THps Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Takk for at du svarer! Men hvor mye er stipende du får? Er ikke sikker, men har hørt noe om at du får et stipend på rundt 40 000,- Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Du får omtrent.. 0,- i stipend Lenke til kommentar
THps Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hmm, så du må betale alt selv? Lenke til kommentar
THps Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9759434 Han hadde skrevet at du får 45 000,- Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Stemmer.. Eller deler utgiftene med foreldrene mine. Grunnen til at jeg (og du) ikke får stipend er fordi dette er beregnet på de som faktisk "får noe ut av" oppholdet. Altså tar VG2 Allmenn i utlandet. Utrolig kjipt. Lenke til kommentar
THps Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Men det er jo dumt. Det er jo ikke mange Norske ungdomer som har 60 000 - 70 000,- :S Endret 11. desember 2007 av THps Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg er ute nå, VG2, jeg fikk ca 50.000 i stipend, her har begge foreldrene mine normal inntekt. Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Det var godt du sa, må skaffe meg Kansas Id...! Selv om det ikke har så veldig mye å si. Er det noen som skal til Hawaii, med explore America btw? Skal til Hawaii i Mars. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg fikk 60000 i stipend, lurte litt på det, siden både mroen og faren min har godt over gjennomsnittlig inntekt, men de er skilt. jaja, har ikke noe imot det.. Og jeg skal til Hawaii, sammen med Surfing Elite, 13-20 februar Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) 1 og en halv time på sykehus: 22.000 kr Blodprøve for kyssesyke: 1000 kr USA er et fantastisk land dere. Endret 12. desember 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg skal også til Hawaii i februar - Det kommer mange andre norske der. Siden vi gjorde en avtale da vi var i New York. Jeg fikk ca 46 000 i stipend, tror jeg. @SurfingElite: Kødder du nå? Jeg håper at jeg ikke kommer på sykehus. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 1 og en halv time på sykehus: 22.000 krBlodprøve for kyssesyke: 1000 kr USA er et fantastisk land dere. Næmenn søren, hva skjedde meg deg siden du fikk den regninga? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Fikk kraftig hjernerystelse under fotballkamp. Sykehuset i 2 timer var kr 22.000 kr + regning for røntgen jeg tok.. som kom på 350$ Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg tror jeg vil satse på å ikke måtte dra på sykehus her, kun pga bryet med å legge ut og det å få refundert det. Ork Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jepp, derfor det er genialt med en Amerikansk forsikring. Ah angrer på at jeg valgte Gouda. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg tror jeg vil satse på å ikke måtte dra på sykehus her, kun pga bryet med å legge ut og det å få refundert det. Ork hehe, de fleste satser vel på det Regner med dere har både forsikring OG kort fra Folketrygden/NAV Utland? Da skulle man tro at det lot seg ordne uten større utlegg, uten at jeg har noen som helst dekning for å si det da Bare sunn fornuft. De fleste greier uansett ta slike utlegg på kreditt, enten deres foreldre eller vertsforeldre. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jepp, derfor det er genialt med en Amerikansk forsikring. Ah angrer på at jeg valgte Gouda. Du betaler ca 3000,- med Gouda, ikke sant? Hva koster en amerikansk forsikring? Jeg ble påtvunget en til $1500, men greide heldigvis argumentere for at norsk folketrygd dekker deg opp langt bedre enn den forsikringen noen gang kommer til å gjøre. Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Overhodet ikke noe problem med det økonomiske og forsikringen min dekker dette. Uansett utrolig kjedelig papirarbeid og føles meningsløst. Jepp, derfor det er genialt med en Amerikansk forsikring. Ah angrer på at jeg valgte Gouda. Du betaler ca 3000,- med Gouda, ikke sant? Hva koster en amerikansk forsikring? Jeg ble påtvunget en til $1500, men greide heldigvis argumentere for at norsk folketrygd dekker deg opp langt bedre enn den forsikringen noen gang kommer til å gjøre. Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet Vet virkelig ikke hva jeg betalte, men vil tro det var noe slikt ja. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet Det å være her får meg virkelig til å innse hvor fantastisk heldige vi er (ang. helseforsikring + mye mer også) i norge. Det at vi er så godt trygded gjennom den norske staten i utlandet er bare fantastisk. Alle her mister maska når jeg sier at man ikke trenger forsikring i norge fordi sånne ting er gratis. Nei, norge er bra gitt Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 sant, Norge er på mange vis utrulig mye bedre enn USA, og mange andre land. USA har jo sine godheter, billig, hyggeligere folk, mer variert etc. Men savner friheten vi har hjemme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå