Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eneste som er litt småtrist å tenke på nå er at det er for sent å skifte regioinsvalg:0 tenkte å bytte fra sørstatene til fjellstatene men det gikk ikke lenger Papirene er allerede sendt til usa:)

 

 

så kanskje noen vil trøste meg med å si hvor fint det er i sørstatene?:) dere som er der nå og om alt er så ille som de skal ha det til med fattigdom og kriminalitet osv?

 

 

takk. : p

Lenke til kommentar

Det er nok mange fordommer som ikke er sanne om alle deler av USA. F.eks. at alle i sørstatene er rasister. Det husker jeg fra Eddie Murphy sitt Delirious-show. Han sier han skulle spille i Nevada (ellerno), og var blitt advart mot å dra dit fordi "alle" hater negre og sånt. Så han dro nedover med skikkelig attitude og skulle liksom vise dem at han ikke var til å kødde med, og lette etter rasisme.

 

-------

I got of the motherfucking plane, walked up,

 

Got up, walked up, my bag.

All my black shit on, black leather,

big ass medallion and shit on like this.

 

Little white dude walk up and say: "This your bag?"

I said: "Yes, my fuckin' bag !"

 

"Why, motherfucker ?

A black man can't have a suitcase ?"

 

And the dude is like:

"What the fuck's wrong with this guy ?"

 

Wasn't that bad at all.

--------------------------------

Edit:

Fant klippet på youtube :)

 

http://tw.youtube.com/watch?v=Gg3eCHFLoTo

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det ingen som har et bra opplegg for de ove 18 da? Tenker på Canada jeg da.

Du kan jo velge å dra til Canada på College?

 

Må man liksom ha studiekompetanse for å få komme inn på college da? Ser man må ha 4 i engelsk karakter så. Ettersom jeg går yrkessfag betyr vel det at jeg må ha 4 eller mer på allmenne påbygning?

Lenke til kommentar
eneste som er litt småtrist å tenke på nå er at det er for sent å skifte regioinsvalg:0 tenkte å bytte fra sørstatene til fjellstatene men det gikk ikke lenger Papirene er allerede sendt til usa:)

 

 

så kanskje noen vil trøste meg med å si hvor fint det er i sørstatene?:) dere som er der nå og om alt er så ille som de skal ha det til med fattigdom og kriminalitet osv?

 

 

takk. : p

 

Først og fremst, er ikke sikkert at du kommer til sørstatene selvom de er på regionsvalg: )

 

Og for det andre, Sørstatene kan jo være koselig, med sommertemperaturer i midten av Desember. Men jeg har tenkt mang en gang jeg hadde "passet bedre inn" i Nord-øst eller i fjellstatene, men klarer meg!

Det _er_ mye fattigdom, det _er_ mye kriminalitet, mye rasisme, og mange meksikanere og afro amerikanere, som for såvidt kan være veldig greie folk, men de er ofte noe for seg selv:P

Du finner, i alle fall i Texas, veldig konservative mennesker, både kristent og politisk, her er gov. eco. læreren min for bønn i skolen, trur klimaendringer er tull, at sosialisme er kommunisme. etc. etc.

 

Dette er i alle fall i småbyene, kommer du til suburbs, eller større byer finner du mindre særheter, men igjen, i en hver storby er du avhengig av skyss hvorhenn du skal, la det være sørtatene eller nordstatene, og med store avstander i byene blir det ikke like lett å være altfor sosial!

 

Men tipper du kommer til å trives hvor henn du kommer

Lenke til kommentar

Men når det er sagt, så er det veldig mange konservative mennesker her i nord-øst også, mye rasisme og endel kriminalitet (kommer ann på hvor du kommer)

 

:)

 

Forresten så er vertsfaren min fra sørstatene, og han er en fantastisk god mann. Så det finnes i hvert fall gode folk fra "der nede"

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar
Tja, jeg bor i samme stat som deg og kan ikke si det er så veldig mange konservative mennesker. Selvfølgelig noen men det må man bare regne med når man er i USA. Kriminalitet ser jeg også meget lite til.

 

Det er dessverre veldig mye rasisme og blant foreldregenerasjonen og oppover så er de fleste konservative, hvor jeg bor.

 

Og nei, jeg er ikke en som går og leter etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...