Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Meg bekjent så betaler ikke Speak eller Aspect USA (som jeg tror er overorganisasjonen til Speak) vertsfamiliene. Hvor har du fått dette fra?

 

Og, nei du får ikke en dårligere familie. Alle stiller likt, men det kan godt hende det tar lengre tid før du får familie. Så vidt jeg vet har ingen av oss som skal reise med Speak fått familie enda, og får ikke før til våren/sommeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Speak har jeg for det meste positive ting å si om, men Case kan man ikke skryte like mye av.

 

Jeg reiste med Speak og hadde signert alle papirene til CASE. Når jeg kom hit fikk jeg vite at CASE hadde ''gitt meg'' til et annet selskap. Dette selskapet er et amatørmessig KRISTEN selskap som er et helt forferdelig. Jeg har i senere tid fått vite at de blir Investigated by US Goverment (jeg beklager at jeg ikke husket de norske ordene)

 

Jeg ringte Speak og ble fortalt at jeg er under CASE, men alikevel så er det dette selskapet min områderepresentant er fra og det er de jeg må kontakte om jeg skal noe spesielt (f.eks reise til Hawai). Kan også nevne at dette kristne selskapet har noen latterlige regler som jeg overhodet ikke følger.

 

Foreldrene mine kontaktet Speak/CASE og jeg har nå fått bekreftet at jeg ikke er under dem, men områderepresentanten min er fremdeles fra dette selskapet.

 

Men hvordan kan CASE bare flytte meg til et annet selskap uten å si i fra til foreldrene mine, Speak, eller meg som person?

Lenke til kommentar

Hvor tidlig bør man egentlig ta kontakt med fagrådgivere og slikt på skolen med går på/har tenkt å komme tilbake til? Har så vidt utvekslet noen ord med hun på min skole, og det virket som om det ikke hadde noen hast i det hele tatt, liksom, men likevel. Hva er deres erfaringer på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...