Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om man får året godkjent eller ei kommer da ikke an på om man drar med en organisasjon eller ei, det kommer an på hvilke fag du tar (ergo får du da også støtte fra lånekassen).

 

Når det er sagt så kan dere reise uten en organisasjon, ordne plass på samme skole etc, men da må dere kjenne noen dere kan bo hos. Evnt. bo på hybel, men det er vel lite aktuelt som 17 åring vil jeg tro.

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Har i dag vært i møte med flere organisasjoner, og de annbefalte at jeg fant vertsfamilie der vi ville bo slik at de kunne deretter finne en skole i nærheten.

 

Men da oppstår problemet hvordan klarer vi å finne en vertsfamilie i Los Angeles/Sør California på egenhånd?

Er det noen av dere som kansje har nettop bodd hos en vertsfamilie i disse områdene?

Lenke til kommentar

Nei, nå altså!

 

Jeg satt og tenkte på dette halve sommeren, for så og glemme det helt.

Nå dukker tankene opp igjen. Sittet og tenkt i en uke nå og jeg er ikke helt sikker enda, men har så lyst på samme tid.

 

Kusinen min var der og hun har bare positive ting og si, og jeg kjenner en i klassen min som skal reise.

 

Det er alltid tanken ved at jeg kanskje ikke får noen venner som skremmer meg.

Lenke til kommentar
Har i dag vært i møte med flere organisasjoner, og de annbefalte at jeg fant vertsfamilie der vi ville bo slik at de kunne deretter finne en skole i nærheten.

 

Men da oppstår problemet hvordan klarer vi å finne en vertsfamilie i Los Angeles/Sør California på egenhånd?

Er det noen av dere som kansje har nettop bodd hos en vertsfamilie i disse områdene?

 

For meg hores dette mer ut som en guttedrom, enn noen form for utveksling.

 

Hvorfor maa du til Los Angeles/California?

Hvorfor skal du absolutt reise med din venn? Om du tror USA er akkurat slik som du ser det paa tv, saa tar du feil. Da deg en ferie naar du blir eldre i stedet

Lenke til kommentar
Men da oppstår problemet hvordan klarer vi å finne en vertsfamilie i Los Angeles/Sør California på egenhånd?

 

Vist du helt seriost har lyst aa bo i Los angeles et aar tror jeg ikke du er helt klar over hvordan det er i LA. Kriminaliteten og fattigdommen i Los Angeles er verre enn noen andre steder i USA. Det blir begaatt 800-1000 drap i aaret kun i LA og nesten en tredjedel av befolkningen under 18 aar lever under fattigdommsgrensen. Vist du skal til LA er det heller ikke sikkert at det er nok aa snakke engelsk, 42% av befolkningen har Spansk som forstespraak. Du ser mye av det samme rundt om i Sor-California.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

Jaja, man kan godt kalle det en guttedrøm! Men den drømmen er snart i å gå oppfyllelse vi har nå fått tak i vertsfamilie. Det som gjenstår nå er skole:)

 

Og til deg med kriminalitet og hvordan LA er bak fasaden, selvfølgelig er jeg klar over dette. Men nå har vi fått tak i såpass fine/smårike) vertsfamilier at de har bor innenfor en såkalt gated community med sikkerhetsvakt som er der 24/7

Noen som vet hvordan man bør kontakte skoler i USA?

Lenke til kommentar

Nå er jeg irritert!

Etter at jeg gikk til biltilsynet om innbytting av amerikansk til norsk førerkort, fikk jeg beskjed om at jeg måtte bevise at jeg hadde vært i USA i over 6 måneder.

Jeg viste diplomen jeg fikk i USA av skolen, som beviser at jeg har gått på den skolen i det skoleåret.

Dette er derimot ikke et godt nok bevis for vegvesnet. ARRGH! :mad:

Lenke til kommentar

Vil tro de fleste foreldre med litt vett i skallen kan overtales med en ukes smisking :p Det fungerte utmerket her. Bare bestilte haugevis av brosjyrer som jeg fikk Mamma til å lese og et par uker senere søkte jeg. Si at dette er noe du har veldig lyst til og du tror det kan bli veldig interessant og lærerikt for deg.

Lenke til kommentar

Kan noen av dere andre som er i USA nå hjelpe meg med litt informasjon?...

 

Studieveilederen på skolen min har gått å sturet lenge på når jeg må ta eksamener, siden jeg er første elev fra den skolen som reiser til utlandet så er dette et veldig prøve og feile forhold.

 

Jeg må ta norsk og samf. fag eksamen, men må jeg ta den før jeg begynne på VG3 eller er det greit så lenge jeg tar det iløpet av VG3? Anyone? :)

 

Takk

Lenke til kommentar

det samme gjelder meg! rådgiveren min visste ikke hva han skulle snakke med meg om engang!!han trodde heller ikke at det gikk ann å dra til usa, bare england:p hehe

 

Nå har jeg fått papirene fra ASPECT og jeg lurte på om noen kan fortelle meg hvilke fag som er obligatoriske i VG2 for st.? og hvor mange år som er obligatoriskefor seconderyschool i norge og hvor mange man har gjennomført i 2008 for en som går i 1 nå?

 

takk for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...