Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Da er det intervju med Explorius om 2 timer! Tror nok det kommer til å gå greit, men noen som har eksempler på hva de kommer til å spørre om? Regner med at jeg kommer til å få en del spørsmål om hvorfor jeg vil på utveksling, og hva jeg forventer og lignende? Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Hovedgrunnen til intervjuet er vel bare å være sikker på at du faktisk har tenkt nøye over at du vil være på utveksling i et helt år, de er ikke interessert i studenter som hopper av etter et halvt år eller rett før de skal reise . Hvis du er sikker på at det er dette du vil og kommer til å gjennomføre året så er det ingen problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Da var intervjuet overstått, og det gikk kjempebra! Så nå er det bare intervju med Speak om et par dager, og så ta et valg Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Da var intervjuet overstått, og det gikk kjempebra! Så nå er det bare intervju med Speak om et par dager, og så ta et valg Jeg ble utvekslingsstudent i Norge i et år lenge siden. Jeg fikk velge bare mellom Spania og Norge. Hvor stor utvalg har du og hvor vill du helst bli utvekslingsstudent ? Det har vært flere utvekslingsstudenter fra Norge som har bodd hos meg her i USA og andre fra Japan og mexico. Noen ganger går det helt bra men ikke alltid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg ble utvekslingsstudent i Norge i et år lenge siden. Jeg fikk velge bare mellom Spania og Norge. Hvor stor utvalg har du og hvor vill du helst bli utvekslingsstudent ? Det har vært flere utvekslingsstudenter fra Norge som har bodd hos meg her i USA og andre fra Japan og mexico. Noen ganger går det helt bra men ikke alltid Jeg kan velge mellom utrolig mange land, utvalget kommer an på organisasjonen. Jeg skal til USA Endret 6. november 2013 av Slettet-0BI3DS Lenke til kommentar
hallopådo Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Kan du på forhånd vite om du blir Junior eller Senior eller er dette helt tilfeldig? Har hørt at det har litt med å gjøre når på året du er født. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. november 2013 Forfatter Del Skrevet 12. november 2013 Som regel er det rektoren på skolen som bestemmer om du blir junior eller senior. Det kan hende h*n lar deg være senior ... just cause ... eller så pga. alder osv. Lenke til kommentar
hallopådo Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Som regel er det rektoren på skolen som bestemmer om du blir junior eller senior. Det kan hende h*n lar deg være senior ... just cause ... eller så pga. alder osv. Okei, takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Er i et vanskelig dilemma akkurat nå. Fikk ikke hatt intervju med Speak før i går, og i dag går fristen for å svare Explorius ut. Ganske sikker på at jeg blir godtatt av Speak, men da må jeg vente i ca to uker, men kan takke ja til Explorius i dag. Er så utrolig redd for å velge "feil", selv om det helt sikkert blir bra uansett. Vet det blir dumt å spørre om råd her, men gjør det allikevel. Tips? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. november 2013 Forfatter Del Skrevet 27. november 2013 Du velger den du har fått best inntrykk av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg valgte Explorius. Har sittet i flere timer og grublet, men endte opp med at det føles mest riktig for meg. Tror (håper) at Explorius er mer organisert en for et par år siden, da mange klagde på de. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Jeg valgte Explorius. Har sittet i flere timer og grublet, men endte opp med at det føles mest riktig for meg. Tror (håper) at Explorius er mer organisert en for et par år siden, da mange klagde på de. Det håper jeg så absolutt for din skyld jeg å. Keep us posted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Will do Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Vist man skal over til USA som utvekslingsstudent. Må man bo hos vertsfamilier da? Er det ikke lovlig å reise bort der og f.eks bo sammen med familie? Mener å ha lest et sted at dette ikke var mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0BI3DS Skrevet 28. november 2013 Del Skrevet 28. november 2013 Du kan ikke bo hos noen du er i slekt med. Hvis du kjenner en familie i USA som ikke er i slekt med deg, kan du ha dem som vertsfamilie tror jeg. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Du kan ikke bo hos noen du er i slekt med. Hvis du kjenner en familie i USA som ikke er i slekt med deg, kan du ha dem som vertsfamilie tror jeg. Du kan bo hos slekt eller venner så lenge du ikke søker jobb ig er student. Det har jeg gjort i Norge selv Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Du kan bo hos slekt eller venner så lenge du ikke søker jobb ig er student. Det har jeg gjort i Norge selv I Norge, ja. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 I Norge, ja. Og sønnen til norsk familien jeg bodde hos gjorde i USA hos min familie Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. november 2013 Forfatter Del Skrevet 29. november 2013 Og dere er i slekt? Man kan bo hos folk man kjenner, så lenge de ikke er i slekt på noen måte. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. november 2013 Del Skrevet 29. november 2013 Og dere er i slekt? Man kan bo hos folk man kjenner, så lenge de ikke er i slekt på noen måte. Her sier state Department Can students come to live with U.S. citizen relatives while attending public school? Foreign students may come to the U.S. to live with U.S. citizen relatives while attending public school. The child is limited to twelve months of study in secondary school (high school). The child may not study in elementary school. It should be noted however, that the student's status as a resident of the school district and the fact that the U.S. citizen has paid local property/school taxes is irrelevant and does not fulfill the cost reimbursement requirement of the Immigration and Nationality Act (INA) 214 (m). Therefore, the full tuition costs must be paid to the school or school http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1269.html#11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå