Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Jeg får fortsatt latter når jeg ber om "outlet" på basketball banen dog :p

 

Så det :)

 

I dont geddit ;<

 

second that

 

ditto

 

Det var snakk om spraak og uttalelse, saa da er det naturlig at naar jeg snakker om latter naar jeg sier "outlet", saa er det vel fordi det blir sagt paa en litt morsom maate fra amerikansk synspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, kan noen fortelle meg hva men må gjøre for å få utvekslingsåret godkjent? jeg snakket netopp med speak og de sa noe om en forhåndsgodkjenning av skolen min som jeg skulle sende til lånekassen..? ble bare forvirret jeg :p

Takk for svar :)

 

I de fleste tilfeller kommer du ikke til aa vite hvilke fag du kommer til aa ha f0r du kommer til USA. Derfor kan du be om en forhaandsgodkjennelse for aa faa stipend. Hvis du ikke greier aa faa alle fagene du trenger (som oftest gaar dette greit, hvis ikke er privatiskeksamen en mulighet), saa kan skolen trekke tilbake forhaandsgodkjennelsen og du maa gaa aaret om igjen. Dette paavirker da ikke stipendet ditt. En forhaandsgodkjennelse er derfor god aa ha hvis du vil ha stipend f0r du drar.

Lenke til kommentar
Hei, kan noen fortelle meg hva men må gjøre for å få utvekslingsåret godkjent? jeg snakket netopp med speak og de sa noe om en forhåndsgodkjenning av skolen min som jeg skulle sende til lånekassen..? ble bare forvirret jeg :p

Takk for svar :)

 

I de fleste tilfeller kommer du ikke til aa vite hvilke fag du kommer til aa ha f0r du kommer til USA. Derfor kan du be om en forhaandsgodkjennelse for aa faa stipend. Hvis du ikke greier aa faa alle fagene du trenger (som oftest gaar dette greit, hvis ikke er privatiskeksamen en mulighet), saa kan skolen trekke tilbake forhaandsgodkjennelsen og du maa gaa aaret om igjen. Dette paavirker da ikke stipendet ditt. En forhaandsgodkjennelse er derfor god aa ha hvis du vil ha stipend f0r du drar.

 

Takk for svar <3

Lenke til kommentar
Hei, kan noen fortelle meg hva men må gjøre for å få utvekslingsåret godkjent? jeg snakket netopp med speak og de sa noe om en forhåndsgodkjenning av skolen min som jeg skulle sende til lånekassen..? ble bare forvirret jeg :p

Takk for svar :)

 

I de fleste tilfeller kommer du ikke til aa vite hvilke fag du kommer til aa ha f0r du kommer til USA. Derfor kan du be om en forhaandsgodkjennelse for aa faa stipend. Hvis du ikke greier aa faa alle fagene du trenger (som oftest gaar dette greit, hvis ikke er privatiskeksamen en mulighet), saa kan skolen trekke tilbake forhaandsgodkjennelsen og du maa gaa aaret om igjen. Dette paavirker da ikke stipendet ditt. En forhaandsgodkjennelse er derfor god aa ha hvis du vil ha stipend f0r du drar.

 

Blir ikke stipendet gjort om til lån hvis man ikke får det godkjent?

Lenke til kommentar
Hvor mange camper har de i USA? (for å regne ut sannsynlighet om jeg kommer på samme camp som en annen deilig fyr gjør) ;)

 

Nå skal du dra på utvekslings student alene i et år og da ville ikke jeg valgt camper ut i fra en ''deilig'' person.

 

Language & Culture Camp i USA finner sted på Norwich University i Vermont og ved Bryant University på Rhode Island.

 

Da antar jeg at det kun er 2 forskjellige kamper. Prøv å ta dine egne valg og ikke ut i fra andre personer.

Lenke til kommentar
Hvor mange camper har de i USA? (for å regne ut sannsynlighet om jeg kommer på samme camp som en annen deilig fyr gjør) ;)

 

Nå skal du dra på utvekslings student alene i et år og da ville ikke jeg valgt camper ut i fra en ''deilig'' person.

 

Language & Culture Camp i USA finner sted på Norwich University i Vermont og ved Bryant University på Rhode Island.

 

Da antar jeg at det kun er 2 forskjellige kamper. Prøv å ta dine egne valg og ikke ut i fra andre personer.

 

ok, men unnskyld hvis jeg er litt frekk nå men seriøst. Jeg syns du har litt negativ tone i somme ganger:] Ja jeg skal dra alene i et år, men, prøv og velge selv? altså, det er bare 2 uker elns, og det er da det jeg gjør? Kanskje vi vil oppleve de __2__ ukene sammen som er helt i starten av oppholdet ? Det er liksom ikke snakk om hele året nå. Jeg ser liksom ikke grunnen til at det er så ille. Selv om det er ett fett for meg, bare for å se sjansen om vi kommer på samme camp. : )

 

Men siden du sa velger ut ifra, er det slik at du får velge en av de to da ? :)

 

sorrysorry hvis det ikke var frekt ment med det svaret :) jeg har det med å bli lett irritert over småting (som også kan tolkes veldig feil):) Og det var jo tross alt din mening;) Men jeg fikk da svar på hvor mange camper det er, så jeg takker for det og på vegne av alle andre du har hjulpet her :p

Lenke til kommentar
Hei, kan noen fortelle meg hva men må gjøre for å få utvekslingsåret godkjent? jeg snakket netopp med speak og de sa noe om en forhåndsgodkjenning av skolen min som jeg skulle sende til lånekassen..? ble bare forvirret jeg :p

Takk for svar :)

 

I de fleste tilfeller kommer du ikke til aa vite hvilke fag du kommer til aa ha f0r du kommer til USA. Derfor kan du be om en forhaandsgodkjennelse for aa faa stipend. Hvis du ikke greier aa faa alle fagene du trenger (som oftest gaar dette greit, hvis ikke er privatiskeksamen en mulighet), saa kan skolen trekke tilbake forhaandsgodkjennelsen og du maa gaa aaret om igjen. Dette paavirker da ikke stipendet ditt. En forhaandsgodkjennelse er derfor god aa ha hvis du vil ha stipend f0r du drar.

 

Blir ikke stipendet gjort om til lån hvis man ikke får det godkjent?

 

Du sender forhåndsgodkjennelse til lånekassen, du får stipend og det er gjort. Så lenge du står på eksamener i USA så har du stipend. Eneste som skjer hvis skolen ikke syns kompetansen din er nok er at du må ta VG2 (eller noen fag på VG2) om igjen, og det har ikke lånekassen noe med. Uansett, godkjent år er som oftest ikke noe problem.

 

Det er i hvert fall sånn jeg har blitt forklart det. Og når du tenker over det; jeg fikk bare et godkjennelsespapir som jeg sendte til lånekassen. Det var det de krevde, og that's it.

Lenke til kommentar
Vel, jeg ser på det som viktigere å velge camp etter hva som passer deg. Eventuellt se på forskjellene mellom de to forskjellige kampene. Joda jeg ville selvsagt dratt på camp med en jeg kjenner, men kun pga han/hun er deilig ser jeg på som bortkastet.

 

heh :) selvsagt velger jeg etter hva som passer meg, men btw, det er en kompis, og da jeg sa deilig så var det.. hva skal jeg si. "kompis snakk" eha ;p - Jeg liker jenter forresten ; )

Lenke til kommentar
Da blir det intervju i Bergen førstkommende mandag^^

 

når og hvor skal du reise?:D

gratulerer forresten!

og hvilken organsiasjon reiser du med?

 

 

Så ikke posten din i havet av poster som finnes.

 

Tja, det er jo ikke avklart enda, men hvis jeg kommer inn; USA, drar til sommeren. Skoleåret 08/09. Reiser med EF.

Lenke til kommentar
Sitter nå med søknadmappen til aspect. Og der er det en "transcript of grades"

Hva tilsvarer en a,b,c,d og f i Norske karakterer? Og bruker de ikke E?

 

Du fikk jo med et annet ark som det står beskrevet

a+ = 6

a = 5

b = 4

c = 3

d = 2

f = 1/stryk.

 

nei de bruker ikke E ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...