Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Her i Wisconsin har det snødd som bare det siste døgnet og det blir nok mer neste uke. Her er det julestemning til tusen og husene er pyntet fra topp til tå, noen noe overdådig, menmen. Var på besøk hos vertsfaren mins bestefar idag og hele slekta var der, 40 personer du ikke kjenner, var rimelig kjedelig, men fikk ihvertfall en tur til St. Paul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feiret julaften med en kar som har bodd i Norge i 10 år, hyggelig kar som serverte norske vafler.

 

Jeg er fornøyd.

 

Misunnelig!

 

Ah, hater de amerikanske vaflene, de bare pælmer på med sirup. Som ikke er så spesielt godt.

 

Uansett, sa tidligere at jeg skulle bli med på Hawaiituren i Februar. Vel, siden jeg var så treg med å bestille kom jeg på turen i mars i stedet. Det vil si 2 uker med ferie pga spring break. 1 uke med sol og bading i Hawaii. Så 1 uke med ski i Colorado.

 

Det er greit det :)

Lenke til kommentar

Heihei, er det noen her som vet hvordan utveksling er i Canada? Har vurdert å ta utveksling i Canada, men er bekymret for hvordan det er i forhold til norske skoler; med tanke på disiplin, mengde lekser o.l.

Jeg er 16 år og klar for å studere og ta vg2 i utlandet, men jeg er allikevel bekymret for at muligens overgangen fra norsk skole til systemet i Canada kan bli for mye for meg. Med tanke på at Canada ligger på toppen innen utdanning mens norge ligger nærmest på bunn.

Lenke til kommentar
Heihei, er det noen her som vet hvordan utveksling er i Canada? Har vurdert å ta utveksling i Canada, men er bekymret for hvordan det er i forhold til norske skoler; med tanke på disiplin, mengde lekser o.l.

Jeg er 16 år og klar for å studere og ta vg2 i utlandet, men jeg er allikevel bekymret for at muligens overgangen fra norsk skole til systemet i Canada kan bli for mye for meg. Med tanke på at Canada ligger på toppen innen utdanning mens norge ligger nærmest på bunn.

 

 

Hvor har du denne statistikken fra?

Lenke til kommentar

Selv om USA har mange morsomme og dumme lokale lover betyr ikke at den gjengse amerikaner ikke ler like høyt av dem som vi som leser dem på nettet.

 

Sånne lover som "Det er ikke lov å ha sex i fallskjerm på søndager" kommer jo fra enkelthendelser der noen i bystyret sier "Dette må vi ha en lov mot så vi kan gi bot hvis det skjer en gang til".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...