Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Endelig en liten opptur her nede ;P

Skal møte en god venn av meg i helga, han bor nede i Houston og kommer opp til Dallas og Six Flags på lørdag, jeg, han, hans vertsfar og hans "vertsfetter" (17) Skal til Six Flags og muligens Dallas! Det blir storstas : )

Men nå skal jeg på skolen!

9438228[/snapback]

Høres ut som du finner deg til rette hos familien? :)

9439532[/snapback]

Nei, egentlig ikke:P

"endelig en opptur"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Endelig en liten opptur her nede ;P

Skal møte en god venn av meg i helga, han bor nede i Houston og kommer opp til Dallas og Six Flags på lørdag, jeg, han, hans vertsfar og hans "vertsfetter" (17) Skal til Six Flags og muligens Dallas! Det blir storstas : )

Men nå skal jeg på skolen!

9438228[/snapback]

Høres ut som du finner deg til rette hos familien? :)

9439532[/snapback]

Nei, egentlig ikke:P

"endelig en opptur"

9443080[/snapback]

Hehe, lykke til da. Noen nyheter ang. familiebytte?

Lenke til kommentar

Definer en vanlig familie da

Min familie har en voldtatt datter, ene sønnen ble myrdet, andre sønnen er ettersøkt av politiet, tredje er i Irak. But you don't see me complaining.

Det er ikke vi som tar inn ukjente i familien vår, så jeg syns vi burde være veldig glad for det vi får. Selv om noe det du sier er ekstremt så får vi uansett bare høre en side av saken

Lenke til kommentar

Hvis du trives er jo det bra, too bad jeg ikke gjør det, 7 hjemmeværende unger, innaktive foreldre, x-antall hunder.. Er en livsstil så forskjellig fra min egen at jeg ikke klarer å bo her, ikke er den bra heller.

federico, italieneren ble forresten frastjålet 2 PDA-telefoner mens han var her i huset, cheerio.

Lenke til kommentar
Trenger litt hjelp her nå... Har fått søknadspapirene fra Speak og jeg må velge mine 7 stater, men hvilke skal jeg velge :S Det jeg tenkte var :

- South/North Carolina

- South/North Carolina

- Washington

- ?

- ?

- ?

- ?

9453976[/snapback]

Jeg satte opp min liste sånn ( tilfeldig rekkefølge )

-Georgia

-Colorado

-Alabama

-Calefornia

-Florida

-South Carolina

-Arizona

Lenke til kommentar

Det var merkelig :S kanskje det bare er en misforståelse og at du får de samme papirene igjen. Det stod i papirene mine hvilke ark som skulle være klart til intervjuet. Jeg må forresten ha telefonintervju, noe som er litt kipt da :/ Ellers er jeg fryktelig usikker på hva jeg skal skrive i brevet til den kommende vertsfamilien :p

Lenke til kommentar
Jeg råder deg til å velge stater med vanlig årstidssykluss:P Texas blir varmt i lengden, i dag var det 95* Farenheit

9456180[/snapback]

Det var til tider 110 grader Fahrenheit i North Dakota om sommeren. Om vinteren hadde vi -36 på det kaldeste.

Så lenge det er flatt hvor du drar får du en utrolig varm sommer, og en utrolig kald vinter.

Vil dessuten anbefale Montana hvis du er glad i å stå på ski.

Lenke til kommentar

heia, har fått søkt statsgaranti til neste år.. men det eneste jeg har fått no så langt er å krysse av california.. får jeg sånn at jeg må velge flere stater etterpå? Også lurer jeg på hva dere synes jeg skal gjøre, velge stats garanti, eller ta bare å søke rundt hele landet? :S

Og dere som har vært utvekslingsstudenter, fikk dere noe gjennsitting?

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har nå nesten bestemt meg for å dra, men jeg lurer på et par ting.

- Hvilke selskaper er det som tilbyr et år i USA / vil dere annbefalle noen spesielt?

- Jeg har tenkt på å dra til Pennsylvania, North Carolina eller virginia - hva tror dere om det?

- For øyeblikket ser det mest ut som om jeg kommer til å velge speak, hvis jeg melder meg på sida er det bindende? Eller får jeg noen flere papirer i posten?

- Hva med skolen? Kommer jeg til å slite med å få gode karakterer i Norge?

- Lønner det seg å melde seg på tidlig ?

Takker for svar : )

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har nå nesten bestemt meg for å dra, men jeg lurer på et par ting.

- Hvilke selskaper er det som tilbyr et år i USA / vil dere annbefalle noen spesielt?

- Jeg har tenkt på å dra til Pennsylvania, North Carolina eller virginia - hva tror dere om det?

- For øyeblikket ser det mest ut som om jeg kommer til å velge speak, hvis jeg melder meg på sida er det bindende? Eller får jeg noen flere papirer i posten?

Takker for svar : )

9456774[/snapback]

- Jeg vet mange er fornølyd med Speak, personlig syntes jeg de var veldig dårlig på planlegging og organisering.

- Jeg bor i Pennsylvania og er veldig fornøyd. Bra klima, fin natur og storbyer som Philadelphia og Pittsburgh. Det er også korte distanser til New York, New Jersey o sv.

- Du får papirer i posten.

- Om du kommer til å slite? Det er varierer vel fra person til person, men du ligger vel kanskje litt etter i norsk.

- I teorien skal det lønne seg, for da kan du få familie tidligere. Men jeg meldte meg på i august og fikk familie i august.

Lenke til kommentar
heia, har fått søkt statsgaranti til neste år.. men det eneste jeg har fått no så langt er å krysse av california.. får jeg sånn at jeg må velge flere stater etterpå? Også lurer jeg på hva dere synes jeg skal gjøre, velge stats garanti, eller ta bare å søke rundt hele landet? :S

9456724[/snapback]

Som de fleste sier så burde du søke over hele landet for å få en familie som passer for akkurat deg. Eller sjansen er ihvertfall større da..

Du må også være klar over at California i de fleste tilfeller ikke er som på film. Det er ikke bare store byer, strandliv, festing og kjendiser. Det er stor sjansze for å komme til en gård "in the middle of nowhere" og gjerne flere km fra nærmeste nabo. I tillegg langt fra kystlinjen og og de store byene. Du kommer ikke til L.A., San Fransisco og San Diego uansett..

9456774[/snapback]

Pennsylvania, NC og Virginia er nok helt greie stater, men du burde også søke over hele landet slik at sjansen er større for en finne den rette familien for deg.

9456774[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvordan du ligger an i Norge, men i følge mange så er skolen i USA mye enklere enn hjemme i Norge. Så hvis du tar andreåret der borte og er vant til vanskelige fag her hjemme så kan du få slite i tredje året. Jeg vet ikke helt siden jeg aldri har vært utvekslingsstudent enda.

9456774[/snapback]

Ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...