Gilmek Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Vel, komer vel helt ann på hvilken skole du er på. Jeg har ingen obligatioriske fag jeg må ta igjen når jeg komer hjem fordi norsk kan vi jo fra før av så de syntes ikke det var nødvendig. måtte såklart ta noen fag som jeg kan fortsette på innenfor den studieretningen jeg har valg, men siden det er språkfag og jeg har både engelsk og spansk her nede skulle ikke det være noe problem. Samt matte og nærøk må jeg ta noe som er tilsvarende det samme av her nede. foruten skolen hjemme krever vel organisasjonene noen fag også. Jeg veit EF krever government, US History eller geografi av alle studentene de sender til usa, + et eller anna engelsk fag. men thats it egentlig. kommer mest ann på hvilken retning og hvilke fag du skal ha på VG3 etter hva jeg har skjønt. jeg tar forresten ingen av eksamnene før i VG3 selv om de hjemme tar de i vg2. Lenke til kommentar
Amaare Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 nei? når man går studiespesialiserende må man ialefall ha norsk, matte og historie, men jeg tror at det er et til.. hmm.. men norsken blir jo på n måte litt utelukket da.. også tror jeg jeg skal ha språk som valg greie.. og da må man minst ha 2 fag innenfor det å.. Lenke til kommentar
r0lf Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Nå er jeg irritert!Etter at jeg gikk til biltilsynet om innbytting av amerikansk til norsk førerkort, fikk jeg beskjed om at jeg måtte bevise at jeg hadde vært i USA i over 6 måneder. Jeg viste diplomen jeg fikk i USA av skolen, som beviser at jeg har gått på den skolen i det skoleåret. Dette er derimot ikke et godt nok bevis for vegvesnet. ARRGH! Ang forerkort. Jeg hadde som et stort maal aa ta lappen her borte. Jeg vet hva som skal til, men det virker ikke som vertsfamilien min er saa keen paa aa kjore bil med meg 30 timer. Det er det kjoreskolen krever at jeg skal ha gjort paa forhaand. Noen som skaffa lappen i USA som kan fortelle meg om dere kjorte med vertsfamilien eller hva dere gjorde? Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 (endret) du må bevise at du har hatt lappen i usa i over 6 mnd ja, og mange steder må du også bevise at du har kjørt i de 6 mnd'ene også. den norske lappen er hardere enn den amerikanske, i mange tilfeller må du ta ekstra kjøretimer + oppkjøring hjemme i norge. og jo, jeg går studiespesialisering (språkfag med økonomi hvis noen lurte) og fikk beskjed om at jeg slapp eksamen i vg2 og at jeg ikke trenger å studere historie, og norsk. Det er helt opp til hver enkelt skole hva de vil godta når du kommer hjem Endret 20. november 2007 av Gilmek Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hadde ogsaa tenkt aa ta lappen her, men fant ut at det ble for mye stress. Tviler paa vertsfamilien min gidder kjore med meg hele tiden. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Hadde også tenkt å ta den, men da jeg møtte opp hos biltilsynet her for å ta Driver's Permit testen fikk jeg vite at lovene for dette i Wisconsin hadde blitt endret April i år. Man må nå ha bevis for at man skal være her over ett år, for å få lov til å ta lappen. Driver's Ed læreren på skolen min visste ikke dette, så det kom som en overraskelse på han også. Bummer.. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Familien min øvelseskjører faktisk med meg, men jeg kan heller ikke ta lappen så det er litt waste. Men det er fint at de var villige til å ta lappen med meg - det er kjempegreit av de synn jeg ikke kan Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Nå har jeg faktisk lest gjennom hele bloggen til Ustedalen. Fra topp til tå. Masse interessant lesing La merke til at norsken din ebbet sakte ut :!: Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ahh, Da blir det intervju i morgen Dette blir interessant. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Nå har jeg faktisk lest gjennom hele bloggen til Ustedalen. Fra topp til tå. Masse interessant lesing La merke til at norsken din ebbet sakte ut :!: Fritidsproblemer? Yes, norsken har vært hardt på skolen nå. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvordan hadde alle sammen det på thanksgiving? Hva har dere som er her nå vært å sett og opplevd forresten? Selv var jeg en helg i Maryland og en helg i Buffalo, NY hvor jeg dro til Niagra Falls. I februar drar jeg en uke til Virginia, til sjøen <3 og i mars skal vi til New York City. Det er det jeg har sett og har planlagt, forhåpentligvis blir det mer selv om familien ikke har de store midlene til å ta meg alle steder Lenke til kommentar
Hawtz Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Nå har jeg faktisk lest gjennom hele bloggen til Ustedalen. Fra topp til tå. Masse interessant lesing La merke til at norsken din ebbet sakte ut :!: Fritidsproblemer? Yes, norsken har vært hardt på skolen nå. Det ble en slapp dag for meg Endret 27. november 2007 av Fantrullen Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Thanksgiving var ok, men turkey er virkelig overrated:P Jeg har vært i Houston, der var jeg på keemah Boardwalk, kino og hard rock cafe, jeg har vært på state fair i Dallas. State Capitol Building i Austin, Riverwalk i San Antonio, skal kanskje til Tennessee i jula, og så blir det selfølgelig Hawaii i Februar! Er faktisk ikke min egen vertsfamilie som tar meg med på tur, men vertsfamilien til en god venn av meg fra Lillehammer, de reiser annenhver helg, og er snille nok til å ta meg med, vertsfamilien min er litt obs på bensinpriser^^ men men edit: oops, kom visst to ganger det Endret 28. november 2007 av Iver.th Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Iver det holder at du skriver det en gang... Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 (endret) Er det noen her som har vært gjennom en øyesjekk i USA? den norske resepten jeg har på briller og linser er ikke gyldig her nede, så må til øyelegen for full sjekk. Hvordan blir dette med forsikringer og sånn? Takker for hjelp Endret 28. november 2007 av Gilmek Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Bare husk at du må betale for dette uansett, men at forsikringen kanskje ordner dette senere. Jeg fikk en regning på 275$ for sykehus besøket da jeg fikk hjernerystelse. Dette måtte jeg betale og deretter sende regningen hjem til Norge. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det noen her som har vært gjennom en øyesjekk i USA? den norske resepten jeg har på briller og linser er ikke gyldig her nede, så må til øyelegen for full sjekk. Hvordan blir dette med forsikringer og sånn? Takker for hjelp Forsikringen gjelder ikke på det, men det er for all del ikke dyrt. Det er faktisk billigere enn i Norge! Snakker av erfaring. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvordan var julen for deg, Ustedalen? Jeg føler jeg har en kjedelig tid i vente Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg tror også det vil bli en spesiell jul. De jeg bor hos har en tendens til å "overfeire" og "overdramatisere" ditt og datt Hvordan går det hos den nye familien Iver.th? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Går rimelig greit, med en veldig hyggelig vertsfar, og ikke fullt så hyggelig vertsmor, men men:P Ellers så kommer jo søskenkjærlighet med tiden-.- Har noen snåle vertssøsken, men har det ganske så ålreit nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå