Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare lurte på om det er vanskelig å bli med på cheerleading, jeg går på dansing fra før, men jeg kan ikke all slagt salto osv.. Og siden jeg har hørt at alle skolene ikke har danselag, men mest cheerleading, så jeg bare lurer i tilfelle.. ??

 

Begge skolene jeg har gått på har danselag!

Lenke til kommentar
bare lurte på om det er vanskelig å bli med på cheerleading, jeg går på dansing fra før, men jeg kan ikke all slagt salto osv.. Og siden jeg har hørt at alle skolene ikke har danselag, men mest cheerleading, så jeg bare lurer i tilfelle.. ??

 

Begge skolene jeg har gått på har danselag!

 

De fleste Public skolene har vel danselag.

Lenke til kommentar

Hei, Jeg lurte bare på hvilke stipend dere som allerede dratt til USA eller skal dit har søkt på?

 

Har dere bare søkt på borteboende stipend eller flere andre små også?

 

Så lurer jeg på en ting til

 

Er det sånn at jeg først søker plass gjennom organisasjonen?

 

Så får jeg godkjent året mitt i utlandet av skolen min?

 

Og så søke på stipend?

Endret av Noobish Geek
Lenke til kommentar
Hei, Jeg lurte bare på hvilke stipend dere som allerede dratt til USA eller skal dit har søkt på?

 

Har dere bare søkt på borteboende stipend eller flere andre små også?

De fleste har nok stipend fra lånekassen, vanlig borteboer stipend på ca 45 000

 

Så lurer jeg på en ting til

 

Er det sånn at jeg først søker plass gjennom organisasjonen?

 

Så får jeg godkjent året mitt i utlandet av skolen min?

 

Og så søke på stipend?

 

Riktig

Lenke til kommentar

Da har jeg fått ny vertsfamilie, de bor i Schulenburg, Texas. En by 4 timer unna, det er en liten by, skolen har kun 300 elever, men det er en forandring jeg kan leve med, schulenburg er midt i mellom Austin, San antonio og Houston, håper denne familie er bedre

Endret av Iver.th
Lenke til kommentar

Er det noen her som dro etter high school? For og studere videre? Angrer dag inn og dag ut på at jeg ikke dro til USA selv nå i andre klasse. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal dra etter vidregående.

Så er det noen som har noe og fortelle om dette? Hvordan de gikk frem, hvordan det var, kostnader osv?

Tenker selv og studere juss, så hvis noen har gjort det der så hadde det vært fett:)

Lenke til kommentar

Heisann, jeg skal til miami beach på en av EF sine skoler 3januar, jeg har hørt mye dritt om EF Men det meste jeg har hørt har gjeldt vertsfamilier siden jeg skal bo på student hjem så har jeg ikke tenkt så mye rundt det.

 

Er det noen som har vært på skolen eller har vært i miami? eller noen som har noen råd osv

 

 

Mange har sagt at jeg også burte velge å gå på skole i Los angeles santa barbara beach eller no sånnt?

 

Har fortsatt sjangsen til å forandre så takker for alle svar

Endret av Erlandios
Lenke til kommentar
Er det noen her som dro etter high school? For og studere videre? Angrer dag inn og dag ut på at jeg ikke dro til USA selv nå i andre klasse. Så jeg har bestemt meg for at jeg skal dra etter vidregående.

Så er det noen som har noe og fortelle om dette? Hvordan de gikk frem, hvordan det var, kostnader osv?

Tenker selv og studere juss, så hvis noen har gjort det der så hadde det vært fett:)

 

Men herremin da, finns da fullt av 1-aarige programmer du kan ta etter VGS, eller du kan ta et aar mellom 2. og 3. aaret VGS, eller bachelor, eller utveksling under bachelor i Norge, eller master. Don't stress it ;)

 

 

Forresten, hvordan opplever dere utvekslingsstudenter det ifht til festing og drikking? Virker paa mine amerikanske venner som om de startet aa drikke naar de var 17-18 aar. Er kanskje mest college-tiden de virkelig tar av.

Lenke til kommentar

Etter at jeg fortalte min gamle vertsfamilie situasjonen min i går, så ble de dritsure, og gav meg 2 timer til å pakke sammen sakene, og dra. Ommrådererepresentanten min kom å hentet meg, og jeg sov hos han. I dag tidlig tok jeg flyet ned til Austin, og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Den nye byen min er generelt sett fattig, nesten alle husene har dårlig standard, og er utrulig gamle. Familien min er i og for seg greie, dog, gjerrige og huset er virkelig ikke noe bedre enn hva den gamle vertsfamilien min hadde, det virker heller ikke som om de har noe særlig god økonomi, i og med at alt jeg måtte betale for å ringe med hustelefonen deres fordi de ikke har råd til å betale for mine samtaler. Mulig jeg er for kjapp til å dømme? men jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, er inne i enda en deppe-periode, ikke ulik den jeg hadde når jeg først kom over hit. Om det viser seg aat jeg ikke kan bo her lenger, vet jeg ikke om jeg drar hjem, eller gir meg selv enda en sjanse til å få et knall år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...