foorex Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Hvilket mobilabonnement er billigst for student som ringer ofte hjem. Bor i usa. Fant til $40 /mnd hos at&t, synes det var litt dyrt. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 Skal du ringe hjem, så bruk heller Skype Out. Finner ikke noe billigere enn det. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 12. august 2012 Del Skrevet 12. august 2012 Du kan jo også bruke viber. Det er en app som ringer gratis til alle andre viber brukere. Det eneste du trenger er 3g-nett eller wifi. Det du fungerer ganske bra fra USA også. Jeg ringte ofte en venn da han var i USA. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. august 2012 Forfatter Del Skrevet 12. august 2012 (endret) Da er det tull med at andre må ha x program. Bruk Skype Out, ring til hustelefon eller mobil. Problem solved. Jeg snakket i en time for under dollaren når jeg ringte hjem. Mobil er litt dyrere å ringe til, men fortsatt ikke veldig dyrt. Endret 12. august 2012 av MartinF Lenke til kommentar
Soma96 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Eventuelt AFS vs Speak?!?!? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Det blir bare feil å sammenligne på den måten. Alle må velge den organisasjonen som passer den hver enkelte. Ingen er perfekte, og selv om x person har bare positivt å fortelle om x organisasjon, så betyr ikke det at det er den "beste" organisasjonen. Dette svaret har vi gitt sikkert en million ganger i denne tråden tidligere, men det er helt sant. Gå gjerne på intervju hos flere organisasjoner om du har flere alternativer, og velg den du føler deg tryggest hos. Det er det beste svaret jeg kan gi. Lenke til kommentar
Soma96 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Okay, men vil bare høre hva folk har og si om de organsisasjonene jeg Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Da er det bare å lese seg bakover i denne tråden. Står masse, om alle organisasjonene. Til og med Rotary, siden noen her reiste igjennom det. Lenke til kommentar
Soma96 Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Ett lite spørsmål til. Jeg skal gå Idrett første året, har det noe å si hvis jeg vil gå andreåret i USA? Eller kan jeg ikke det da??" Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. august 2012 Forfatter Del Skrevet 13. august 2012 Det er mye vanskeligere å få godkjent idrettsfag. Du må snakke med rådgiver på skolen og høre om det i hele tatt er mulig på din skole. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 Skal være mulig. Du må bare få riktig idrett i USA, i tillegg til å ta samfunnsfag som privatist. Lenke til kommentar
SigneGR Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Har planer om å ta utvekslingsår i usa, men lurer litt på hvordan det er med sport. Selv er jeg veldig glad i å danse og lurer på om det er vanlig at skolene har det organisert (evt. cheerleading)? Vil gjerne gå på en sport for å bli bedre kjent med folk, men er ganske elendig fysisk og har dårlig kontroll på ballen, så vil helst unngå det meste basis sporter. Går det an å søke om å komme på skoler med en spesiell sport? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Ja, de aller aller fleste skolene har masse sporter organisert igjennom skolen. Det er vanlig med try outs til å bli med på lagene, men sier du at du er utv. elev så er det godt mulig du får bli med på laget likevel. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) *snip* Endret 7. mai 2018 av Krølle 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) *snip* Endret 7. mai 2018 av Krølle Lenke til kommentar
IngaElise Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hei! Jeg har tenkt å reise til Australia neste år, noen som har noen organisasjoner å anbefale eller erfaringer? Har tenkt en del på speak, sts, yfu og explorius noen som vet noe om de, akkurat nå heller jeg nok mest mot sts og yfu. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Er det noen her som har opplevd problemer med å få visum i tide? Nå har de 7 andre jeg reiser med søkt om visum, mens jeg fortsatt venter på at de rette papirene skal komme fra immigration i Tokyo... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. august 2012 Forfatter Del Skrevet 15. august 2012 Aner ikke hvordan det er med Japan, men husker jeg fikk mitt visum fra ambassaden til USA to dager før avreise. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Hehe I dag er det to uker til avreise, og ambassaden sa at det maks tar en uke fra de har de rette papirene til jeg har visum. Men det er allikevel litt stressende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå