Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Dette er det bare du som kan finne ut, men likevel så bør du tenke deg om igjen. Jeg har som alle andre (tror jeg) hatt dager hvor jeg rett og slett ikke har lyst til å dra, men når jeg snakker med folk som er der nå, eller leser blogger så kommer lysten tilbake igjen. Tanken på at det bare er 7 måneder igjen er fantastisk..

 

Vurdere å tenke deg om igjen? Vil tro du kommer til å angre om du ikke drar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er det bare du som kan finne ut, men likevel så bør du tenke deg om igjen. Jeg har som alle andre (tror jeg) hatt dager hvor jeg rett og slett ikke har lyst til å dra, men når jeg snakker med folk som er der nå, eller leser blogger så kommer lysten tilbake igjen. Tanken på at det bare er 7 måneder igjen er fantastisk..

 

Vurdere å tenke deg om igjen? Vil tro du kommer til å angre om du ikke drar..

 

Enig, men jeg vet ikke. Har gått opp og ned nå i ca. et halvt år om jeg vil eller ikke og perioder jeg har glemt hele greia også.. I det siste har tanken kommet opp, men får se:)

Lenke til kommentar

Sitter her med en del av søknaden til Speak.

How many subjects do you need to take as an exchange student.

Hvordan kan jeg egentlig vite det? Hadde tenkt å få send avgårde alt i morgen tidlig, men ettersom jeg ikke får spurt studieveilederen min skolen min angående dette før senere i uken lar det seg kanskje ikke gjøre. Hva har andre svart på akkurat dette?

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å reise til neste år, etter som jeg går VG2 da.

Har tenkt litt på EF, synst de virker greie.. noen som kan dele litt erfaringer med meg anngånde EF?

når du er på intervju med dem, snakker vi engelsk? eller foregår alt på norsk?

Hvor høye på karakterene dine være for at du kommer med?

Lenke til kommentar

Nå reiser jeg med Speak, men inntakskravene og fremgangsmåten til organisasjonene er veldig like.

 

På intervju så snakker dere norsk, men dere vil komme til å snakke 2-3 minutt på engelsk slik at de kan teste hvordan du klarer vanlig lett samtale på engelsk. Dette er ikke noe problem, etter min mening.

 

Jeg hadde 4,2 i snitt i fjor og det var godt nok for Speak. Vet ikke hvor høyt du ligger jeg? Uansett så er ikke dette noe for kun de med veldig gode karakterer. Utveksling er for alle :)

 

Lykke til og spør om du lurer på noe mer.

Lenke til kommentar
Hmm.. okei :) Da skulle jeg ikke ha noe problem, tror jeg:).

Noen som har reist på EF og kan fortelle litt om hvordan de er?

 

Jeg har ikke reist med EF, enda. Jeg skal jo da.

Men det jeg kan fortelle er at EF er en stor organisasjon som har veldig mange studenter de sender utenlands!

Men ting pleier ikke å ta noe lengre tid fordiom. Pga at EF sender ut så mange studenter, vil det være fler som er misfornøyd med familiene sine, noe som du ikke bør la deg skremme av. Men dette er jo egentlig bare bra, får man ris så skjerper man seg!:)

Områderepresentantene de har i usa er visst veldig flinke og ansvarsfulle. Har selv en venninne der borte nå, og hun har absolutt ikke erfart noe negativt med EF!

EN TING!!!!

Det koster ikke 47 000 kroner å dra til usa i det HELE tatt, beregn ørten legetimer, forsikring, visum, reising osv. Og en god del fraværstimer!

 

(Du trenger forresten minst 3 i alle fag for å dra med EF. Det er tillatt med en 2'er i et fag og KANSKJE to, men da må de andre karakterene veie opp)

Endret av smismas
Lenke til kommentar
Hmm.. okei :) Da skulle jeg ikke ha noe problem, tror jeg:).

Noen som har reist på EF og kan fortelle litt om hvordan de er?

 

Jeg har ikke reist med EF, enda. Jeg skal jo da.

Men det jeg kan fortelle er at EF er en stor organisasjon som har veldig mange studenter de sender utenlands!

Men ting pleier ikke å ta noe lengre tid fordiom. Pga at EF sender ut så mange studenter, vil det være fler som er misfornøyd med familiene sine, noe som du ikke bør la deg skremme av. Men dette er jo egentlig bare bra, får man ris så skjerper man seg!:)

Områderepresentantene de har i usa er visst veldig flinke og ansvarsfulle. Har selv en venninne der borte nå, og hun har absolutt ikke erfart noe negativt med EF!

EN TING!!!!

Det koster ikke 47 000 kroner å dra til usa i det HELE tatt, beregn ørten legetimer, forsikring, visum, reising osv. Og en god del fraværstimer!

 

(Du trenger forresten minst 3 i alle fag for å dra med EF. Det er tillatt med en 2'er i et fag og KANSKJE to, men da må de andre karakterene veie opp)

 

 

Jeg hadde bare 1 legetime og jeg vil ikke si at jeg har hatt noen fraværstimer pga. at jeg skal til Usa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...