MartinF Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Explorius opererer vel med litt over 50000 i startpris? Nåneidu, den tiden er nok forbi. Også Explorius har økt programavgiftene de siste årene og kommer nå ut med nesten 62 000 til USA. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Explorius opererer vel med litt over 50000 i startpris? Nåneidu, den tiden er nok forbi. Også Explorius har økt programavgiftene de siste årene og kommer nå ut med nesten 62 000 til USA. Fortsatt mye billigere enn Speak? Men blir alt ca. like dyrt når man får stipend? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Slik det har blitt i dag, så er det ikke noe å spare hos noen av organisasjoenne egentlig. Alle vil vel bikke over 70 000 alt etter hvor mye du ønsker å ha i tillegg. Explorius har pluss for camp inkludert, men nei de blir ikke noe særlig billigere enn de andre organisasjonene som Into, STS, Speak osv når du summerer opp tilslutt. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Litt off topic, men er det du som driver utvekslingsstudent.com, MartinF? Litt off topic, men er det du som driver utvekslingsstudent.com, MartinF? Fant det ut Skal på utveksling til neste år, og har en blogg! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Explorius opererer vel med litt over 50000 i startpris? Nåneidu, den tiden er nok forbi. Også Explorius har økt programavgiftene de siste årene og kommer nå ut med nesten 62 000 til USA. Fortsatt mye billigere enn Speak? Men blir alt ca. like dyrt når man får stipend? Stipend har i utgangspunktet ikke noe med saken å gjøre. Jo lavere programavgift, jo mindre er inkludert. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 I dag var jeg på trikken, på vei hjem fra skolen. Jeg bladde igjennom papirene fra Speak mens jeg var på trikken, så kommer en jente bort til meg og spør om jeg skal reise med Speak. Jeg svarte ja, og da sa hun at hun også hadde gjort det for et år siden. Hun sa at jeg burde velge en annen organisasjon, for Speak er strenge. Deretter måtte hun av trikken før jeg fikk purt om mer. Innspill? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Alle org. er i utgangspunktet like strenge. Men det er alltid små forskjeller, som at f.eks. YFU elever ikke får kjøre bil. Jeg tror den jenta er en fjortis som ikke fikk lov til å feste og være ute så mye som hun ville, eller havnet i trøbbel med en områderep. Men hva vet vel jeg.. 4 Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Alle org. er i utgangspunktet like strenge. Men det er alltid små forskjeller, som at f.eks. YFU elever ikke får kjøre bil. Jeg tror den jenta er en fjortis som ikke fikk lov til å feste og være ute så mye som hun ville, eller havnet i trøbbel med en områderep. Men hva vet vel jeg.. Man får heller ikke kjøre bil med Speak, litt kjipt i grunn. Men skjønner hva du mener. Selv er jeg fornøyd med Speak så langt! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Alle er strenge. Jeg reiser til Japan med Explorius, og har fått en haug av regler jeg må forholde meg til. De fleste er av typen ingen sex, alkohol, røyk eller vold. I tillegg har jeg fått forbud om å spre usanne rykter eller dele "sensitiv informasjon" om hvertsfamilien med andre. Ser ikke helt hvorfor jeg skulle gjort det. EDIT: Reiser man til UK eller USA med Explorius, kan man ta lappen der borte, men i Japan er det forbudt å kjøre bil frem til man er 20. Endret 11. oktober 2011 av Hanske Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Man får heller ikke kjøre bil med Speak, litt kjipt i grunn. Du kan kjøre opp, men ikke kjøre etter du har tatt lappen. Dette er mest pga. forsikring. Lenke til kommentar
Amalie95 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei! Er det noen som har en cirka pris på hvor mye den første delbetaling ligger på hos speak? Eller et sted på netter der det står? :-) Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 15 000 ish, tror jeg. Lenke til kommentar
Nani95 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hei! Er det noen som har en cirka pris på hvor mye den første delbetaling ligger på hos speak? Eller et sted på netter der det står? :-) 10 600 kroner. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Ikke mer nei.. *Ser i sine gamle papirer fra 2007* Var noe av det samme tidigere og, men de tre enste var på 15 000 den gang. Jeg visste jeg ikke var heeelt på jordet! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 I dag snakket jeg med rådgiver, som fortalte at det foreløpig er meg og 21 andre som skal reise utenlands fra skolen min neste år. Hun fortalte at skolen min strekker seg så langt de kan, innenfor lovens rammer, for at året skal bli godkjent. Hun sa at jeg ikke ville måtte ta noe som privatist, men avgangsfagene i 2. klasse vil bli oppført som "fritatt for vurdering". Vil dette medføre noen ulemper for meg senere? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvilke avgangsfag har du i VG2? Lenke til kommentar
Pierrre Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 I dag snakket jeg med rådgiver, som fortalte at det foreløpig er meg og 21 andre som skal reise utenlands fra skolen min neste år. Hun fortalte at skolen min strekker seg så langt de kan, innenfor lovens rammer, for at året skal bli godkjent. Hun sa at jeg ikke ville måtte ta noe som privatist, men avgangsfagene i 2. klasse vil bli oppført som "fritatt for vurdering". Vil dette medføre noen ulemper for meg senere? Hm, da jeg snakket med rådgiver, så sa han at jeg måtte ta privatisteksamen i Fysikk 1, Kjemi 1, R1 og Spansk 2 siden jeg fikk de karaktere på karakterarket mitt når jeg går ut av VG3 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Som vi har sagt en million ganger nå; Det er opp til hver enkelt skole å bestemme hva som må til for å få året godkjent. Noen må gjøre mye, mens noen slipper billig unna. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Hvilke avgangsfag har du i VG2? Tysk. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Aha, trodde man hadde språk i alle tre år jeg. Har aldri hatt språk (bortsett fra engelsk) på u.skole og vgs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå