Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter nå med søknadmappen til aspect. Og der er det en "transcript of grades"

Hva tilsvarer en a,b,c,d og f i Norske karakterer? Og bruker de ikke E?

 

Du fikk jo med et annet ark som det står beskrevet

a+ = 6

a = 5

b = 4

c = 3

d = 2

f = 1/stryk.

 

nei de bruker ikke E ;P

 

Paa min skole er A den hoyeste karakteren, ingeting som heter A+, saa er nok ikke alltid det arket til Aspect er like noyaktig.

Lenke til kommentar
Sitter nå med søknadmappen til aspect. Og der er det en "transcript of grades"

Hva tilsvarer en a,b,c,d og f i Norske karakterer? Og bruker de ikke E?

 

Du fikk jo med et annet ark som det står beskrevet

a+ = 6

a = 5

b = 4

c = 3

d = 2

f = 1/stryk.

 

nei de bruker ikke E ;P

 

Paa min skole er A den hoyeste karakteren, ingeting som heter A+, saa er nok ikke alltid det arket til Aspect er like noyaktig.

 

Samme her, ingen karakter som heter A+ på vår skole.

Lenke til kommentar

Tenker på å dra til USA skoleåret 10/11? Født i 93 :) Har opprettet sparekonto og har så himla lyst. Har hatt 2 brødre som utvekslingsstudenter den ene i Italia og den andre i USA - Virginia Beach. Han dessverre fikk hjemlengsel og kom hjem etter 3 måneder.

 

Konfirmasjonspengene skulle gå til ny pc - men screw that. Vil bruke pengene på noe som kan påvirke livet mitt :) Følte godt med på Ustedalen sin blogg ustedalen.com .

 

Kommer jo fra en ganske grei "rik" familie. Så tror "håper" at det ikke skal være noe problem i lommepenger.

 

Etter å ha lest virker det som om Speak høres best ut, broren min som var i Italia hadde AUF og hadde noen delte meningen.

 

Planen er jo å ta VGS2 siden man får studielån da? som eneste skoleår? Ellers er jeg usikker hvilken stat jeg vil i, bare det ikke blir en sørstat er jeg ok! Gud som jeg hater rednecks - totalt usjarmerende. Noe jeg også lurte på var om hva folk mente om å feire jul i USA og/eller om vertsfamilien lot deg dra hjem og feire?

 

Hilsen kolakk - Håper jeg drar til USA og koser meg :D

Lenke til kommentar
Planen er jo å ta VGS2 siden man får studielån da? som eneste skoleår? Ellers er jeg usikker hvilken stat jeg vil i, bare det ikke blir en sørstat er jeg ok! Gud som jeg hater rednecks - totalt usjarmerende. Noe jeg også lurte på var om hva folk mente om å feire jul i USA og/eller om vertsfamilien lot deg dra hjem og feire?

 

Hilsen kolakk - Håper jeg drar til USA og koser meg :D

 

Ja, andreklasse i vgs får man stipend.

Ikke det at jeg veit altfor mye, men tror ikke du trenger å bekymre deg for å havne i en sørstat, husk at det viktigste i året er en god familie, kanskje ikke hvor man drar?

Alle i sør er jo ikke rednecks..

Ok å feire jul i USA, jeg reiser med STS, vi får ikke lov til å dra hjem av organisasjonen.

Men om du drar hjem i jula, tror jeg kanskje vertsfamilien ville blitt litt skuffa, kommer jo an på fra situasjon til situasjon.

Og, om jeg hadde dratt hjem i jula og feiret tror jeg det hele tankegangen min hadde gått dundas, og jeg hadde blitt ekstremt forvirra.

Så det lureste er nok kanskje å bli der man er, mulig.

Uansett lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du reiser med Speak har du rett og slett ikke lov til å dra hjem i jula: )

Sørstatene er bedre enn forventet, kommer du i suburbs av storbyer er det ikke mange rednecks, kommer du til mindre byer og tettsteder er det nok en del av rednecks og andre rare dyr, men du klarer deg- der gjør jeg: )

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ikke er "lov" aa dra hjem ved juletider eller at foreldrene dine ikke skal komme da, er fordi at du som utvekslingselev mest sannsynligvis kommer til aa faa hjemmelengsel. Litt sterkere enn normalt vil jeg si. Personlig syns jeg ikke det aa feire jul utenfor Norge var noe stort problem, jeg hadde alltid noe aa gjoere uansett.

 

Vis det er noen som vurderer EF saa vil jeg fraraade dere, jeg reiser med EF i aar, og har en fantastik tid, men jeg vil ikke anbefale dette reiseselskapet til andre. Eneste grunnen til at jeg bruker det er fordi de tillot meg aa velge min egen vertsfamilie som jeg kjente fra foer

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jeg bruker det er fordi de tillot meg aa velge min egen vertsfamilie som jeg kjente fra foer

 

Ja men, det tillater jo andre selskaper også :)

 

Når det er sagt så var det null problemer å feire jul hjemmefra, følte meg litt nedenfor når søstra mi måtte gå fra msn for å spise pinnekjøtt og åpne gaver dog :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...