere, med samme resultat (dvs. mislykket). Ellers er det stort sett kun første og siste vers som synges. 5880113[/snapback] Mange takk for hjelpen! 5880151[/snapback] Må si du snakker ufattelig godt norsk om du er russisk student - Velkommen til forumet Lenke til kommentar
Elena_S Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Dette blir litt spekulasjon, men jeg ser Tordenskiold er nevnt. Han var med på å slå tilbake Karl 12. første felttog (i 1716, Tordenskiold vant et sjøslag som var med på å stoppe svenskene), og Karl 12. prøvde seg igjen to år senere, med samme resultat (dvs. mislykket). Ellers er det stort sett kun første og siste vers som synges. 5880113[/snapback] Mange takk for hjelpen! 5880151[/snapback] Må si du snakker ufattelig godt norsk om du er russisk student - Velkommen til forumet 5880182[/snapback] Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå