Ustedalen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ustedalen; Hvor fikk du tak i viking kostyme? Tror det het Hot Spodge. Ett eller annet sted i byen hvor de leide ut kostymer. Lenke til kommentar
lillefrøkensolskinn Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Nå har jeg lest hele posten nøye, og det har tatt en tid. Så jeg skal ikke komme med spm. om hvilke stater dere synes jeg burde dra til og sånn, men jeg har dette spm: Jeg går nå i 10.klasse, og jeg har bestemt meg for å dra på utvekslingsår i 2.klasse. Jeg er ganske sikker på at jeg skal gå studiespesialisering: språkfag, og er sikker på at jeg kommer inn på de skolene jeg søker innenfor det. Først tenkte jeg med å vente med å søke til starten av 1.klasse, for å være sikker på å ha pratet med rådgiver på skolen for å være sikker på at året ble godkjent, men siden det virker som de fleste får året godkjent: kan jeg begynne å søke allerede nå eller på nyåret? Hva er best? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei! Nå har jeg lest hele posten nøye, og det har tatt en tid. Så jeg skal ikke komme med spm. om hvilke stater dere synes jeg burde dra til og sånn, men jeg har dette spm: Jeg går nå i 10.klasse, og jeg har bestemt meg for å dra på utvekslingsår i 2.klasse. Jeg er ganske sikker på at jeg skal gå studiespesialisering: språkfag, og er sikker på at jeg kommer inn på de skolene jeg søker innenfor det. Først tenkte jeg med å vente med å søke til starten av 1.klasse, for å være sikker på å ha pratet med rådgiver på skolen for å være sikker på at året ble godkjent, men siden det virker som de fleste får året godkjent: kan jeg begynne å søke allerede nå eller på nyåret? Hva er best? Siden du har nettopp har begynt i 10 klasse så ville jeg ventet i alle fall litt. Jeg søkte i slutten av 10 klasse, noe som var en helt grei tid å søke på. Vent til da du, og i mellomtiden så finner du ut om hvilken organisasjon du vil reise med. Lykke til! Lenke til kommentar
lillefrøkensolskinn Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Okei! Takk for råd! Foressten, jeg har et til spm: Er det sånn at man kan ønske å komme til større skoler, eller er det helt tilfeldig om man kommer på en skole med 200, eller 1000? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Man kan dessverre ikke velge selv. Dette blir styrt etter hvilken skole familiene er knyttet til. Endret 30. oktober 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
MoiKL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er det noen som har dratt med YFU? Jeg tenker på å dra jeg bare er så usikker på hvilken organisasjon jeg skal dra med.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har ikke hørt noe negativt om YFU, så du kan nok fint sjekke dem ut. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg reiser med YFU og kan nesten bare si posetive ting om de Du får hjelp med alt du vil ha hjelp om, de forbereder deg så godt de kan, de gjør det du ber de om og de er behjelpelige. Det er en organisasjon over hele verden, mens i Norge er den ikke så veldig stor tror jeg; de sendte i år ca 55-60 elever til USA, hvor de fleste dro til. De tilbyr også utvekslingsår til land som Ghana osv. De fleste ting såg jeg ikke noe til, de sendte meg papirer, jeg signerte og ferdig med det. De ordnet med engelskprøve på skolen og alt sånn. Det som jeg ble litt skuffet over (dette er noe jeg tror alle organisasjonene er dårlig på, ikke bare YFU) er at jeg fikk en familie med svært lite ressurser, og en lite stabil familie. Som ungdom fra langt borte betyr det nokså mye om du får en familie som er stabil og hvor du ikke trenger å uroe deg for så mye. Der var jeg uheldig. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med YFU. Ring Torunn og hør du Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kjenner en som reiste med YFU og han sa de ikke var noe særlig bra, men fikk ikke noe bedre svar enn det. Grunnen til at jeg spurte han var at jeg også vurderte YFU en stund. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Okei! Takk for råd! Foressten, jeg har et til spm: Er det sånn at man kan ønske å komme til større skoler, eller er det helt tilfeldig om man kommer på en skole med 200, eller 1000? Tviler, men små skoler er ikke dårligere, jeg har gått på to store og en liten så langt siden august, og det er mye lettere å få venner på den lille skolen, fordi du som regel ikke blir en av mange, men du blir lagt mye bedre merke til! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Noen andre utenom meg og Ivers som skal til Hawaii i februar? Lenke til kommentar
Gilmek Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Ca 70 nordmenn som reiser med EF skal dit i februar så vidt jeg har fått med meg. fordelt på 20 dager hvis det er til noe hjelp=) Lenke til kommentar
lillefrøkensolskinn Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Okei! Takk for råd! Foressten, jeg har et til spm: Er det sånn at man kan ønske å komme til større skoler, eller er det helt tilfeldig om man kommer på en skole med 200, eller 1000? Tviler, men små skoler er ikke dårligere, jeg har gått på to store og en liten så langt siden august, og det er mye lettere å få venner på den lille skolen, fordi du som regel ikke blir en av mange, men du blir lagt mye bedre merke til! Okei, takk for svar! Lenke til kommentar
lillefrøkensolskinn Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Okei! Takk for råd! Foressten, jeg har et til spm: Er det sånn at man kan ønske å komme til større skoler, eller er det helt tilfeldig om man kommer på en skole med 200, eller 1000? Tviler, men små skoler er ikke dårligere, jeg har gått på to store og en liten så langt siden august, og det er mye lettere å få venner på den lille skolen, fordi du som regel ikke blir en av mange, men du blir lagt mye bedre merke til! Okei, takk for svar! Er det noen av dere som har dratt/er i usa nå som har bodd i enten Virginia eller Georgia, eller ev. vært i noen av statene? Hva synes dere om de to? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Okei! Takk for råd! Foressten, jeg har et til spm: Er det sånn at man kan ønske å komme til større skoler, eller er det helt tilfeldig om man kommer på en skole med 200, eller 1000? Tviler, men små skoler er ikke dårligere, jeg har gått på to store og en liten så langt siden august, og det er mye lettere å få venner på den lille skolen, fordi du som regel ikke blir en av mange, men du blir lagt mye bedre merke til! Okei, takk for svar! Er det noen av dere som har dratt/er i usa nå som har bodd i enten Virginia eller Georgia, eller ev. vært i noen av statene? Hva synes dere om de to? Kjenner en som bor i Georgia i aar. Kan hQre litt med han ogsaa komme tilbake til deg med informasjon Lenke til kommentar
lillefrøkensolskinn Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det hadde vært fint. Lenke til kommentar
loloba Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Hvordan sendte dere inn bildene av dere selv? og hvor store var de? Likte dere de på ark, pynntes osv, eller sendte de fra data? forsklar, og evt andre måter? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Jeg limte bilder fint på et ark og ordnet det skikkelig pent, for å gi et best inntrykk. Men YFU hadde scannet inn bildene og sendt de på e-post til familien. Så min familie fikk ikke sett arket så jeg antar at det er samma hvordan du setter det opp... Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Da var meg og Iver klar for Hawaii turen i februar. Gleder meg! Noen andre her som skal? Lenke til kommentar
Amaare Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Hvordan sendte dere inn bildene av dere selv? og hvor store var de? Likte dere de på ark, pynntes osv, eller sendte de fra data? forsklar, og evt andre måter? jeg tok bare endel bilder jeg hadde på PC-en og lagde et dokument Endret 3. november 2007 av Amaare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå