Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg vil satse på å ikke måtte dra på sykehus her, kun pga bryet med å legge ut og det å få refundert det. Ork

 

hehe, de fleste satser vel på det ;) Regner med dere har både forsikring OG kort fra Folketrygden/NAV Utland? Da skulle man tro at det lot seg ordne uten større utlegg, uten at jeg har noen som helst dekning for å si det da :) Bare sunn fornuft.

 

De fleste greier uansett ta slike utlegg på kreditt, enten deres foreldre eller vertsforeldre.

Lenke til kommentar
Jepp, derfor det er genialt med en Amerikansk forsikring.

 

Ah angrer på at jeg valgte Gouda.

 

Du betaler ca 3000,- med Gouda, ikke sant? Hva koster en amerikansk forsikring? Jeg ble påtvunget en til $1500, men greide heldigvis argumentere for at norsk folketrygd dekker deg opp langt bedre enn den forsikringen noen gang kommer til å gjøre.

 

Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet :)

Lenke til kommentar

Overhodet ikke noe problem med det økonomiske og forsikringen min dekker dette. Uansett utrolig kjedelig papirarbeid og føles meningsløst.

 

Jepp, derfor det er genialt med en Amerikansk forsikring.

 

Ah angrer på at jeg valgte Gouda.

 

Du betaler ca 3000,- med Gouda, ikke sant? Hva koster en amerikansk forsikring? Jeg ble påtvunget en til $1500, men greide heldigvis argumentere for at norsk folketrygd dekker deg opp langt bedre enn den forsikringen noen gang kommer til å gjøre.

 

Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet :)

 

Vet virkelig ikke hva jeg betalte, men vil tro det var noe slikt ja.

Lenke til kommentar
Dra nytte av at dere er nordmenn i utlandet :)

 

Det å være her får meg virkelig til å innse hvor fantastisk heldige vi er (ang. helseforsikring + mye mer også) i norge. Det at vi er så godt trygded gjennom den norske staten i utlandet er bare fantastisk. Alle her mister maska når jeg sier at man ikke trenger forsikring i norge fordi sånne ting er gratis. Nei, norge er bra gitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...