Ustedalen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 master som i mastergraden vi har i norge? Jeg trodde den var lengre en 2 år. Mastergraden legges på bachelorgraden (som er tre år, normalt). Selve mastergraden er vanligvis bare 2 år, men når den legges på bachelorgraden så blir det f.eks 5. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Ah, akkurat. Høres virkelig spennende ut. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 bare lurte på om det er vanskelig å bli med på cheerleading, jeg går på dansing fra før, men jeg kan ikke all slagt salto osv.. Og siden jeg har hørt at alle skolene ikke har danselag, men mest cheerleading, så jeg bare lurer i tilfelle.. ?? Begge skolene jeg har gått på har danselag! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 bare lurte på om det er vanskelig å bli med på cheerleading, jeg går på dansing fra før, men jeg kan ikke all slagt salto osv.. Og siden jeg har hørt at alle skolene ikke har danselag, men mest cheerleading, så jeg bare lurer i tilfelle.. ?? Begge skolene jeg har gått på har danselag! De fleste Public skolene har vel danselag. Lenke til kommentar
Mr Walrus Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Hei, Jeg lurte bare på hvilke stipend dere som allerede dratt til USA eller skal dit har søkt på? Har dere bare søkt på borteboende stipend eller flere andre små også? Så lurer jeg på en ting til Er det sånn at jeg først søker plass gjennom organisasjonen? Så får jeg godkjent året mitt i utlandet av skolen min? Og så søke på stipend? Endret 22. oktober 2007 av Noobish Geek Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 du må få plassering først Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, Jeg lurte bare på hvilke stipend dere som allerede dratt til USA eller skal dit har søkt på? Har dere bare søkt på borteboende stipend eller flere andre små også? De fleste har nok stipend fra lånekassen, vanlig borteboer stipend på ca 45 000 Så lurer jeg på en ting til Er det sånn at jeg først søker plass gjennom organisasjonen? Så får jeg godkjent året mitt i utlandet av skolen min? Og så søke på stipend? Riktig Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Da har jeg fått ny vertsfamilie, de bor i Schulenburg, Texas. En by 4 timer unna, det er en liten by, skolen har kun 300 elever, men det er en forandring jeg kan leve med, schulenburg er midt i mellom Austin, San antonio og Houston, håper denne familie er bedre Endret 23. oktober 2007 av Iver.th Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Så kjekt Små skoler eier! Når flytter du? Har du fått noe informasjon om familien? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Blir sikkert meget bra det der Iver. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Flytter til helgen allerede, det er opp til meg, det blir sikkert bra, er glad for at det er i en mindre by, med en mindre skole, da tenker jeg meg at det er lettere å få godt bekjentskap med folk:-) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Flott at du endelig har fått ny familie, Iver. Nå må du prøve å glemme de første månedene og starte med blanke ark. Håper det siste halvåret blir det beste i ditt liv! Lykke til Iver! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Evt er denne familien enda galere Du ender nok opp med å gifte deg med dattera til familien foran ei hagle. Lenke til kommentar
Chrynarx Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det noen her som dro etter high school? For og studere videre? Angrer dag inn og dag ut på at jeg ikke dro til USA selv nå i andre klasse. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal dra etter vidregående. Så er det noen som har noe og fortelle om dette? Hvordan de gikk frem, hvordan det var, kostnader osv? Tenker selv og studere juss, så hvis noen har gjort det der så hadde det vært fett:) Lenke til kommentar
Erlandios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Heisann, jeg skal til miami beach på en av EF sine skoler 3januar, jeg har hørt mye dritt om EF Men det meste jeg har hørt har gjeldt vertsfamilier siden jeg skal bo på student hjem så har jeg ikke tenkt så mye rundt det. Er det noen som har vært på skolen eller har vært i miami? eller noen som har noen råd osv Mange har sagt at jeg også burte velge å gå på skole i Los angeles santa barbara beach eller no sånnt? Har fortsatt sjangsen til å forandre så takker for alle svar Endret 24. oktober 2007 av Erlandios Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det noen her som dro etter high school? For og studere videre? Angrer dag inn og dag ut på at jeg ikke dro til USA selv nå i andre klasse. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal dra etter vidregående.Så er det noen som har noe og fortelle om dette? Hvordan de gikk frem, hvordan det var, kostnader osv? Tenker selv og studere juss, så hvis noen har gjort det der så hadde det vært fett:) Men herremin da, finns da fullt av 1-aarige programmer du kan ta etter VGS, eller du kan ta et aar mellom 2. og 3. aaret VGS, eller bachelor, eller utveksling under bachelor i Norge, eller master. Don't stress it Forresten, hvordan opplever dere utvekslingsstudenter det ifht til festing og drikking? Virker paa mine amerikanske venner som om de startet aa drikke naar de var 17-18 aar. Er kanskje mest college-tiden de virkelig tar av. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Her jeg bor(Colorado) virker det som det er ganske mye det samme som i Norge, storste forskjellen er vel at dop(ogsaa sterkere saker enn pot) er mye mer vanlig. Jeg hadde hvertfall ikke sett noe til syre og ecstasy blant 16-17 aaringer i Norge, men her er det ganske vanlig. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Evt er denne familien enda galere Du ender nok opp med å gifte deg med dattera til familien foran ei hagle. Det hørtse rimelig ut Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Etter at jeg fortalte min gamle vertsfamilie situasjonen min i går, så ble de dritsure, og gav meg 2 timer til å pakke sammen sakene, og dra. Ommrådererepresentanten min kom å hentet meg, og jeg sov hos han. I dag tidlig tok jeg flyet ned til Austin, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Den nye byen min er generelt sett fattig, nesten alle husene har dårlig standard, og er utrulig gamle. Familien min er i og for seg greie, dog, gjerrige og huset er virkelig ikke noe bedre enn hva den gamle vertsfamilien min hadde, det virker heller ikke som om de har noe særlig god økonomi, i og med at alt jeg måtte betale for å ringe med hustelefonen deres fordi de ikke har råd til å betale for mine samtaler. Mulig jeg er for kjapp til å dømme? men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, er inne i enda en deppe-periode, ikke ulik den jeg hadde når jeg først kom over hit. Om det viser seg aat jeg ikke kan bo her lenger, vet jeg ikke om jeg drar hjem, eller gir meg selv enda en sjanse til å få et knall år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå