Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Sånn er det med all mat osv også (takk gud for det for amerikansk mat smaker rumpe!)

9519497[/snapback]

Hehe ;) Kan vel være en ittebitteliten mulighet for at de som lager maten din kanskje ikke lager den helt etter din smak? Syns amerikansk mat er konge (i den grad det er noe som helst mat du kan kalle "amerikansk"). Litt mye fett og sukker til tider, men ikke dårlig på smak ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt litt av godteriet på deli de luca,, Jeg kom over litt jellybeans tenkte at disse så gode ut,, Så klarte jeg selfølgelig å dytte en jellybean med popcorn smak i munn. Det jæveligste jeg har smakt på lenge.

Liker faktisk peanøttsmør selv. Noen som har smakt peanuttbutter jelly? :p

Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele denne tråden, men jeg kan ikke huske at noen har nevnt AFS.

Har allerede sendt inn søknad angående intervju og slikt hos en annen organisasjon, men jeg ser fremdeles på AFS som et alternativ.

Mitt spørsmål er da altså om noen her har erfaringer med den organisasjonen..

Lenke til kommentar
Ja, jeg kommer jo selvfølgelig til å dra i kirken noen ganger, men kanskje jeg kunne få noen forslag på stater som kanskje er litt mer liberale, og hvor det er mindre muligheter for å komme på et øde sted:)?

9520160[/snapback]

Alle stater har sine "øde" steder. Men New Jersey er vel den første staten jeg tenker på som er minst "øde".

Jeg bor i en liten by i Pennsylvania. Noen vil kanskje kalle det øde, men det er 20 min til 20 000 innb. by, og 45 min til 60 000 innb. by, men jeg bor fortsatt på en liten plass. Og for å være helt ærlig så er det fantastisk. Var litt usikker når jeg først kom hit, men allerede etter en måned så kjenner jeg de fleste, har flere venner - du blir tatt godt vare på i ett lite samfunn.

Uansett hvor du kommer så er det ikke langt til neste storby. Ikke her på østsiden i hvert fall

Lenke til kommentar
Sånn er det med all mat osv også (takk gud for det for amerikansk mat smaker rumpe!)

9519497[/snapback]

Hehe ;) Kan vel være en ittebitteliten mulighet for at de som lager maten din kanskje ikke lager den helt etter din smak? Syns amerikansk mat er konge (i den grad det er noe som helst mat du kan kalle "amerikansk"). Litt mye fett og sukker til tider, men ikke dårlig på smak ;)

9520981[/snapback]

Det har nok definitivt noe med det å gjøre :) Ellers kjenner jeg meg igjen i den "litt mye fett og sukker til tider". Tok en slush en dag, fikk totalt sukkersjokk! Må være dobbel dose sukker i forhold til den norske slushen :dontgetit: Av en eller aen grunn så kjennes sjokoladen her (hershey's spesielt) veldig mye søtere ut også. men det kan jo bare være meg

Lenke til kommentar
Det har nok definitivt noe med det å gjøre :) Ellers kjenner jeg meg igjen i den "litt mye fett og sukker til tider". Tok en slush en dag, fikk totalt sukkersjokk! Må være dobbel dose sukker i forhold til den norske slushen  :dontgetit: Av en eller aen grunn så kjennes sjokoladen her (hershey's spesielt) veldig mye søtere ut også. men det kan jo bare være meg

9525173[/snapback]

Sjokoladen i USA likte jeg aldri. Potetgullet var også ikke noe godt, utenom Sunchips sine. McDonalds var kvalmt i starten, men så ble det bare bedre å bedre. :)

Lenke til kommentar

9519497[/snapback]

9520981[/snapback]

Helt enig med Novi. Maten er utrolig bra, men til tider litt for søtt.

En ting som er merkelig er smøret. 3 kg i steden for den lille pakken vi har i Norge.

Lenke til kommentar
En ting som er merkelig er smøret. 3 kg i steden for den lille pakken vi har i Norge.

9532431[/snapback]

Hehe, finner nok mindre enn 3 kg, men noe "normal" størrelse har jeg ikke sett :) Skjønt, det gjelder nå det meste. Noen gang kjøpt større enn "tall" kaffe på Starbucks?? Kaldsvetter jo av mindre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...