Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Jeg håper også på å få dra til USA til høsten. Skal på intervju på tirsdag og er veldig spent.

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal ta statsgaranti eller ikke?

Er det mindre sjangse for at jeg kommer med da?

 

Jeg reiser med speak og de har sagt at det er ganske få plasser igjen.

Hvis jeg skal ta statsgaranti tror jeg at jeg skal ta south carolina. Synes dere dette er en okei stat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg håper også på å få dra til USA til høsten. Skal på intervju på tirsdag og er veldig spent.

Men jeg er ikke helt sikker på om jeg skal ta statsgaranti eller ikke?

Er det mindre sjangse for at jeg kommer med da?

9459519[/snapback]

 

Vil ikke si at det er mindre sjanse, men det er mindre sjanse for å finne en god familie til deg.

Lenke til kommentar

ja det er det jeg er litt redd for. Det er sikkert vanskeligere å bytte familie hvis jeg er missfornøyd også. Men jeg vil helst noen stater der det er varmt mesteparten av året. uten statsgaranti er oppstillingen følgene:

 

California

South Carolina

Florida

Origon

New Jersey

Arizona

Massachusetts

:)

Lenke til kommentar

Husk at sjangsene for å havne i en dårlig familie blir ekstremt mye større hvis du setter California på første (eller bruker statsgaranti i det hele tatt) siden 90 % vil dit. De må derfor mest sannsynlig bare putte deg inni en familie.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Søk over hele landet! Det er bedre å komme til en bra familie og en ikke så kjent stat, som å komme til California på en ranch uten naboer på 20 miles, en dårlig familie som ikke passer deg og en dårlig skole.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
ja det er det jeg er litt redd for. Det er sikkert vanskeligere å bytte familie hvis jeg er missfornøyd også. Men jeg vil helst  noen stater der det er varmt mesteparten av året. uten statsgaranti er oppstillingen følgene:

 

California

South Carolina

Florida

Origon

New Jersey

Arizona

Massachusetts

:)

9459589[/snapback]

 

jeg kan love deg at du ikke vil til et sted med varme mesteparten av året:P

 

oregon er forresten en norliggende stat, det er NJ og Massachusetts og, der blir det kaldt om vinteren.

Lenke til kommentar
Det var merkelig :S kanskje det bare er en misforståelse og at du får de samme papirene igjen. Det stod i papirene mine hvilke ark som skulle være klart til intervjuet. Jeg må forresten ha telefonintervju, noe som er litt kipt da :/ Ellers er jeg fryktelig usikker på hva jeg skal skrive i brevet til den kommende vertsfamilien :p

9455224[/snapback]

 

Ja, det var en misforståelse ;) Speak hadde sendt papirene før de hadde sendt mailen ;) Så nå skal jeg på intervju på onsdag :)

 

Jeg skrev bare generelt om plassen jeg bor på, hva jeg gjør på fritiden, litt om familien min og om hvorfor jeg vil til USA

Lenke til kommentar

Akkurat nå er jeg på vei til å begynne med tennis, senere skal jeg være med på tracking og forhåpentligvis soccer (må til nabobyen 30 min unna noe som e drit...)

 

Jeg har enda ikke fått medisinsk godkjennelse for å ha sport, legen ville bare skrive "godkjent med modifikasjoner" så trenerene har det siste ordet. Men jeg tror ikke det skal bli noe problem

 

På fredag hadde vi en liten test, og av de som ble testet (fleste på fotballaget, alle som har naturfag osv) så var jeg 3. raskest på 60 metern, og raskest jente så jeg har en liten avtale med trackinglæreren om å bli med der til senhøsten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...