Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, blir kansje et år i militæret også, skal på sesjon i januar så jeg får se åssen det blir

hadde vært litt morro, men veit ikke helt hva jeg skulle ha studert

 

takk for svar ihvertfall

 

Edit: hadde ei i klassa på salg og service som skulle ta et halv år av allmenn påbygging i Spania, var litt derfor jeg lurte

Veit ikke om ho faktisk gjorde det

Endret av Lazy_Boy
Lenke til kommentar

Employment Third Preference (E3)

 

Skilled Workers, Professionals Holding Baccalaureate Degrees and Other Workers receive 28.6 percent of the yearly worldwide limit, plus any unused Employment First and Second Preference visas. All Third Preference applicants require an approved I-140 petition filed by the prospective employer. All such workers require a labor certification, or Schedule A designation, or evidence that they qualify for one of the shortage occupations in the Labor Market Information Pilot Program. There are three subgroups within this category:

 

Skilled workers are persons capable of performing a job requiring at least two years'' training or experience;

 

Professionals with a baccalaureate degree are members of a profession with at least a university bachelor's degree; and

 

Other workers are those persons capable of filling positions requiring less than two years'' training or experience.

 

går vel kansje under den: worker with less than two years of working or experience jeg da

men sånn som jeg har skjønt så må man ha et jobb tilbud FØR man kan søke om visa

 

Edit: Skriveleif

Endret av Lazy_Boy
Lenke til kommentar
Ja, sendt en mail til Speak nå

Skal sende til yfu og ef også

 

Done!

 

Håper det går, hvis ikke tar jeg kansje et college år seinere

 

Jeg er født i 1990, men har begynt i 1. klasse igjen på almenn.

Jeg har vel igrunn sendt mail til de fleste som sender folk på high school i USA, og EF var de eneste som hadde et tilbud for meg ang. high school. Da en må være født innenfor visse datoer for å kunne dra.

Jeg vil fylle 18 år på campen der borte, og være 18 hele året. Og for å kunne dra august 08 må man være født mellom 15.03.90 og 20.07.93, så jeg hadde vel egentlig flaks med tanke på at jeg er født i august.

 

Det jeg vil frem til her er at; hadde jeg vært deg ville jeg heller tatt sikte på å kunne dratt på college etter fullført vgs!

Unnskyld for at jeg er gledesdreper, men det er jo bare å undersøke videre. Kanskje du kommer borti et selskap som jeg ikke har forhørt meg med!

Lenke til kommentar

Jeg skal til USA neste år, og har allerede blitt godkjent av speak og alt det der.

Nå har det seg slik at hun jeg er mest sammen med i klassen jeg nå går i er utvekslingsstudent fra USA i år. Hun bor egentlig i Statesville, NC, og både hun og foreldrene hennes har tilbudt meg å bo hos dem neste år. Dette er et svært fristende tilbud, for hun har fortalt en god del om området og folkene der, pluss at jeg da får tilbringe enda et helt år sammen med henne. Hun skal ta del i min kultur her i Norge i et år, og jeg vil gjerne ta del i hennes. Det å vite i alle fall noe om familien er heller ikke så ille. Likevel vet jeg ikke helt. Det frister svært, men det er vanskelig å velge.

Er det anbefalt å takke ja til slike tilbud?

Har noen her fått/gjort noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...