NoviKaNa Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Tenker heller å ta et år av en 3- eller 5-årig i USA. Er ingen utdanning jeg har begynt på ennå.EDIT: Og det er jo bare en god måte å komme inn i det sosiale å dele rom med noen. 9594816[/snapback] Tror det er vanskelig å ta et helt år av en utdannelse i utlandet, uten at det er innebygd i studiet (som f.eks. intl. markedsføring v/ BI). Husk at du tar andre fag som må tilsvare det man lærer i Norge, og det er nok ikke så enkelt å få til. Joda, men man blir nok med i det sosiale om man deler leilighet med noen uten å sove på samme rommet også Bodde på rom med 5 gutter i militæret, og det var 5 for mange for min del Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Ja skolen må jo selvfølgelig ha avtale med en skole i USA for at dette skal være mulig, finnes det noen liste for hvilke skoler som har muligheter for et år av utdanningen i utlandet? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hvis jeg skal ta lappen her nede- må jeg melde meg på Drivers ed på skolen, eller kan jeg ta det privat? Varierer dette fra stat til stat? 9600416[/snapback] Lurer paa om CASE godtar at man tar det hos en privat kjoreskole. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. september 2007 Forfatter Del Skrevet 29. september 2007 Snakket med en utvekslingstudent idag og hun tok lappen mens hun var utvekslingstudent. Tror hun tok privat kjøreskole. Lenke til kommentar
iStian Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hvis jeg skal ta lappen her nede- må jeg melde meg på Drivers ed på skolen, eller kan jeg ta det privat? Varierer dette fra stat til stat? 9600416[/snapback] Lurer paa om CASE godtar at man tar det hos en privat kjoreskole. 9602453[/snapback] Jeg fikk vite at det gikk greit når jeg snakka med en av damene fra speak for noen dager siden, men det kan jo være greit å sjekke... Lenke til kommentar
megm Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 jeg lurte på om dere som er utvekslingsstudenter tar med dere egne PC-er og mobiler eller om det ikke er lov!? Er det sånn at det er veldig sjeldent dere får sitte på dataen? Jeg sa til speak at jeg ville ta med PC-en min, men hun sa det ikke var lov!? :S Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 At det ikke var lov? Bullshit, jeg har med egen laptop, kjøpte en adapter, så funker den fjell. Mobil anbealer jeg å kjøpe her borte, siden det er svindyrt å bruke norsk telefon HVIS du i hele tatt har TriBand Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 At det ikke var lov? Bullshit, jeg har med egen laptop, kjøpte en adapter, så funker den fjell. Mobil anbealer jeg å kjøpe her borte, siden det er svindyrt å bruke norsk telefon HVIS du i hele tatt har TriBand 9606111[/snapback] Har ikke de fleste telefoner i dag TriBand? Kjøpte bare et abbonnement her jeg, og det funker...fjell Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er ikke aldersgrensen 14 i North Dakota? Det syns jeg er litt lavt, men er kanskje derfor du sier det er middle school fag, Ustedalen? 9600929[/snapback] Jo, den er 14 i North Dakota. Alt for lavt! Jeg tok private kjøretimer, så jeg tror ikke det er noe problem. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Flott! Jeg kommer til å ta lappen der borte... Hvor mye fikk du egentlig kjørt da? Lånte du bilen til familien din eller gjorde du ikke så mye ut av det? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Man har ikke lov til å kjøre uten kjørelærer:/ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hvorfor ikke? 9606693[/snapback] Fordi Speaks regler sier at man ikke har lov til å kjøre utenom kjørelæringen. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 jeg lurte på om dere som er utvekslingsstudenter tar med dere egne PC-er og mobiler eller om det ikke er lov!? Er det sånn at det er veldig sjeldent dere får sitte på dataen? Jeg sa til speak at jeg ville ta med PC-en min, men hun sa det ikke var lov!? :S 9605968[/snapback] At man ikke har lov å ta med egen PC er det dummeste jeg har hørt. Jeg kjøpte adapter før jeg dro og den funker bra. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Hvorfor ikke? 9606693[/snapback] Fordi vi ikke har bilforskikring i Gouda eller hva den heter, ikke vet jeg, men hvis du har egen forsikring tviler jeg å at de dekker bilgreier i usa Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Ok.. Det står ingenting om dette på Speaks sider. Der står det at du kanskje får tatt lappen, men ingenting om du får kjøre uten kjørelærer osv. EDIT: Er det noen grunn til dette? Endret 30. september 2007 av MartinF Lenke til kommentar
iStian Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Saksøking... Har vært utvekslingsstudentersom har kommet hjem med mange tusen i gjeld :-/ Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Jesus! Registrerte meg til Speak klokken 11 idag. Nå ringte dama og ville ha intervju. Det gikk rimelig fort syns jeg Dessverre var det visst ingen i nærheten av mitt hjemsted så det blir telefonintervju.. Lurer litt på hvilke spørsmål jeg får? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Skal du ta High School eller College Martin? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 High School.. Hvordan det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå